eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z Teslą o którym się nie mówi....Re: Problem z Teslą o którym się nie mówi....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <ojdpna$g4l$1@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <ojdr9v$loe$2@dont-email.me>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <ojfe4p$lru$1@node2.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <ojh50j$61q$2@dont-email.me>
    <f...@g...com>
    <ojkg9n$qnm$1@dont-email.me>
    <6...@g...com>
    <ojuanq$23j$1@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    In-Reply-To: <b...@g...com>
    Subject: Re: Problem z Teslą o którym się nie mówi....
    Date: Mon, 10 Jul 2017 09:23:14 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 91
    Message-ID: <59632b64$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.140.129
    X-Trace: 1499671396 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5162 83.30.140.129:56736
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2609977
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    >Ale tu to nie tam.
    >Tu sie nie chce bo wszyscy w szczochach czuja ze w tej chwili
    >elektryczny samochod w wydaniu amerykanskim nie ma sensu.

    No wlasnie nie. W wydaniu Tesli sens zaczyna byc widoczny, bo to nie
    jest jakis bieda-pojazd z 50km zasiegu, bez predkosci, bez
    przyspieszenia.

    Chetnie bym kupil ....ale po co mi 300km zasiegu - i tak za malo. I po
    co mi 3s do setki - i tak za duzo.
    A auto dla zony moze miec 50km zasiegu i 80km/h nie przekraczac,
    byleby nie kosztowalo wiecej ni 40 tys i mialo ladny kolor :-)

    >Cena ropy utrzyma sie na dzisiejszym poziomie jeszcze bardzo dlugo.

    Oj ... pamietasz poprzednie maksimum ?
    A kryzys ponoc sie konczy, to i zapotrzebowanie wroci.

    >A potem ropa bedzie taniala bo spadnie na nia zapotrzebowanie.
    >I to rowniez za sprawa malych, oszczednych o rozsadnych miejskich
    >parametrach samochodow.

    No wlasnie, zeby spadalo zapotrzebowanie to musi byc powod.
    Np. elektryczne samochody.

    >Miejskiemu autku spalinowemu wystarcza silnik o mocy dwudziestu kilku
    >koni.

    W Polsce troche malo. Maluch po miescie juz ma za mala dynamike :-)\

    >Ma miec minimum dwa miejsca dla kierowcy i pasazera.

    No ... a jak przyjdzie odwiezc dwojke dzieci do przedszkola ?

    >Ma miec bagaznik umozliwiajacy zapakowanie zakupow na kilka dni.

    Tez niekoniecznie, bo po zakupy mozna pojechac drugim.

    >W europie nikt szesc razy dziennie nie jedzie 10 minut zeby zrobic w
    >szesciu miejscach zakupy.
    >W Europie kazdy ma nie dalej niz 10 minut jazdy do miejsca gdzie
    >przez godzine zrobi zakupy na tydzien.

    W skali Europy to z tym bym troche polemizowa.
    Duze supermarkety sa na peryferiach, bo centrum juz zajete.

    >Srednia predkosc w duzych miastach w europie, w duzych i bardzo
    >duzych miastach w europie zyje ok 80% populacji, jest na poziomie ok
    >20km/h.
    >Jesli zmieni sie podejscie ludzi, a bedzie musialo sie mienic bo w
    >miastach jest coraz mniej miejsca, to przesiada sie na samochody w
    >ktorych beda mieli w pakiecie podstawowym w cene skuteczne ogrzewanie
    >na zime.

    Hm, czy w samochodzie miejskim musi byc cieplej niz na przystanku ?
    A jesli wyjezdzasz z cieplego garazu, to przez te 10-30m nie
    zmarzniesz :-)

    >Niekoniecznie klimatyzacje bo w miejskim samochodzie spedza sie
    >niewiele czasu i nie jest ona niezbedna.

    Oj ... ale zastaje sie np 80 stopni ...

    >Taki maly samochod moze spalac z 2,5 litra na sto kilometrow jazdy w
    >miescie, to po co komu bedzie potrzebny duzo drozszy w zakupie i
    >eksploatacji samochod elektryczny.

    Kiedy on bedzie podobnie drogi w zakupie i tanszy w eksploatacji.

    >Przy dzisiejszej cenie paliwa w Polsce i niewielkim zuzyciu paliwa
    >przez samochod, na poziomie trzech litrow na sto kilometrow aspekt
    >ekonomiczny elektryka traci sens.

    A znasz taki 3 litry ? Mnie raczej 9 wychodzi, jesli nie 13, ale
    fakt -Lupo to to nie jest :-)

    Dodaj do tego "zalety ekologiczne" i sie elektryczny samochodzik
    sprzeda.

    >W Europie sredni przebieg dla calej Europy jest na poziomie
    >dziesieciu tysiecy kilometrow rocznie. W USA na pozomie 12 tysiecy
    >ale mil.
    >Amerykanie jezdza dwa razy wiecej niz europejczycy i w USA
    >korzystniej niz w Europie wyjdzie w kosztach jezdzenie elektrykiem.

    No powiedzmy ze "miejskie auto" w USA musi miec troche wiekszy zasieg
    :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: