  • 11. Data: 2015-10-16 12:17:23
    Temat: Re: Predkość wysylania Komputer > NAS
    Od: s...@g...com

    > Strzelam, że router ma Fast Ethernet, czyli LAN 100 Mbit/sek.
    > Transfery 11-12 MB/sek. to maksium przy Fast Ethernecie, czyli router, a
    > konkretnie switch wbudowany w router jest wąskim gardłem.
    > Zaopatrz się w router z gigabitem lub switch gigabitowy, a maksymalna
    > przepustowość LAN wzrośnie ci 10 razy.

    Kurcze zastanawiałem się nad tym (nawet patrzyłem na OLX i można kupić za
    kilkadziesiąt złotych)
    Tylko że żaden z moich laptopów nie ma gigabitowej karty.
    Więc czy tutaj nie pojawi się problem?

    > Oddzielna sprawa, to sposób przesłania plików komp-NAS. Jeżeli jesteś w
    > swojej sieci domowej, to przesyłaj po SMB, ew. FTP lub AFP. Użycie
    > przeglądarki do przesyłania z<->do NASa, który stoim w tym samym LANie,
    > to trochę przerost formy nad treścią i też może spowalniać.

    Na razie się ucze, ale myślę że to kwestia czasu.

  • 12. Data: 2015-10-16 12:51:08
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    s...@g...com wrote:

    > Kurcze zastanawiałem się nad tym (nawet patrzyłem na OLX i można kupić za
    kilkadziesiąt złotych)
    > Tylko że żaden z moich laptopów nie ma gigabitowej karty.
    > Więc czy tutaj nie pojawi się problem?

    Oczywiście, że pojawi się problem. Jeśli komputer ma LAN 100 Mbit, to
    więcej jak 12-13 MB/sek. po LANie prze prześle.
    Niestety jest taki trend, żeby wsadzać do laptopów karty sieciowe LAN
    100 Mbit, dla mnie kompletnie niezrozumiały, ale jest. Dlatego kupując
    laptopa warto zwrócić uwagę, czy przypadkiem nie ma LANu 100 Mbit.
    Gigabit LAN to standard wprowadzony już sporo lat temu i dawanie w
    dzisiejszych czasach do nowych laptopów LAN 100 Mbit to jest wpuszczanie
    ludzi w maliny - jeśli nie zauważą i nie zwrócą uwagi na "drobną"
    różnicę między LAN 100 Mbit, a LAN 1000 Mbit...

  • 13. Data: 2015-10-16 12:54:59
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-10-16 o 12:17, s...@g...com pisze:

    > Kurcze zastanawiałem się nad tym (nawet patrzyłem na OLX i można kupić za
    kilkadziesiąt złotych)
    > Tylko że żaden z moich laptopów nie ma gigabitowej karty.
    > Więc czy tutaj nie pojawi się problem?

    Jak nie masz gigabitowej karty w komputerze to więcej niż 12MB/s nigdy
    nie osiągniesz. Obawiam się że sieciówka ethernetowa jest zintegrowana z
    płytą główną w laptopie i nie masz możliwości poprawy sytuacji.

    BTW: to jakieś dawno temu kupione laptopy?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2015-10-16 12:55:50
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.10.2015 o 12:17, s...@g...com pisze:

> [...]
    > Tylko że żaden z moich laptopów nie ma gigabitowej karty.
    > Więc czy tutaj nie pojawi się problem?

    > Na razie się ucze, ale myślę że to kwestia czasu.

    coś innego jest nieteges. Albo nie umiemy się dogadać. zmierz ile trwa
    transfer płyty cd (film jakiś) _w_sekundach_ . Ja niemam nasa, ale
    codziennnie transferuje pliki na telefon przez ftp. na gigabitowym
    routerze tranfer całej płyty cd przez WIFI trwa krócej niż 3 minuty. Nie
    wierzę że wifi(nawet superowe) jest szybsze niż podstawowy kabel lan.
    Sprawdzę to samo na tplinku(100) z przed 8 lat, zobaczymy jaki tam
    będzie transfer
    ToMasz

  • 15. Data: 2015-10-16 13:24:17
    Od: s...@g...com

    > coś innego jest nieteges

    Też mi się tak wydaje

    http://www.chip.pl/testy/pamieci-masowe/dyski-nas/qn
    ap-ts-212

    Fakt że to chip.
    Ale tam im wychodzi 40 MB/s tylko art. jest z 2011 roku.

    Laptop to SONY 5 letni

  • 16. Data: 2015-10-16 14:32:02
    Od: Sławek Maculewicz <smacul_cut_here@and_here.go2.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]

    ap-ts-212

    Fakt że to chip.
    Ale tam im wychodzi 40 MB/s tylko art. jest z 2011 roku.

    -

    Już dostałeś odpowiedź: w laptopie masz kartę sieciową 100 Mb - i nie
    wyciągniesz więcej niż biedne 10 MB/s ...
    Trzeba z tym żyć.

  • 17. Data: 2015-10-16 14:32:06
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    s...@g...com napisa?(a):

    [...]

    > Laptop to SONY 5 letni

    A konkretnie to jaki model Sony?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 18. Data: 2015-10-16 15:21:21
    Od: s...@g...com

    > A konkretnie to jaki model Sony?

    VGN-NW21SF_S

  • 19. Data: 2015-10-16 15:27:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    s...@g...com napisa?(a):

    [...]

    > VGN-NW21SF_S

    Wg specyfikacji obsluguje Ethernet 1000BASE-T
    https://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-specs/VGN
    -NW21SF/list

    Jakiego konkretnie routera używasz?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 20. Data: 2015-10-16 15:30:48
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-10-16 o 15:21, s...@g...com pisze:
    > VGN-NW21SF_S
    Według specyfikacji
    (https://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-specs/VG
    N-NW21SF/list)
    powinien obsługiwać GbE:

    Maks. szybkość transmisji danych w bezprzewodowej sieci LAN (Mb/s)300
    (RX) / 150 (TX)
    Zasięg bezprzewodowej sieci LAN (m)Maks. 100
    Typ bezprzewodowej sieci LAN802.11a/b/g Draft n
    Sieć Ethernet10BASE-T / 100BASE-TX / 1000BASE-T
    Technologia Bluetooth (wersja)2.1 + EDR
    Zasięg interfejsu Bluetooth (m)10

    Napisz dokładnie jaki masz typ routera.

    --