eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrecz z zadupizmem!Re: Precz z zadupizmem!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.task
    .gda.pl!not-for-mail
    From: Jan45 <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Precz z zadupizmem!
    Date: Thu, 21 Jun 2012 10:35:57 +0200
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 33
    Message-ID: <jrumc4$s1o$1@news.task.gda.pl>
    References: <jrt5cu$8vf$1@news.task.gda.pl> <jrt64l$8kc$1@node1.news.atman.pl>
    <4fe222c3$1@news.home.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: pc57.ibwpan.gda.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1340267716 28728 153.19.110.57 (21 Jun 2012 08:35:16 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Jun 2012 08:35:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:9.0) Gecko/20111222 Thunderbird/9.0.1
    In-Reply-To: <4fe222c3$1@news.home.net.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455616
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-06-20 21:21, Uncle Pete pisze:

    > Ale mnie na przykład jazda na moim tylnym zderzaku też wkurza. Jest
    > zazwyczaj zupełnie bezinteresowna - samochód z tyłu nie ma zamiaru mnie
    > wyprzedzić.

    O to chodzi. Tłumaczę to po części obawą, żeby ktoś
    z tyłu nie nabrał chęci do wyprzedzenia. Na ulicy
    łączącej sypialnianą dzielnicę dużego miasta z jego
    centrum ruch w godzinach porannych jest asymetryczny.
    Pas do osiedla jest pawie pusty, a ten do centrum
    całkiem zapełniony. Tak jest na ulicy, gdzie w każdą
    stronę prowadzi jeden pas. Wyprzedzanie ma sens tylko
    w przypadku powstania przerwy w kolejce samochodów.
    Małe odległości między samochodami mogą takiemu
    wyprzedzaniu zapobiegać.

    Uważam, że lepiej jest, gdy utrzymujemy większy
    dystans. Nie na tyle duży, żeby stworzyć zachętę
    do wyprzedzenia, ale jednak większy niż to, co widzę
    dzisiaj.

    Podobnie praktyczne względy utrwalają zanikanie
    stosowania kierunkowskazów. Tutaj jest tak, że
    błędne użycie migacza może mieć gorszy skutek
    niż jego nieużycie. No i w porannym ruchu chyba
    większość kierowców jedzie nie włączając
    tych świateł, skądinąd pożytecznych przecież.
    Wybierają mniejsze ryzyko, a niesygnalizowanie
    swoich zamiarów daje takim kierowcom większą
    swobodę wyboru, co zrobią w następnym momencie.

    Jan

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: