eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Data: 2017-06-01 16:51:34
    Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 01.06.2017 o 16:09, Adam Wysocki pisze:
    > Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:
    >
    >>> Tego nie umiem znalezc. Mamy w ogole ten sam datasheet?
    >>
    >> Tak. Jest jeszcze nota aplikacyjna.
    >
    > Tak... znalazlem juz.
    >
    >>>> To wyjaśnili Koledzy w odpowiedzi o starych magnetofonach kasetowych.
    >>>
    >>> Koledzy wspominali tylko o SEM wirnika i o wylaczniku odsrodkowym, tu jak
    >>> rozumiem zadnego pomiaru SEM nie ma.
    >>
    >> Ależ jest, na tym samym kablu, co Vbat.
    >
    > Ale to nie pomiar predkosci tylko (posrednio) obciazenia. Tego wlasnie sie
    > boje.

    Nie tylko Vbat, ale i backEMF między impulsami PWM.

    > Teraz mam regulator PWM na NE555, pomijajac za mala czestotliwosc (i
    > piszczenie silnika) nie sprawdza sie to dobrze. Obciazenie silnika bardzo
    > wplywa na obroty, wiec zwiekszam wypelnienie, a potem podnosze wiertarke
    > (przestaje chwilowo wiercic / szlifowac) i obroty mocno rosna.

    Dokładnie tak, przerabiałem :-)

    >> Moim skromnym zdaniem, to jest w ogóle nierealne. Aby silnik kręcił się
    >> powoli, musi mieć niskie napięcie. A wtedy moc będzie mizerna nawet przy
    >> dużym prądzie.
    >
    > Hmm, kwestia tego "powoli". Nie chce 1 obrotu na sekunde, jak bedzie 30 to
    > tez bedzie dobrze.

    Jakie wtedy będzie napięcie na silniku? Pół wolta? Ćwierć? Moc będzie
    śmieszna.

    > No i nie zalezy mi na mocy przy tych niskich obrotach. Zalezy mi zeby on
    > nie rozpedzal sie jak szalony, gdy zdejmuje mu obciazenie, tak jak to
    > dzieje sie teraz. Niech moc dostarczana bedzie malutka, akurat taka, zeby
    > pokonac niewielkie opory silnika i utrzymac te stosunkowo niskie obroty.
    > Potem go obciaze i chce, zeby wtedy moc wzrosla tak, zeby pod obciazeniem
    > obroty byly mniej wiecej takie same.

    Aby obroty były małe, EMF silnika musi być małe. A prądu nie możesz
    zwiększyć do setki amperów. I moc będzie śmiesznie niska.

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: