  • Data: 2005-07-06 21:34:43
    Temat: Re: Problem z Kaaz_
    Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Paszkowski napisał(a):
    > Publiczny IP nie jest niczym specjalnym i w dzisiejszych czasach powinien
    > być w standardowej usłudze. A co do "CIR" to użytkownicy narzekają dopiero
    > gdy coś się zmienia. Zatem jeżeli cały czas ma 50KB/s to nie będzie narzekał
    > na słabe łącze. Problemy zaczynają sie dopiero gdy z tych 50KB/s robi się
    > 10KB/s.

    Jeżeli chodzi o adresy IP, mam nieco odmienne zdanie. Nie wszyscy muszą
    posiadać ten adres i nie musi być to standardowy element usługi zwanej
    dostęp do internetu. Oprócz dobrodziejstw niekiedy niesie za sobą
    problemy. Że niby, jakie usługi nie działają bez publicznego IP? ;-)

    Inna sprawa, że często ISP starają się podnieść rangę swojej oferty
    wlepiając jak wół do ulotek informacyjnych, że oferują "dostęp
    nieograniczony - z publicznym adresem IP".

    ad. CIR: ale właśnie o to chodzi - w umowie często nie mają gwarancji
    przepustowości, a krzyczą, kiedy zamiast "DO 512kbit/s" mają ~45-50kB/s.

    > 400 zł per 1Mb/s (bez TP) jak się dobrze ponegocjuje i kupi więcej !

    A brak przerw konserwacyjnych (zapisane w umowie?) nie skomentujesz?
    Co do ceny - rynkowe dla Polski w chwili obecnej są inne. A, że
    negocjuje się inne ceny, to tylko dobra wola Operatora, który liczy na
    długie lata współpracy. TAKŻE w przypadku "bez TP". Chyba, że się gdzieś
    mylę, to proszę mnie naprawić i pokazać ino palcem. Acha, "kupi więcej",
    to nic powyżej 50mbit/s mam nadzieję?

    > A czy ważna jest cena ? Ważne, że klient płaci ( i ma prawo wymagać tego
    > za co zapłacił).

    Nie wiem co to za dywagacje... przecież o tym piszę. Jeżeli nie ma tego
    w umowie (np. CIRu - stałych 64kB/s), to nie ma na co narzekać, a że
    niektórzy mali ISP wykorzystują ten fakt bardzo mocno obniżając jakość
    usługi - umowę można zerwać. W takim przypadku, raczej nie zapłacił za
    brak przerw w przypadku prac konserwacyjnych, jakiegoś SLA, czy CIR.
    Zwykle taki użytkownik płaci za dostęp do Internetu "DO X kbit/s", w tym
    wiele przerw, z uwagi na ciągłe "ulepszanie" sieci ISP. Gdzie tu miejsce
    na narzekania (o których pisał przedpiśca)?