-
21. Data: 2013-10-02 00:50:18
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Tue, 1 Oct 2013 21:11:44 +0000 (UTC), masti napisał(a):
> nadal nie wiadomo ile czasu i z jakiej prędkości hamował przed
> zablokowaniem kół
No tego nigdy nie będziesz wiedzieć, być może hamował z 600km/h, przy 200
odrzucił spachochron, potem 3km hamowania silnikiem, a na ostatnich 14
metrach zablokował koła ;)
Dlatego bada się tyle ile da się zbadać.
-
22. Data: 2013-10-02 01:00:49
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail d...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
> Ona mowi, ze nie rozumiesz.
>
> Z doswiadczenia wlasneg i cudzego/historii znanych przypadkow wynika, ze
> najczesciej kierowcy od razu ostro depcza. Czy teraz jasniej?
A skąd wiesz?
Przejechałem kilkaset tysiecy kilomentrów w zyciu i takich hamowań miałem
jedno, moze dwa. I to przy niewielkich predkosciach. I nie mam pojeca jak
wtedy wyglądało hamowanie.
Skąd wiec posiadać empiryczne dane?
Dodatkowo, skoro ludzie hamują mocno, po co te systemy wspomagania siły
hamowania?
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."
Zbigniew Trzaskowski
-
23. Data: 2013-10-02 06:16:59
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-10-02 01:00, Użytkownik Budzik napisał:
>> Z doswiadczenia wlasneg i cudzego/historii znanych przypadkow wynika, ze
>> najczesciej kierowcy od razu ostro depcza. Czy teraz jasniej?
>
> A skąd wiesz?
> Przejechałem kilkaset tysiecy kilomentrów w zyciu i takich hamowań miałem
> jedno, moze dwa. I to przy niewielkich predkosciach. I nie mam pojeca jak
> wtedy wyglądało hamowanie.
> Skąd wiec posiadać empiryczne dane?
>
> Dodatkowo, skoro ludzie hamują mocno, po co te systemy wspomagania siły
> hamowania?
Żeby hamowali tak jak on twierdzi że powinni.
Powiedział bym że to już pokolenie wychowane na ABSie, nauczony
deptać do oporu i o to samo podejrzewa wszystkich innych.
A seicento ABSu nie ma, więc deptanie do oporu nie jest najlepszym
rozwiązaniem.
Pozdrawiam
-
24. Data: 2013-10-02 06:39:55
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>
W dniu 2013-10-01 23:28, Budzik pisze:
> Osobnik posiadający mail @vp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
>
>>>> Najpierw hamował normalnie a potem dopiero zablokował koła.
>>>> Czyli jechać mógł i ponad setkę.
>>>
>>> To sie kloci z empiria. W sytuacjach wymagajacych gwaltownego hamowania
>>> wiekszoc ludzi depcze z calej sily po hamplach.
>>
>> Napisał na samym początku:
>> "Załóżmy że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa"
>
> Tak.
> Ja nie twierdziłem że nie napisał.
> Stwierdziłem tylko, ze to niezbyt dobre założenie.
Ty jesteś RadoslawF albo Maciek?
--
Krzysiek
http://niewygodne.info.pl/index.htm
-
25. Data: 2013-10-02 06:40:01
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 1 Oct 2013 23:00:49 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> Dodatkowo, skoro ludzie hamują mocno, po co te systemy wspomagania siły
> hamowania?
Pamiatej, ze te systemy sa dosc nowe, za to ABS jest w powszechnym uzyciu
od 25 lat albo i dluzej.
--
Maciek
Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba
-
26. Data: 2013-10-02 06:43:25
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Wed, 02 Oct 2013 06:16:59 +0200, RadoslawF napisał(a):
> Powiedział bym że to już pokolenie wychowane na ABSie, nauczony
> deptać do oporu i o to samo podejrzewa wszystkich innych.
Pierwszy samochod mnialem bez ABS. Pol roku temu sprzedalem tez inne swoje
auto, ktore rowniez ABS nie mialo - co wiecej nie mialo nawet tarcz ;)
Tak ze Twoja teoria sie nie broni...
--
Maciek
Od kolijevke, pa do groba,
za ispiranje mozga je doba
-
27. Data: 2013-10-02 08:04:48
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: dddddddd <f...@e...com>
W dniu 2013-10-01 21:50, Krzysztof 45 pisze:
> W dniu 2013-10-01 16:26, ToMasz pisze:
>> witam
>>
>> Czy możecie mi pomóc w oszacowaniu prędkości samochodu seicento? Załóżmy
>> że kierowca od razu wcisnął hamulec na maksa, na suchym asfalcie, miał
>> dobre hamulce, opony, i zostawił ślady hamowania o długości 14 metrów? Z
>> jaką prędkością jechał przed hamowaniem?
>
> Jest taki sobie kalkulator.
> http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zatrzymanie.ht
ml
>
to może widział ktoś kalkulator 'radarowy' :)
Wpisujemy prędkość początkową (np.130km/h), prędkość końcową (np.
90km/h), dodatkowo ew.uwzględnia czas reakcji kierowcy i wylicza ile
metrów/sekund wcześniej musimy zobaczyć fotoradar żeby nas nie ustrzelił :)
p.s. z ilu metrów robią zdjęcia auta ITD jadąc z naprzeciwka?
--
Pozdrawiam
Łukasz
-
28. Data: 2013-10-02 09:07:23
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>
Użytkownik "Krzysztof 45" <"mekar[wytnijto]"@vp.pl> napisał w wiadomości
news:l2fgf0$741$1@news.vectranet.pl...
>W dniu 2013-10-01 23:11, masti pisze:
> On chce wiedzieć teoretcznie z jaka prędkościa jechało auto które w momencie
> naciśniecia hamuca na maksa pozostawiło 14m śladów.
> Więc ten licznik powyżej mu to obliczy.
Nie obliczy bo ta funkcja wymaga dwóch zmiennych: prędkość początkowa i opóźnienie
hamowania.
J. -
29. Data: 2013-10-02 09:09:48
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>
Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości
news:l2gd21$63h$1@dont-email.me...
>
> p.s. z ilu metrów robią zdjęcia auta ITD jadąc z naprzeciwka?
Z tylu metrów na ile pozwala optyka (redukcja wibracji, jasność, powiększenie, ...)
góra 5-10 metrów.
J. -
30. Data: 2013-10-02 09:49:38
Temat: Re: Prędkość po śladach hamowania
Od: masti <g...@t...hell>
Dnia pięknego Tue, 01 Oct 2013 23:46:20 +0200 osobnik zwany Maciek
napisał:
> Dnia Tue, 01 Oct 2013 21:44:17 +0200, RadoslawF napisał(a):
>
>> To spytaj tej empirii skąd wiedza że hamowanie było od początku nagłe ?
>> Jechał gość spokojnie tym maluchem, coś zobaczył i zaczął zwalniać a że
>> to coś jednak stało to w końcu depnął zdrowo. Nie twierdzę że tak było,
>> twierdzę że tak mogło być. Co na to twoja empiria ?
>
> Ona mowi, ze nie rozumiesz.
>
> Z doswiadczenia wlasneg i cudzego/historii znanych przypadkow wynika, ze
> najczesciej kierowcy od razu ostro depcza. Czy teraz jasniej?
no i? jeśli masz ABS to auto nie zostawi śladów. Jeśli nie masz to też
nie możesz być pewien, że depnął od razu an tyle mocno, że od razu
zablokował. Zresztą właśnie dlatego, że kierowcy nie depczą wystarczająco
mocno wprowadzono asystenta hamowania
--
Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett