-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
<5926ae11$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
<og6goq$oan$1$gof@news.chmurka.net>
<5926de1b$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
<og9b5t$qtl$1$gof@news.chmurka.net>
<59283e5f$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
<ogjqju$tnu$1$gof@news.chmurka.net>
<592d8f66$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
<ogm3jf$qg5$1$gof@news.chmurka.net>
<592ed57c$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
<ogohnj$p02$1$gof@news.chmurka.net>
<592fe1f8$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
<ogot40$t26$2$gof@news.chmurka.net>
From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
Date: Thu, 1 Jun 2017 15:32:08 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.1.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <ogot40$t26$2$gof@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 88
Message-ID: <59301758$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.22.252.144
X-Trace: 1496323928 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15193 83.22.252.144:17072
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718631
[ ukryj nagłówki ]W dniu 01.06.2017 o 13:17, Adam Wysocki pisze:
> Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:
>
>>>> Sądząc z tego, co piszesz, nie doczytałeś.
>>>
>>> Co pominalem?
>>
>> Wzór na współczynnik wypełnienia, wykres opisujący ten współczynnik,
>
> Widzialem - i dlatego wspomnialem o kompensacji Vbat.
>
>> problem tolerancji elementów (zastosowano poprniki 1% ze względu na ich
>> stabilność, nie ze względu na wymagania układu).
>
> Tego nie umiem znalezc. Mamy w ogole ten sam datasheet?
Tak. Jest jeszcze nota aplikacyjna.
> https://source.z2data.com/2016/10/3/6/43/23/193/7172
55/tpic2101.pdf
>
>> W ogóle odnoszę wrażenie, że tego po prostu nie przeczytałeś.
>
> Przeczytalem...
>
>>> I tego wlasnie nie rozumiem - gdzie, jak, skad? Co musi sie zmienic,
>>> zeby wypelnienie PWM sie zmienilo, oprocz rezystancji miedzy AUTO i
>>> MAN? Tylko Vbat?
>>
>> To wyjaśnili Koledzy w odpowiedzi o starych magnetofonach kasetowych.
>
> Koledzy wspominali tylko o SEM wirnika i o wylaczniku odsrodkowym, tu jak
> rozumiem zadnego pomiaru SEM nie ma.
Ależ jest, na tym samym kablu, co Vbat.
>>>>> daje w kwestii utrzymania stalych obrotow?
>>>>
>>>> Daje bardzo dużo, znowu odsyłam do pdf'a.
>>>
>>> Ok, czyli to tylko regulacja na podstawie Vbat?
>>
>> Nie!
>
> Wiec co jeszcze wplywa na wypelnienie, jesli nie sygnal wejsciowy i Vbat?
> Wspomniany w datasheecie wzor wyraznie mowi, ze nic:
>
> PWMout = ((2.88 + 6.56 * (Vman - Vauto)) / Vbat) * 100%
>
> Z kolei napiecie z drenu, wchodzac na ILS, sluzy tylko do funkcji "current
> limit"...
>
> "This condition activates a closed-loop control, causing the INT terminal
> to be pulled low (...) lowering the commanded duty cycle to close the
> loop".
>
> A pozniej jest opis "current fault operation".
>
> Rozumiem to tak, ze jak prad wzrosnie powyzej ustawiony (na schemacie
> referencyjnym 14.5A, u mnie bedzie to 10A), to wypelnienie spada, a jak
> mimo tego prad nie spadnie, to calosc sie wylaczy. Ale to sytuacja przy
> pracy pod obciazeniem, a nie regulacja obrotow (np. jalowych).
>
>>>> Nie próbowałem regulacji od zera. Mam mały silnik, nie ma to sensu.
>>>
>>> Mi sie przyda od zera, albo prawie-zera. Silnik maly, ale czasem
>>> potrzebuje bardzo wolnych obrotow.
>>
>> Przy mocy rzędu pojedynczych watów niewiele zawalczysz.
>
> Wystarczy mi zeby krecil sie stosunkowo powoli, ale utrzymywal te obroty
> niezaleznie od obciazenia (czyli jak go obciaze, to ma sobie zwiekszyc
> wypelnienie, zeby utrzymac ustawione obroty), a nie zatrzymywal sie. To
> chce osiagnac. Czy jest to do osiagniecia na tym ukladzie? Z tego, co
> czytam, chyba nie?
Moim skromnym zdaniem, to jest w ogóle nierealne. Aby silnik kręcił się
powoli, musi mieć niskie napięcie. A wtedy moc będzie mizerna nawet przy
dużym prądzie. A prądu nie podniesiesz za bardzo, bo puścisz silnik z
dymem. Przy tak małych silnikach zmniejszanie wypełnienia poniżej, z
grubsza, 20% prowadzi do tego, że "silnik zatrzymuje się od samego
patrzenia na". Jeśli chcesz niskie obroty i mały silnik, to zastosuj
przekładnię, ale to już zupełnie inna bajka...
Przy okazji: schemat dotarł?
P.P.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.06.17 15:35 Adam Wysocki
- 01.06.17 15:49 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 15:58 Adam Wysocki
- 01.06.17 16:00 Elektrolot
- 01.06.17 16:08 Elektrolot
- 01.06.17 16:09 Adam Wysocki
- 01.06.17 16:51 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 16:56 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 17:02 Paweł Pawłowicz
- 01.06.17 22:30 Pcimol
- 02.06.17 02:09 SnCu
- 02.06.17 02:17 SnCu
- 02.06.17 11:20 Paweł Pawłowicz
- 02.06.17 12:15 Adam Wysocki
- 02.06.17 12:17 Adam Wysocki
Najnowsze wątki z tej grupy
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
- AMS spalony szybkim zasilaczem USB
- stalowe bezpieczniki
- Wyświtlacz ramki cyfrowej
- bateria na żądanie
- pradnica krokowa
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo