  • 21. Data: 2015-10-16 16:42:49
    Temat: Re: Predkość wysylania Komputer > NAS
    Od: s...@g...com

    > Napisz dokładnie jaki masz typ routera.

    TL-WR543G

    Czyli że router jest wąskim gardłem????

  • 22. Data: 2015-10-16 17:12:26
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-15 o 22:58, s...@g...com pisze:
    > Trochę wolno czy mi się wydaje?
    Jak może CI się tylko wydawać?
    No oczywiście, że wolno. Powiedział bym nawet, że bardzo, bardzo :)

  • 23. Data: 2015-10-16 17:47:01
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > I Transfer wzrósł do 11 MB/s

    Zawsze jak transfer w gigabitowej sieci wynosi ~11 MB/s to znaczy że któreś
    urządzenie w tej sieci jednak nie jest gigabitowe. Lub nawet jest
    gigabitowe, ale z jakiejś przyczyny pracuje w trybie 100 MB/s, np. z powodu
    zbyt słabego kabla lub ktos ręcznie wymusił w opcjach tego urządzenia tryb
    Fast Ethernet.

  • 24. Data: 2015-10-16 18:39:18
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-10-16 o 16:42, s...@g...com pisze:

    > TL-WR543G
    > Czyli że router jest wąskim gardłem????

    Tak. Sprawdziłem - ten model ma tylko Fast Ethernet. Kup switch
    gigabitowy, najlepiej z Jumbo Frame.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 25. Data: 2015-10-16 20:31:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > codziennnie transferuje pliki na telefon przez ftp. na gigabitowym
    > routerze tranfer całej płyty cd przez WIFI trwa krócej niż 3 minuty. Nie
    > wierzę że wifi(nawet superowe) jest szybsze niż podstawowy kabel lan.
    > Sprawdzę to samo na tplinku(100) z przed 8 lat, zobaczymy jaki tam
    > będzie transfer
    stareńki tp link, napewno 100tka nie gigówka, wifi też bez wodotrysków,
    plik 700mega około 5 -6 minut.

    ToMasz

  • 26. Data: 2015-10-16 21:21:56
    Od: s...@g...com

    > Tak. Sprawdziłem - ten model ma tylko Fast Ethernet. Kup switch
    > gigabitowy, najlepiej z Jumbo Frame.

    Kurcze nie lepiej router ?
    Zawsze jeden zasilacz mniej w gniazdku.
    Jeśli tak
    Pytanie na co musze zwrócić uwagę żeby było OK a nawet lepiej

  • 27. Data: 2015-10-16 21:25:17
    Od: s...@g...com

    > stareńki tp link, napewno 100tka nie gigówka, wifi też bez wodotrysków,
    > plik 700mega około 5 -6 minut.
    >
    > ToMasz

    Wiesz do oglądania filmów na Youtubie w zupełności wystarczył
    wiec po co przepłacać.

  • 28. Data: 2015-10-16 22:25:28
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    s...@g...com wrote:

    > Kurcze nie lepiej router ?
    > Zawsze jeden zasilacz mniej w gniazdku.
    > Jeśli tak
    > Pytanie na co musze zwrócić uwagę żeby było OK a nawet lepiej

    Kup co wolisz. Router z gigabitem to jeden zasilacz mniej, ogólnie mniej
    kabli i mniej bałaganu. A także możliwość transferowania z
    przepustowością powyżej 100 Mbit pomiędzy urządzeniami podłączonymi
    przewodowo i bezprzewodowo w LAN. Za to wyższa cena i mniejsza
    elastyczność - np. switch możesz ustawić w innym miejscu, nawet w innym
    pokoju, itp., używać go w przyszłości niezależnie od routera.
    Ja bym nie kupował switcha/routera bez obsługi jumbo frames, bo może się
    kiedyś przydać taki ficzer. U siebie mam Netgear GS105GE i jest super.
    Mam też TP-Linka i też jest spoko, chociaż jest plastikowy i nie ma
    sygnalizacji na jakim poziomie przepustowości został zestawiony link.
    Niektórzy twierdzą, że switch niezarządzalny "luzem" lepiej się sprawdza
    przy połączeniu, które ma być przede wszystkim szybkim LANem niż switch
    gigabitowy wbudowany w router WiFi.

  • 29. Data: 2015-10-16 22:27:00
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    s...@g...com wrote:
    > Wiesz do oglądania filmów na Youtubie w zupełności wystarczył
    > wiec po co przepłacać.

    Zapłaciłeś raz za tplinka, teraz zapłacisz drugi raz za lepszy. W sumie
    wyjdzie więcej niż gdybyś od razu kupił urządzenie z górnej półki :-)

  • 30. Data: 2015-10-16 22:32:27
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 15/10/2015 09:43, s...@g...com wrote:
    > Chyba NTG ale musze zapytać
    >
    > Kupiłem dzisiaj lekko używany NAS
    > Jest skonfigurowany i z ciekawości wysłałem na niego pare zdjęć.
    > Minęła godzina i mam 380 MB przesłane po kablu.

    Sprawdz co ci jeszcze na tym NASie chodzi.
    Mam Zyxela i jak chce przesylac dane po kablu mierzone w terabajtach to
    wylaczam multimeda server (Twonky) czy co tam jeszcze w tle chodzi - co
    podnosi mi tyransfer o ok. 1/3. Slabego mam tego Zyxela na tyle, ze podczas
    tego kopiowania procesor na 100% prawie chodzi.