eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrędkość przepływu oleju w układziue smarowania › Re: Prędkość przepływu oleju w układziue smarowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
    blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
    -spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Prędkość przepływu oleju w układziue smarowania
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <9...@g...com>
    <zu0guwops1mo$.1mvz1vzlr3yry.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <clotn1mfj0zm$.aovlpd3k5kiv.dlg@40tude.net>
    <58ca586c$0$15186$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 16 Mar 2017 18:47:48 +0100
    Message-ID: <1sdiegmfc1bxi.jaafltc8p347$.dlg@40tude.net>
    Lines: 53
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89.77.179.152
    X-Trace: 1489686679 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 642 89.77.179.152:7716
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2602085
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Thu, 16 Mar 2017 10:18:31 +0100, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:clotn1mfj0zm$....@4...n
    et...
    > Dnia Wed, 15 Mar 2017 23:06:55 -0700 (PDT), Slawek h napisał(a):
    >>> Wydajność to jedno, a przepływ jak olej dotrze do wszystkich
    >>> zakamarków to drugie
    >
    >>Jak pompa ma wydajność tych 27l/min przy 3000 kiedy dopiero otwiera
    >>się
    >>zawór upustowy, to mniej więcej taka ilość oleju idzie w silnik.
    >
    >>Tylko oczywiście smarowanych jest wiele rzeczy, więc tą wydajnością
    >>dzielą
    >>się wszystkie elementy silnika.
    >
    > Hm ... jakos nie bardzo wierze, aby przez panewki moglo tyle
    > przeplynac, czy nawet przez tryskacze na krzywki.
    > Moze jednak ten zawor upustowy otwiera sie wczesniej ?

    No do tych 2500-3000rpm ciśnienie cały czas rośnie.

    > Czy moze tam jeszcze natrysk na tloki jest ?

    Jest natrysk na i na tłoki.
    Do tego VTEC sterowany ciśnieniem oleju.
    Olej doprowadzony do 24 krzywek zaworowych i ich rolek które jeżdżą po nich
    od góry.

    > Nawiasem pytajac:
    > a) jaki tam kanal olejowy z pompy ? bo tak licze, ze przy przekroju
    > 1cm^2 predkosc musialaby byc 4.5m/s.
    > Troche duzo mi sie wydaje, ale moze rozgrzany olej pod pewnym
    > cisnieniem tyle potrafi
    >
    > b) pompa tam typowa - zebata z pierscieniem na wale ? jakich wymiarow
    > ?

    Taka: http://www.razid.com/images/quickening/coatings/wpc_
    oil_pump_4.jpg
    Wymiarów to nie znam, ogólnie taka dość duża.

    > bo tak licze, ze przy 3000 rpm to predkosc obwodowa zebow jest ok
    > 7.5m/s (przy 5cm srednicy).
    > co w miare pasuje do predkosci kanalu.
    > Ale co sie dzieje na zimnym silniku, gdy olej jeszcze gesty ?
    > Proznia ?

    Raczej nie - jak uruchamiam na zimnym to mam 6 bar nawet na wolnych
    obrotach.
    Wtedy jest wydajność niby 5l/min (albo i mniej, bo zawór upustowy pewnie od
    razu otwarty), więc nie tak źle.
    Co by się działo przy 8000 i zimnym oleju to starałem się nigdy nie
    sprawdzać :)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: