-
Data: 2017-03-16 18:47:48
Temat: Re: Prędkość przepływu oleju w układziue smarowania
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Thu, 16 Mar 2017 10:18:31 +0100, J.F. napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:clotn1mfj0zm$....@4...n
et...
> Dnia Wed, 15 Mar 2017 23:06:55 -0700 (PDT), Slawek h napisał(a):
>>> Wydajność to jedno, a przepływ jak olej dotrze do wszystkich
>>> zakamarków to drugie
>
>>Jak pompa ma wydajność tych 27l/min przy 3000 kiedy dopiero otwiera
>>się
>>zawór upustowy, to mniej więcej taka ilość oleju idzie w silnik.
>
>>Tylko oczywiście smarowanych jest wiele rzeczy, więc tą wydajnością
>>dzielą
>>się wszystkie elementy silnika.
>
> Hm ... jakos nie bardzo wierze, aby przez panewki moglo tyle
> przeplynac, czy nawet przez tryskacze na krzywki.
> Moze jednak ten zawor upustowy otwiera sie wczesniej ?
No do tych 2500-3000rpm ciśnienie cały czas rośnie.
> Czy moze tam jeszcze natrysk na tloki jest ?
Jest natrysk na i na tłoki.
Do tego VTEC sterowany ciśnieniem oleju.
Olej doprowadzony do 24 krzywek zaworowych i ich rolek które jeżdżą po nich
od góry.
> Nawiasem pytajac:
> a) jaki tam kanal olejowy z pompy ? bo tak licze, ze przy przekroju
> 1cm^2 predkosc musialaby byc 4.5m/s.
> Troche duzo mi sie wydaje, ale moze rozgrzany olej pod pewnym
> cisnieniem tyle potrafi
>
> b) pompa tam typowa - zebata z pierscieniem na wale ? jakich wymiarow
> ?
Taka: http://www.razid.com/images/quickening/coatings/wpc_
oil_pump_4.jpg
Wymiarów to nie znam, ogólnie taka dość duża.
> bo tak licze, ze przy 3000 rpm to predkosc obwodowa zebow jest ok
> 7.5m/s (przy 5cm srednicy).
> co w miare pasuje do predkosci kanalu.
> Ale co sie dzieje na zimnym silniku, gdy olej jeszcze gesty ?
> Proznia ?
Raczej nie - jak uruchamiam na zimnym to mam 6 bar nawet na wolnych
obrotach.
Wtedy jest wydajność niby 5l/min (albo i mniej, bo zawór upustowy pewnie od
razu otwarty), więc nie tak źle.
Co by się działo przy 8000 i zimnym oleju to starałem się nigdy nie
sprawdzać :)
Następne wpisy z tego wątku
- 17.03.17 11:44 Slawek h
- 17.03.17 14:04 Zenek Kapelinder
- 17.03.17 14:13 Slawek h
- 17.03.17 14:31 Zenek Kapelinder
- 17.03.17 16:50 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual