eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: p...@w...up.wroc [kropka] pl
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>
    Organization: Uniwersytet Przyrodniczy
    Date: Thu, 25 May 2017 12:12:33 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 23
    Message-ID: <5926ae11$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 156.17.185.174
    X-Trace: 1495707153 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15190 156.17.185.174:2683
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718362
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2017-05-24 o 22:37, Marek S pisze:
    > Witam,
    >
    > Dostrzegam iż powszechnie stosuje się modulację PWM regulowania obrotów
    > silników wrzecion obrabiarek CNC. Stosuje się falowniki oraz silniki
    > elektryczne o mocach rzędu pralki by móc wyrzeźbić coś np. w miękkim
    > aluminium. Zastanawia mnie słuszność podejścia bez stosowania sprzężenia
    > zwrotnego. Otóż im mniejsze obroty regulowane za pomocą PWM tym mniejszy
    > jest również moment obrotowy silnika. Jeśli potrzebujemy frezować z
    > niską prędkością obrotową, a silnik małej mocy docelowo ma np. 12000
    > obr/min, to dajemy niskie wypełnienie sygnału. Przy takim podejściu
    > silnik zatrzymuje się od samego patrzenia na niego. Nadrabia się tą
    > utratę podnosząc moc silników do kilowatów.
    >
    > Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii? Czy jest sens budować
    > cyfrowy stabilizator prędkości obrotowej silnika o mniejszej mocy czy
    > też zastosować standardowe podejście: wrzeciono napędzane kilowatami i
    > falownik do tego?

    Zrobiłem zasilacz na TPIC2101, działa bardzo dobrze. Ale to tylko 100W.

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: