  • 11. Data: 2017-12-23 17:57:18
    Temat: Re: Prędkość WiFi w telefonach
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 20 Dec 2017 20:18:08 +0100, Marek S <p...@s...com> wrote:
    > Jeśli ten opis masz na myśli i w nim "kontrastowanie" to wyjaśniam,
    > że
    > autor miał na myśli standardowe przesyłanie po WiFi (czyli z
    > wykorzystaniem protokołu SMB) vs przesyłanie po tym samym WiFi ale
    > alternatywną metodą, która jest aż do 20x szybsza (u mnie ok 10).

    W rzeczy samej można w sieci znaleźć opisy problemów z smb ale
    wygląda na to, że dot to tylko wybranych urządzeń (s8, nexus). Mój
    chiński tablet przesyła po smb z taką samą szybkością jak po ftp z
    całą prędkością mojego wifi( 1.5Mb)

    --
    Marek

  • 12. Data: 2017-12-23 21:52:15
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-23 o 17:57, Marek pisze:

    > W rzeczy samej można w sieci znaleźć opisy problemów z smb ale wygląda
    > na to, że dot to tylko wybranych urządzeń (s8, nexus).

    Ciekawa teza. Nie przeczę, że tak jest ale jakoś wzbudza moje
    wątpliwości, to, że ktoś tylko dla Nexusa i S8 wyłącznie napisał aplikację.

    > Mój chiński
    > tablet przesyła po smb z taką samą szybkością jak po ftp  z całą
    > prędkością mojego wifi( 1.5Mb)

    Ale prędkość u mnie przy transferze Nexus 6P -> WiFi -> SMB na PCcie
    (W10) przy najlepszych wiatrach to 940kB/s czyli 7.5mb/s, przy
    normalnym wietrze 540kB/s (jak w wątku otwierającym) czyli 4.3Mb/s a
    więc znacznie szybciej niż u Ciebie, co i tak jest żółwim tempem, o
    którym piszę.

    Bo:

    Sprawdziłem przy okazji FTP na moim Nexusie 6P. Wysłałem skompresowany
    plik video (MP4) aby nie dawało się skompresować go dodatkowo w locie.
    No i wyszła mi prędkość 3.7 MB/s (30Mb/s). Plik 316MB przeszedł w ok
    1min 20s w/g informacji z paska postępu. Odbiorcą był serwer zewnętrzny
    bo w lokalnej sieci nie mam takowego więc transfer był niższy. Ale i tak
    mimo to różnica obu prędkości jest prawie 7-krotna!

    Można więc założyć, że dlatego aplikacja Fast File Transfer przyspiesza
    połączenie ok. 10x względem analogicznego po SMB. O tym właśnie piszę.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 13. Data: 2017-12-24 02:31:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-23 o 21:52, Marek S pisze:

    > Można więc założyć, że dlatego aplikacja Fast File Transfer przyspiesza
    > połączenie ok. 10x względem analogicznego po SMB. O tym właśnie piszę.

    To nie magiczna aplikacja ci przyśpiesza tylko samba jest gównianym
    protokołem i zwalnia ci transfer. Nie tylko tobie i nie tylko na telefonach.
    Polecam programy działające w oparciu o FTP lub HTTP.
    Szukaj programów z nazwą: wifi file transfer.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2017-12-24 14:54:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-24 o 02:31, RadoslawF pisze:

    > To nie magiczna aplikacja ci przyśpiesza tylko samba jest gównianym
    > protokołem i zwalnia ci transfer. Nie tylko tobie i nie tylko na
    > telefonach.

    To właśnie napisałem w ostatnim zdaniu :-) Wywnioskowałem, że aplikacja
    przyspiesza bo używa innego protokołu niż SMB (w jej przypadku będzie to
    prawdopodobnie http). Ale dobrze, że potwierdziłeś moją obserwację.
    Zyskuję pewność, że wniosek był poprawny.

    > Polecam programy działające w oparciu o FTP lub HTTP.
    > Szukaj programów z nazwą: wifi file transfer.

    Rozumiem. Fast File Transfer jest wygodny. Nie trzeba go zmieniać. Sam
    przestawia wymaganą konfigurację sieci na czas swojego działania.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 15. Data: 2017-12-25 21:58:41
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > U mnie:
    >
    > http://www.speedtest.net/my-result/a/3498721348

    Mizernie, nawet bardziej niż marnie. U mnie tak:

    http://www.speedtest.net/my-result/a/3500976961

    Ale... czego to dowodzi w kwestii tematu wątku?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 16. Data: 2017-12-27 04:22:53
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-12-18 o 03:24, Marek S pisze:
    > Witam Was,
    >
    > Czy prędkość uploade'u (SMB) na WiFi do Windows, rzędu 540kB/s to norma?
    > Taką uzyskuję na Nexusie 6P lecz wydaje mi się to pomyłką jakąś.
    > Przesyłanie plików trwa wieki. Do połączenia używam ES Explorator Pro.
    > Czy telefony tak mają? Może to błąd aplikacji?
    >
    > Co ciekawe - po podłączeniu ładowania prędkość spada do 6kB/s.

    > U mnie po kablu takie:
    http://beta.speedtest.net/pl#

    A na tej stronie takie:

    http://speedtest.net.pl/?&again

    --
    animka

  • 17. Data: 2017-12-27 21:38:38
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 27-12-2017 o 04:22, Animka pisze:

    > U mnie po kablu takie:
    > http://beta.speedtest.net/pl#
    >
    > A na tej stronie takie:
    >
    > http://speedtest.net.pl/?&again

    Oba linki kierują do rozpoczęcia testów mojego własnego łącza. To po
    pierwsze. A po drugie jak podłączyłaś swój telefon kablem?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 18. Data: 2017-12-27 21:50:49
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 27.12.2017 o 21:38, Marek S pisze:

    > Oba linki kierują do rozpoczęcia testów mojego własnego łącza. To po
    > pierwsze. A po drugie jak podłączyłaś swój telefon kablem?

    Nie pytaj "tego czegoś" o takie tematy, i tak nie ma pojęcia o czym jest
    wątek. To jest bot na bardzo wczesnym etapie uczenia.

    --
    Czarek

  • 19. Data: 2017-12-27 22:25:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 27-12-2017 o 21:50, Czarek pisze:

    > Nie pytaj "tego czegoś" o takie tematy, i tak nie ma pojęcia o czym jest
    > wątek. To jest bot na bardzo wczesnym etapie uczenia.

    Też tak przypuszczam, ale mimo to staram się krytykować treść a nie
    osobę/bota lub dwa w jednym :-D

    Niestety ten bot wymaga konserwacji bo zwykle koncentruje się na
    ubliżaniu po wytknięciu niedoskonałości. Czekaj, a zobaczysz. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 20. Data: 2017-12-27 22:29:58
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 27.12.2017 o 22:25, Marek S pisze:
    > Niestety ten bot wymaga konserwacji bo zwykle koncentruje się na
    > ubliżaniu po wytknięciu niedoskonałości. Czekaj, a zobaczysz.

    Jestem tego świadomy i na to przygotowany, w tym ten bot zbliża się do
    perfekcji ;)

    --
    Czarek