  • 1. Data: 2014-12-28 22:54:03
    Temat: Predkosc SSD - problem
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mam dysk SSD nowy kingston xfury 128GB, Predkosc odczytu zapisu to ok 250MB
    podczas kiedy producent podaje około 550.

    Sprawdzane na lapku Acep Aspire 5560 z prockiem A6
    oraz na stacjonarce z A10.

    Co moze być przyczyną takiego stanu rzeczy?

    Ogólnie dysk działa super, komp bardzo płynnie i gdyby nie programy
    testujące to nie przysżłoby mi do głowy, ze działa za wolno.
    Ale skoro moze działac szybciej... :)

  • 2. Data: 2014-12-29 00:17:01
    Temat: Re: Predkosc SSD - problem
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    wiadomości news:XnsA411E31799B39budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    >
    > Sprawdzane na lapku Acep Aspire 5560 z prockiem A6
    > oraz na stacjonarce z A10.
    >
    > Co moze być przyczyną takiego stanu rzeczy?

    Deklaracje bez pokrycia ze strony producenta? Zobacz np. to:
    http://pccentre.pl/article/show/dysk-ssd-kingston-hy
    perx-fury-240gb/id=18188;page=3
    Poczytaj podsumowanie pod każdym testem oraz końcowe...

    Natomiast realnie, te różnice nie są aż tak istotne, zwłaszcza przy
    przesiadce ze starego HDD. Wiem, bo też mam kingstona w lapku
    lenovo t500, który uruchamiał się 10 minut i nie dało się na nim
    normalnie pracować, a teraz śmiga jak młoda sarenka :) mimo że
    tam jest kontroler SATA II. W testach oczywiście wypada żałośnie.

  • 3. Data: 2014-12-29 04:59:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ikarek i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl ...

    > Deklaracje bez pokrycia ze strony producenta? Zobacz np. to:
    > http://pccentre.pl/article/show/dysk-ssd-kingston-hy
    perx-fury-240gb/id=
    > 18188;page=3 Poczytaj podsumowanie pod każdym testem oraz końcowe...

    Co prawda w jednym z innych wątków wydawało mi się, ze ktos podawała wyniki
    testów ze swojego komputera i one były podobne do podawanych przez
    producenta ale jezeli te wyniki tak znacząco odbiegaga od obiecanych przez
    producenta 500/500MB to czy to moze być powód do reklamacji dysku?
    Oczywiście nie dziś, ale powiedzmy, za rok czy poltora?

> [...]
    > normalnie pracować, a teraz śmiga jak młoda sarenka :) mimo że
    > tam jest kontroler SATA II. W testach oczywiście wypada żałośnie.

    Jasne, ale skoro nie sa istotne to po co kupowałem akurat ten dysk a nie
    jakis tanszy i wolniejszy w sensie teoretycznych parametrów.

  • 4. Data: 2014-12-29 11:00:54
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    wiadomości news:XnsA412307077363budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

> [...]
    > producenta 500/500MB to czy to moze być powód do reklamacji dysku?
    > Oczywiście nie dziś, ale powiedzmy, za rok czy poltora?

    Ciężko powiedzieć (prawnikiem nie jestem). Wydaje mi się, że łatwiej takie
    rzeczy zrobić w ciągu 6 miesięcy od zakupu (niezgodność z umową).
    Natomiast dużo będzie chyba zależało od dobrej woli sprzedawcy,
    bo wyniki mogą pochodzić z laboratorium kingstona, itd. :)

    > Jasne, ale skoro nie sa istotne to po co kupowałem akurat ten dysk a nie
    > jakis tanszy i wolniejszy w sensie teoretycznych parametrów.

    Pełna zgoda, chodziło mi o coś innego, o praktyczny wymiar. Jeśli ogólnie
    jesteś zadowolony z dysku, to może nie warto szarpać się ze sprzedawcą,
    bo nawet jak postawisz na swoim i kupisz inny dysk, to generalnie nie
    będziesz potem czuł żadnej różnicy.

    Więcej wyników:
    http://ssd.userbenchmark.com/Kingston-HyperX-Fury-12
    0GB/Rating/2586
    http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canuck
    s-reviews/66963-kingston-hyperx-fury-240gb-ssd-revie
    w-8.html
    Konkluzje są podobne: dysk wypada lepiej w realnym używaniu, niż w testach.

  • 5. Data: 2014-12-29 11:34:21
    Od: "R.e.m.e.K" <p...@w...pl>

    Dnia 28 Dec 2014 21:54:03 GMT, Budzik napisał(a):

> [...]
    >
    > Sprawdzane na lapku Acep Aspire 5560 z prockiem A6
    > oraz na stacjonarce z A10.
    >
    > Co moze być przyczyną takiego stanu rzeczy?

    Piszesz o procku, a on nie ma zadnego znaczenia. Kluczowy jest chipset, a konkretnie
    wsparcie dla SATA III. Wyglada, ze go nie masz, bo wtedy wyniki sa wlasnie o okolo
    polowe
    nizsze.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 6. Data: 2014-12-29 15:02:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2014-12-29 o 04:59, Budzik pisze:

> [...]
    > producenta 500/500MB to czy to moze być powód do reklamacji dysku?
    > Oczywiście nie dziś, ale powiedzmy, za rok czy poltora?

    Jeśli masz na piśmie że obiecywali takie prędkości na twojej
    konfiguracji to oczywiście możesz reklamować. :-)

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-12-29 16:59:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > jesteś zadowolony z dysku, to może nie warto szarpać się ze sprzedawcą,
    > bo nawet jak postawisz na swoim i kupisz inny dysk, to generalnie nie

    Ale za 2 lata kupie sobie za te cene 3 x taki duzy :)

  • 8. Data: 2014-12-29 16:59:21
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    perx-fury-240gb/i
    >>> d= 18188;page=3 Poczytaj podsumowanie pod każdym testem oraz

    > Jeśli masz na piśmie że obiecywali takie prędkości na twojej
    > konfiguracji to oczywiście możesz reklamować. :-)

    No własnie pytanie, czy te dyski sa takie "wolne" :) czy sa takie wolne u
    mnie.
    Bo moze to kwestia mojej konfiguracji.

    Ale na stacjonarce z A10 SATA 3 jest na 100%...

  • 9. Data: 2014-12-29 17:01:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    ikarek wrote:

> [...]
    > normalnie pracować, a teraz śmiga jak młoda sarenka :) mimo że
    > tam jest kontroler SATA II. W testach oczywiście wypada żałośnie.

    Jeżeli T500 uruchamiał Ci się 10 minut i nie dało się na nim normalnie
    pracować, to nie jest wina T500, tylko użyszkodnika, który zamulił
    komputer źle skonfigurowanym, niepotrzebnym, niezadbanym
    oprogramowaniem. U siebie mam laptopa z Celeronem M 1,5 GHz i dyskiem
    PATA oraz Windows XP zainstalowanym w fabryce w 2006 roku i nigdy potem
    nie reinstalowamym. System uruchamia się 30 sekund i pracuje się na nim
    najnormalniej w świecie. Komputer jest używany na co dzień do normalnego
    działania w biurze.

  • 10. Data: 2014-12-29 18:17:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 29 Dec 2014 17:01:32 +0100, Poldek napisał(a):

> [...]
    > PATA oraz Windows XP zainstalowanym w fabryce w 2006 roku i nigdy potem
    > nie reinstalowamym. System uruchamia się 30 sekund i pracuje się na nim

    Farciarz z ciebie :)
    --
    Jacek