eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrad
    a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
    <5926ae11$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <og6goq$oan$1$gof@news.chmurka.net>
    <5926de1b$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <og9b5t$qtl$1$gof@news.chmurka.net>
    <59283e5f$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogjqju$tnu$1$gof@news.chmurka.net>
    <592d8f66$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogm3jf$qg5$1$gof@news.chmurka.net>
    <592ed57c$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <592fdec8$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <592fe2d7$0$646$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogoum4$u8f$1$gof@news.chmurka.net>
    From: Elektrolot <e...@N...pl>
    Date: Thu, 1 Jun 2017 14:27:05 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <ogoum4$u8f$1$gof@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <59300819$0$5142$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.5.162.222
    X-Trace: 1496320025 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 5142 83.5.162.222:58784
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718620
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-06-01 o 13:44, Adam Wysocki pisze:
    > Z kolei jesli bede mial uklad sprzezenia zwrotnego, bioracy sygnal z
    > obrotow, to i tak nie musze kompensowac zasilania, bo kompensacja obrotow
    > sama to zalatwi. Tak naprawde widze oczami wyobrazni uklad bez histerezy,
    > za to z ograniczeniem czestotliwosci, ktory zamieni obroty na napiecie,
    > porowna je z ustawionym i zacznie zwiekszac wypelnienie po ich spadku oraz
    > zmniejszac po ich przekroczeniu.

    Dobrze kombinujesz. W praktyce dla siników DC stosuje się kaskadowe łączenie
    regulatorów. W pętli
    zewnętrznej pracuje regulator prędkości (Rp), a w pętli wewnętrznej regulator prądu
    (Ri). Wyjście
    regulatora Rp jest podłączone do Ri. Najczęściej są to regulatory PI. Ri steruje
    przekształtnikiem -
    np. w tym przypadku przekształtnik DC/DC z PWM ale może to być również np. prostownik
    tyrystorowy
    dla silników dużej mocy.

    Załóżmy że prędkość spadła z uwagi na większy moment obciążenia, więc na wyjściu Rp
    sygnał wzrośnie,
    zatem wzrośnie wartość zadana prądu, czyli Ri wystawi większy sygnał dla
    przekształtnika. To
    spowoduje zwiększenie wypełnienia PWM -> wzrost prądu -> wzrost momentu -> wzrost
    prędkości, aż do
    momentu gdy uchyb prędkości będzie 0.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: