  • 21. Data: 2011-05-07 19:25:23
    Temat: Re: Prędko?ć ł?cza i parę pokrewnych spraw
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-07 21:05, J.F. pisze:

    > Tak. W zwyklym asynchronicznym trybie.

    Daj przykład - chętnie poczytam o UART 16550 z taktowaniem 24Mhz,
    które było zaimplementowane w PC i pozwalało (w teorii) na transfer
    1,5Mbps. Tylko niech to nie będzie na dodatkowej karcie.

    > Tylko ze z tego jakos szybko zrezygnowano. Teraz USB dochodzi jednak
    > do samego telefonu.

    A co ja napisałem na początku tej pasjonującej dyskusji?

  • 22. Data: 2011-05-07 19:27:51
    Temat: Re: Prędkość łącza i parę pokrewnych spraw
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 7 May 2011 06:13:33 +0200, Użytkownik napisał(a):

    > I jak to jest z tą anteną ? W niektórych opisach w ogóle o tym nie wspominają,
    > w niektórych, że jest możliwość jej podłączenia, a w jeszcze innych, że antena
    > jest w zestawie. W jakich okolicznościach jest ona niezbędna, w jakich może
    > pomóc, a w jakich jest zbędna?

    Antena może pomóc przy słabym sygnale, jest zbędna przy silnym.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sama nazwa poweruser mowi ze sa wypaczeni :)"- Paweł "robbo" Kamiński aka

  • 23. Data: 2011-05-07 19:30:32
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-07 06:13, Użytkownik pisze:

    > Charakteryzują się bardzo różnymi szybkościami, zarówno down (co
    > ważniejsze)
    > jak i up, przynajmniej w opisach.

    Nie zamierzam być tu jakąkolwiek wyrocznią, ale nie wierz w bajki
    - o faktycznym transferze i tak decyduje lokalizacja i możliwości
    techniczne, które są uzależnione od operatora.

    > Czy z Twojej wypowiedzi mam rozumieć, że jakikolwiek modem kupię, to jego
    > działanie w praktyce będzie takie samo?

    W zasadzie tak - tylko musi mieć HSDPA.

> [...]
    > antena
    > jest w zestawie. W jakich okolicznościach jest ona niezbędna, w jakich może

    W skrócie - antena pozwala na pracę z tą samą prędkością w większej
    odległości od BTS, czy też od konkretnych warunków lokalizacyjnych.
    Antena zbędna jest wtedy jak wbudowana daje radę, dołączana poprawi
    siłę sygnału w zależności od jej możliwości/budowy/lokalizacji.

  • 24. Data: 2011-05-07 19:35:06
    Od: Użytkownik <K...@D...com.pl>

    Dzięki.

    > W zasadzie tak - tylko musi mieć HSDPA.
    No właśnie, czyli nie wszystkie, ale wszystkie nowsze, czyli droższe.:-(

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2011-05-07 19:39:45
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 07 May 2011 21:30:32 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

    > W zasadzie tak - tylko musi mieć HSDPA.

    Zdefiniuj HSDPA.
    Bo wiesz.. nie jednemu psu burek.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 26. Data: 2011-05-08 06:00:34
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 07 May 2011 21:25:23 +0200, Artur Maśląg wrote:
    >Daj przykład - chętnie poczytam o UART 16550 z taktowaniem 24Mhz,
    >które było zaimplementowane w PC i pozwalało (w teorii) na transfer
    >1,5Mbps. Tylko niech to nie będzie na dodatkowej karcie.

    nie 1.5Mbps, tylko 460kbps. Czasem 920kbps

    A masz pierwszy z brzegu
    http://dej915.darktech.org:777/host/datasheets/drago
    n%20plus%20manual.pdf

    Plyta Soyo SY-K7V. Tylko nie uzywa 16550, ale ITE8705LPC. 16650 juz
    dawno zniklo z plyt glownych, teraz sa bardziej zintegrowane uklady.
    I predkosci nie ma sie co dziwic, bo to i postep, i ta sama kosc
    czesto obsluguje IrDA w trybie FIR (4Mbps), USB (12-480Mbs) czy
    ethernet 100Mbps a nawet 1G.

    Jesli masz u siebie port szeregowy, to zobacz co pozwala na nim
    hyperterminal ustawic.

    P.S. OT - w "kartach" dzwiekowych tez nastapil postep - nic nikomu nie
    mowiac, u mnie pracuje na 96ksps. Przy nagrywaniu teraz mozna czesto i
    ponad 200ksp ustawic.

    J.

  • 27. Data: 2011-05-08 13:19:00
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2011-05-07 18:49, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:

    > http://www.interfacebus.com/Design_Connector_RS232.h
    tml
    > http://www.camiresearch.com/Data_Com_Basics/RS232_st
    andard.html

    W obu jest napisane 20000. To nie to samo co 115200, zresztą w
    standardzie jest chyba napisane że szybciej jest "nie zalecane", ale nie
    dam sobie nic uciąć.

  • 28. Data: 2011-05-08 14:58:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 May 2011 13:19:00 +0000 (UTC), Przyjazny wrote:
> [...]
    >
    >W obu jest napisane 20000. To nie to samo co 115200, zresztą w
    >standardzie jest chyba napisane że szybciej jest "nie zalecane", ale nie

    Tak mi cos chodzi po glowie ze nigdy nie bylo to okreslone.

    Za czasow Recommended Standart 232 chyba sie nikomu nie snilo o
    wysokich predkosciach, w ogole chyba nie bylo zadnych
    "obowiazujacych", raczej kilka zalecili.
    Potem byla gdzies wersja C, EIA/TIA232, gdzies rownolegle V.24 -
    wszystkie niestety zbyt drogie zeby je studiowac.

    port w pececie to tez zreszta luzna implementacja.
    V.24 nie okresla ani gniazda, ani numerow pinow, tylko podaje
    napiecia, definiuje "obwody" i ich funkcje.

    115200 w pececie to tez bylo szybko, i niejako poza standardem -
    19200, 38400, 76800, 153600 powinno byc.

    J.

  • 29. Data: 2011-05-08 20:14:23
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-08 08:00, J.F. pisze:

    > nie 1.5Mbps, tylko 460kbps. Czasem 920kbps

    Dokładnie 1.5Mbps - tak wynika teoretycznie z implementacji. Pewnie
    nieosiągalne, podobnie jak teoretyczne 460kbps na 10 metrach.

> [...]
    >
    > Plyta Soyo SY-K7V. Tylko nie uzywa 16550, ale ITE8705LPC. 16650 juz
    > dawno zniklo z plyt glownych, teraz sa bardziej zintegrowane uklady.

    Wiesz - w sumie nieistotny jest producent chipsetu, tylko pewna
    zgodność ze standardem. Zintegrowanie chipsetu nie ma
    specjalnego związku ze standardem i używanym sposobem transmisji.
    Poczytaj sobie może o tym np. tutaj:
    http://focus.tij.co.jp/jp/lit/an/slla037a/slla037a.p
    df
    Prędkość transmisji nie wynika ze zintegrowania chipsetu, tylko
    z czystej fizyki przy zakładanych warunkach transmisji.
    Wyższe prędkości są możliwe, ale w specyficznych warunkach itd.

    > I predkosci nie ma sie co dziwic, bo to i postep, i ta sama kosc
    > czesto obsluguje IrDA w trybie FIR (4Mbps), USB (12-480Mbs) czy
    > ethernet 100Mbps a nawet 1G.

    LOL - rozbawiłeś mnie do łez. Przecież to są zupełnie inne standardy
    transmisji, okablowania itd. Ciekawe czemu są problemy z USB na
    dłuższych kablach z różnymi urządzeniami, czy też niekoniecznie
    1Gb/s będzie chodził popranie na tym, na czym chodziło 100Mb/s,
    choć w sumie się niewiele różnią...

    > Jesli masz u siebie port szeregowy, to zobacz co pozwala na nim
    > hyperterminal ustawic.

    Na co mi pozwala ustawić to jedno - z jaką prędkością będę w stanie
    się komunikować z urządzeniem to drugie.

  • 30. Data: 2011-05-08 20:28:24
    Temat: Re: Prędko?ć łšcza i parę pokrewnych spraw
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-05-08 16:58, J.F. pisze:
    (...)
    > Tak mi cos chodzi po glowie ze nigdy nie bylo to okreslone.

    Oczywiście, że było - podrzuciłem w innym postingu materiał TI,
    który mam nadzieję wyjaśni, że było określone i również skąd się
    wzięła wartość 115200b/s. Dodatkowo wyjaśniono jak można było
    zwiększyć prędkość transmisji po pewnych zabiegach.