eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
    <5926ae11$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <og6goq$oan$1$gof@news.chmurka.net>
    <5926de1b$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <og9b5t$qtl$1$gof@news.chmurka.net>
    <59283e5f$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogjqju$tnu$1$gof@news.chmurka.net>
    <592d8f66$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogm3jf$qg5$1$gof@news.chmurka.net>
    <592ed57c$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogohnj$p02$1$gof@news.chmurka.net>
    <592fe1f8$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogot40$t26$2$gof@news.chmurka.net>
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
    Date: Thu, 1 Jun 2017 15:32:08 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ogot40$t26$2$gof@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 88
    Message-ID: <59301758$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.252.144
    X-Trace: 1496323928 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15193 83.22.252.144:17072
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718631
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 01.06.2017 o 13:17, Adam Wysocki pisze:
    > Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:
    >
    >>>> Sądząc z tego, co piszesz, nie doczytałeś.
    >>>
    >>> Co pominalem?
    >>
    >> Wzór na współczynnik wypełnienia, wykres opisujący ten współczynnik,
    >
    > Widzialem - i dlatego wspomnialem o kompensacji Vbat.
    >
    >> problem tolerancji elementów (zastosowano poprniki 1% ze względu na ich
    >> stabilność, nie ze względu na wymagania układu).
    >
    > Tego nie umiem znalezc. Mamy w ogole ten sam datasheet?

    Tak. Jest jeszcze nota aplikacyjna.

    > https://source.z2data.com/2016/10/3/6/43/23/193/7172
    55/tpic2101.pdf
    >
    >> W ogóle odnoszę wrażenie, że tego po prostu nie przeczytałeś.
    >
    > Przeczytalem...
    >
    >>> I tego wlasnie nie rozumiem - gdzie, jak, skad? Co musi sie zmienic,
    >>> zeby wypelnienie PWM sie zmienilo, oprocz rezystancji miedzy AUTO i
    >>> MAN? Tylko Vbat?
    >>
    >> To wyjaśnili Koledzy w odpowiedzi o starych magnetofonach kasetowych.
    >
    > Koledzy wspominali tylko o SEM wirnika i o wylaczniku odsrodkowym, tu jak
    > rozumiem zadnego pomiaru SEM nie ma.

    Ależ jest, na tym samym kablu, co Vbat.

    >>>>> daje w kwestii utrzymania stalych obrotow?
    >>>>
    >>>> Daje bardzo dużo, znowu odsyłam do pdf'a.
    >>>
    >>> Ok, czyli to tylko regulacja na podstawie Vbat?
    >>
    >> Nie!
    >
    > Wiec co jeszcze wplywa na wypelnienie, jesli nie sygnal wejsciowy i Vbat?
    > Wspomniany w datasheecie wzor wyraznie mowi, ze nic:
    >
    > PWMout = ((2.88 + 6.56 * (Vman - Vauto)) / Vbat) * 100%
    >
    > Z kolei napiecie z drenu, wchodzac na ILS, sluzy tylko do funkcji "current
    > limit"...
    >
    > "This condition activates a closed-loop control, causing the INT terminal
    > to be pulled low (...) lowering the commanded duty cycle to close the
    > loop".
    >
    > A pozniej jest opis "current fault operation".
    >
    > Rozumiem to tak, ze jak prad wzrosnie powyzej ustawiony (na schemacie
    > referencyjnym 14.5A, u mnie bedzie to 10A), to wypelnienie spada, a jak
    > mimo tego prad nie spadnie, to calosc sie wylaczy. Ale to sytuacja przy
    > pracy pod obciazeniem, a nie regulacja obrotow (np. jalowych).
    >
    >>>> Nie próbowałem regulacji od zera. Mam mały silnik, nie ma to sensu.
    >>>
    >>> Mi sie przyda od zera, albo prawie-zera. Silnik maly, ale czasem
    >>> potrzebuje bardzo wolnych obrotow.
    >>
    >> Przy mocy rzędu pojedynczych watów niewiele zawalczysz.
    >
    > Wystarczy mi zeby krecil sie stosunkowo powoli, ale utrzymywal te obroty
    > niezaleznie od obciazenia (czyli jak go obciaze, to ma sobie zwiekszyc
    > wypelnienie, zeby utrzymac ustawione obroty), a nie zatrzymywal sie. To
    > chce osiagnac. Czy jest to do osiagniecia na tym ukladzie? Z tego, co
    > czytam, chyba nie?

    Moim skromnym zdaniem, to jest w ogóle nierealne. Aby silnik kręcił się
    powoli, musi mieć niskie napięcie. A wtedy moc będzie mizerna nawet przy
    dużym prądzie. A prądu nie podniesiesz za bardzo, bo puścisz silnik z
    dymem. Przy tak małych silnikach zmniejszanie wypełnienia poniżej, z
    grubsza, 20% prowadzi do tego, że "silnik zatrzymuje się od samego
    patrzenia na". Jeśli chcesz niskie obroty i mały silnik, to zastosuj
    przekładnię, ale to już zupełnie inna bajka...

    Przy okazji: schemat dotarł?

    P.P.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: