-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: SnCu <t...@e...ca>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
Date: Fri, 26 May 2017 16:55:57 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 25
Message-ID: <og9fm4$gfa$1@node1.news.atman.pl>
References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 31-178-46-73.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1495810564 16874 31.178.46.73 (26 May 2017 14:56:04 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 26 May 2017 14:56:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718435
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-24 o 22:37, Marek S pisze:
> Witam,
>
> Dostrzegam iż powszechnie stosuje się modulację PWM regulowania obrotów
> silników wrzecion obrabiarek CNC. Stosuje się falowniki oraz silniki
> elektryczne o mocach rzędu pralki by móc wyrzeźbić coś np. w miękkim
> aluminium. Zastanawia mnie słuszność podejścia bez stosowania sprzężenia
> zwrotnego. Otóż im mniejsze obroty regulowane za pomocą PWM tym mniejszy
> jest również moment obrotowy silnika. Jeśli potrzebujemy frezować z
> niską prędkością obrotową, a silnik małej mocy docelowo ma np. 12000
> obr/min, to dajemy niskie wypełnienie sygnału. Przy takim podejściu
> silnik zatrzymuje się od samego patrzenia na niego. Nadrabia się tą
> utratę podnosząc moc silników do kilowatów.
Chyba nie rozumiesz problemu. Jeśli potrzebujesz taktować silnik wysoką
częstotliwością, żeby uzyskać 12 kRPM, to musi mieć on odpowiednio małą
indukcyjność uzwojeń, bo inaczej indukcyjność zadziała jak filtr
dolnoprzepustowy i będziesz mieć prąd stały a nie szybkozmiennny :)
Natomiast mała indukcyjność = duża moc przy 50 Hz. Chyba o to chodzi z
tym "podnoszeniem mocy"?
Teraz robię przy silnikach SRHT (Slow Revolution High Torque) i tam jest
ten sam problem, tylko że w drugą stronę.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.05.17 17:53 Marek S
- 26.05.17 19:49 Janusz
- 26.05.17 20:06 Marek S
- 26.05.17 20:18 Marek S
- 26.05.17 21:45 Irek.N.
- 26.05.17 21:46 Irek.N.
- 26.05.17 22:38 Janusz
- 26.05.17 22:52 Janusz
- 26.05.17 23:00 SnCu
- 27.05.17 16:03 Marek S
- 27.05.17 16:51 Pcimol
- 27.05.17 16:58 Pcimol
- 27.05.17 18:16 Marek S
- 27.05.17 18:27 Marek S
- 27.05.17 18:49 Pcimol
Najnowsze wątki z tej grupy
- Wkrętarki, wiertarki...
- Zasilacz impulsowy 12V 10A, coś godnego uwagi jako zamiennik akumulatora wkrętarki
- Mouser - koszt wysyłki
- [OT] Jak wycinac ksztalt w piance lub styropianie?
- FV--> ciepła woda w kranie
- Szok
- Dziwny schemat wzmacniacza m.cz.
- We Wrocławiu ruszyła Odra 5, pierwszy w Polsce komputer kwantowy z nadprzewodzącymi kubitami
- CGNAT i ewentualne problemy
- wzmacniacz mocy
- Linuks od wer. 6.15 przestanie wspierać procesory 486 i będzie wymagać min. Pentium
- Propagation velocity v/c dla kabli RF
- Jakie natynkowe podwójne gniazdo z bolcem (2P+PE)
- Czujnik nacisku
- Protoków komunikacyjny do urządzenia pomiarowego
Najnowsze wątki
- 2025-06-18 Wrocław => SAP ABAP Developer <=
- 2025-06-18 Łódź => Account Manager <=
- 2025-06-18 Warszawa => MLOps Engineer <=
- 2025-06-18 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2025-06-18 Zakaz używania Kreta
- 2025-06-18 Gdańsk => Controlling systems Consultant <=
- 2025-06-18 Warszawa => Senior Programmer C <=
- 2025-06-18 W państwie tuskiego "prawa" obywatel/poseł ma obowiązek planować pod kątem że będzie aresztowany [Urbaniak]
- 2025-06-18 Warszawa => Mid/Senior IT Recruiter <=
- 2025-06-18 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-06-18 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-06-18 Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu z włączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- 2025-06-17 Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- 2025-06-17 Re: Auto miało pozostać na wstecznym biegu zwłączonym silnikiem. Kiedy kobieta ponownie wsiadła do pojazdu, mogło dojść do tragicznej pomyłki - zamiast wcisnąć hamulec, niefortunnie nacisnęła pedał gazu.
- 2025-06-17 Wymiana EGR