  • Data: 2012-09-10 10:13:44
    Temat: Re: Próbki wideo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 9 Sep 2012, PiteR wrote:

    > a jak to jest robione w kamerach że nie słychać?

    Takich "dla ludzi"? (bo w kategorii kamer z dużymi matrycami
    i 2 czy 3 dodatkowymi cyframi w cenie pewnie inaczej :])
    Wkłada się matrycę 1/3", mniejszą niż w kompaktach, a że bardzo
    pi razy oko szacując rozmiar potrzebnego szkła jest liniowo
    proporcjonalny do rozmiaru matrycy, jego masa przekłada się na
    trzecią potęgę rozmiaru, a na dobitkę rozmiar potrzebnego ruchu
    soczewki jest również liniowo mniejszy, to przy oczekiwaniu
    porównywalnego "nieporuszenia" wychodzi co wychodzi: nie mniej
    niż 4 potęga (proporcji rozmiarów) dla potrzebnej mocy.
    Machanie soczewką o wadze muchy jest łatwiejsze :), do tego
    dochodzi dużo większa głębia ostrości pozwalająca na większą
    tolerancję.
    No i rzeczone obiektywy nie są chyba z założenia robione jako
    "filmowe, ma nie być słychać" (znaczy nie było takiego założenia
    przy konstruowaniu).
    Producenci na takie hasło pewnie zapodadzą odzew "USM".
    A może znajdą kolejną "lukę marketingową", cena x10 ;)

    pzdr, Gotfryd