eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neost
    rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
    <5926ae11$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <og6goq$oan$1$gof@news.chmurka.net>
    <5926de1b$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <og9b5t$qtl$1$gof@news.chmurka.net>
    <59283e5f$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogjqju$tnu$1$gof@news.chmurka.net>
    <592d8f66$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogm3jf$qg5$1$gof@news.chmurka.net>
    <592ed57c$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <592fdec8$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <592fe2d7$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogoum4$u8f$1$gof@news.chmurka.net>
    <59300819$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    <593013ba$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Elektrolot <e...@N...pl>
    Date: Thu, 1 Jun 2017 16:00:46 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <593013ba$0$652$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 26
    Message-ID: <59301e0e$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.5.162.222
    X-Trace: 1496325646 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 645 83.5.162.222:65493
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718639
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-06-01 o 15:16, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 01.06.2017 o 14:27, Elektrolot pisze:
    >> W dniu 2017-06-01 o 13:44, Adam Wysocki pisze:
    >>> Z kolei jesli bede mial uklad sprzezenia zwrotnego, bioracy sygnal z
    >>> obrotow, to i tak nie musze kompensowac zasilania, bo kompensacja obrotow
    >>> sama to zalatwi. Tak naprawde widze oczami wyobrazni uklad bez histerezy,
    >>> za to z ograniczeniem czestotliwosci, ktory zamieni obroty na napiecie,
    >>> porowna je z ustawionym i zacznie zwiekszac wypelnienie po ich spadku oraz
    >>> zmniejszac po ich przekroczeniu.
    >>
    >> Dobrze kombinujesz. W praktyce dla siników DC stosuje się kaskadowe łączenie
    regulatorów. W pętli
    >> zewnętrznej pracuje regulator prędkości (Rp), a w pętli wewnętrznej regulator
    prądu (Ri). Wyjście
    >> regulatora Rp jest podłączone do Ri. Najczęściej są to regulatory PI. Ri steruje
    przekształtnikiem
    >> - np. w tym przypadku przekształtnik DC/DC z PWM ale może to być również np.
    prostownik
    >> tyrystorowy dla silników dużej mocy.
    >>
    >> Załóżmy że prędkość spadła z uwagi na większy moment obciążenia, więc na wyjściu
    Rp sygnał
    >> wzrośnie, zatem wzrośnie wartość zadana prądu, czyli Ri wystawi większy sygnał dla

    >> przekształtnika. To spowoduje zwiększenie wypełnienia PWM -> wzrost prądu ->
    wzrost momentu ->
    >> wzrost prędkości, aż do momentu gdy uchyb prędkości będzie 0.
    >
    > I piękne oscylacje przy nieobciążonym silniku.
    >
    > P.P.

    Jakie oscylacje? Pisałem o regulatorach PI. Człon całkujący daje astatyzm.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: