eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Data: 2017-06-01 17:02:47
    Temat: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 01.06.2017 o 16:00, Elektrolot pisze:
    > W dniu 2017-06-01 o 15:16, Paweł Pawłowicz pisze:
    >> W dniu 01.06.2017 o 14:27, Elektrolot pisze:
    >>> W dniu 2017-06-01 o 13:44, Adam Wysocki pisze:
    >>>> Z kolei jesli bede mial uklad sprzezenia zwrotnego, bioracy sygnal z
    >>>> obrotow, to i tak nie musze kompensowac zasilania, bo kompensacja
    >>>> obrotow
    >>>> sama to zalatwi. Tak naprawde widze oczami wyobrazni uklad bez
    >>>> histerezy,
    >>>> za to z ograniczeniem czestotliwosci, ktory zamieni obroty na napiecie,
    >>>> porowna je z ustawionym i zacznie zwiekszac wypelnienie po ich
    >>>> spadku oraz
    >>>> zmniejszac po ich przekroczeniu.
    >>>
    >>> Dobrze kombinujesz. W praktyce dla siników DC stosuje się kaskadowe
    >>> łączenie regulatorów. W pętli zewnętrznej pracuje regulator prędkości
    >>> (Rp), a w pętli wewnętrznej regulator prądu (Ri). Wyjście regulatora
    >>> Rp jest podłączone do Ri. Najczęściej są to regulatory PI. Ri steruje
    >>> przekształtnikiem - np. w tym przypadku przekształtnik DC/DC z PWM
    >>> ale może to być również np. prostownik tyrystorowy dla silników dużej
    >>> mocy.
    >>>
    >>> Załóżmy że prędkość spadła z uwagi na większy moment obciążenia, więc
    >>> na wyjściu Rp sygnał wzrośnie, zatem wzrośnie wartość zadana prądu,
    >>> czyli Ri wystawi większy sygnał dla przekształtnika. To spowoduje
    >>> zwiększenie wypełnienia PWM -> wzrost prądu -> wzrost momentu ->
    >>> wzrost prędkości, aż do momentu gdy uchyb prędkości będzie 0.
    >>
    >> I piękne oscylacje przy nieobciążonym silniku.
    >>
    >> P.P.
    >
    > Jakie oscylacje? Pisałem o regulatorach PI. Człon całkujący daje astatyzm.

    OK, ale nam nie chodzi jedynie o zapewnienie stabilnych obrotów
    nieobciążonego silnika, ale także o stabilizację obrotów przy szybkich
    zmianach obciążenia. PI nie wystarczy.
    Abyśmy się dobrze zrozumieli: nie twierdzę, że tego nie da się zrobić.
    Obawiam się tylko, że podejście Adama nie doprowadzi do oczekiwanych
    rezultatów.

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: