-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 13 Oct 2011 19:06:30 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Predkosciomierz
References: <j76a5j$nsu$1@inews.gazeta.pl> <2...@n...onet.pl>
In-Reply-To: <2...@n...onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <u...@b...softax.pl>
Lines: 86
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1318527001 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2196 83.18.189.42:53355
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2406261
[ ukryj nagłówki ]Tornad wrote:
>> Pójdźmy dalej - niech będą kolory różowy (dla blondynek z tipsami) oraz
>
>> czarny z mrugającymi czaszkami po przekroczeniu 200km/h.
>
>> Zależność prędkości i powagi wypadku jest mocno dyskusyjna, zależy od
>
>> samochodu, warunków i tego, w co się wali. Niejeden zmarł po uderzeniu
>
>> 70km/h w drzewo, a inny szczęściarz przeżył waląc w coś 160. Na jakiej
>
>> podstawie to wyskalujesz? 90 to alarm pomarańczowy, 91 już poważny?
>
>
>> Pozdrawiam,
>
>> Kamil
> Dziekuje za odzew i wyrazenie swej opinii.
> Ano wlasnie. Nawet tak wydawaloby sie doswiadczony kierowca jak Ty pisze, ze
> zaleznosc predkosci od powagi wypadku jest dyskusyjna. Moim zdaniem jest
> bezdyskusyjna i oczywista.
Ale nie jest. Zauważ że śmiertelność w wypadkach(!) (procent wypadków
śmiertelnych) na autostradach jest o wiele mniejszy niż na zwykłych drogach. Na
autostradach jeździ się istotnie szybciej -- jest mniej więcej 2 krotna różnica
w energii kinetycznej.
> Takie jest prawo fizyki i zadna uchwala czy dekret
> tego nie zmieni.
Nonsens. Nie ma takiego prawa fizyki.
> Ale to prawo trzeba znac i wykorzystac bo zmienic sie nie da.
Istotnie, warto prawa fizyki znać.
> Niektore firmy go wykorzystuja np wydluzajac droge zgniotu czyli hamowania w
> czasie zderzenia, ktora ma sie konczyc przed silnikiem. Nie dotyczy to malucha
> oczywiscie:)
A budowniczowie autostrad drastycznie ograniczają szanse na kolizje typu
czołówka, zderzenie boczne czy uderzenie w przeszkodę.
> Ja podalem tylko idee, optymalna skala nie musi byc taka jak z grubsza
> opisalem. xcisle kwadratowa. Jej nieliniowosc musi byc okreslona na podstawie
> statystyk co nie powinno byc trudne ze wzgledu na duza ilosc danych...
> Te kolorki sa chyba zbedne i byc moze nawet szkodliwe, gdyz kierowca rzutem
> oka na licznik ma sie zorientowac w sytuacji a percepcja kolorow trwa zncznie
> dluzej niz polozenia wskazowki. Dlatego m.in. w wiekszosci samochodow
> zrezygnowano z predkosciomierzy cyfrowych gdyz badania odruchow wyklazaly, ze
> kierowca czy pilot samolotu traci kilkakrotnie wiecej milisekund
> na "przetworzenie" liczbowej wartosci predkosci czy wysokosci odczytanej w
> okienku w porownaniu z lokalizacja czy katem odchylenia wskazowki.
Wskazały? Czemu zatem w najbezpieczniejszych samolotach świata mamy szklany
kokpit bez zegarów i wskazówek? Różnica w bezpieczeństwie w porównaniu z
poprzednikami (gdzie były zegary) jest wielokrotna -- wielokrotnie mniejsza jest
również liczba katastrof powodowanych błedem pilota :)
> To znacznie wieksze wychylenie wskazowki przy wiekszych predkosciach ma temu
> sprzyjac; kierowca wczesniej podejmie decyzje co zrobic aby w zaistnialej
> sytuacji wyjsc z najmniejsza szkoda.
To by miało sens jakby była jedna kategoria dróg. Ale o ile na wąskiej dróżce na
osiedlu 40km/h to bywa stanowczo za dużo o tyle 140km/h jest prędkością normalną
i dopuszczoną przez prawo.
> Mysle, ze takie predkosciomierze bylyby stosowane od poczatku ery motoryzacji
> gdyby nie fakt, ze mechaniczne nieliniowe przetworzenie predkosci na
> wychylenie wskaznika bylo praktycznie niemozliwe.
Ależ skąd. Jest całkiem proste (stricte mechaniczne).
> Obecnie w dobie
> wszechogarniajacej elektroniki jest to dziecinnie proste.
Wcześniej też było.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 13.10.11 19:50 Tom N
- 13.10.11 20:18 Dykus
- 13.10.11 20:57 RoMan Mandziejewicz
- 14.10.11 00:13 Piotr Sieniawski
- 14.10.11 00:51 Michał
- 14.10.11 01:20 Pete
- 14.10.11 02:04 Tornad
- 14.10.11 10:01 DJ
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=