  • 31. Data: 2013-02-08 22:51:34
    Temat: Re: Prawo jazdy niepotrzebne?
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Fri, 8 Feb 2013 19:50:38 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Do tego służy MPK, PKS, albo taryfa dla co bogatszych.

    Nie Tobie o tym decydować. Dla Ciebie kapeluszem jest dziadek jadący aveo
    na działkę, ty jesteś kapeluszem w ceedzie dla pomykacza w jakimś AMG.
    Wsiądziesz w pekaesa zaraz potem jak ci taki na zderzaku siądzie na lewym
    pasie jak gnieciesz 150km/h na autobanie wyprzedzając ciężarówki? Pewnie
    nie wsiądziesz, a ten z tyłu nazywa Cię kapeluszem i daje plonki i
    łorningi. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, wieku i umiejętności.
    Zawsze możesz kupić sobie tor, a najlepiej dużą wyspę z siecią dróg i wtedy
    hulaj dusza, możesz ustanowić przepisy i zasady jakie Ci pasują. Czego Ci
    szczerze życzę, tej wyspy znaczy się. A na razie korzystasz z publicznej
    sieci dróg i dzielisz je z innymi o różnych umiejętnościach. Nie
    przeskoczysz, zachowaj dobre zdrowie na starość w takim stopniu, żeby
    zamulaczem i kapelonem nie być. I tyle możesz od siebie w tym temacie
    zrobić.

  • 32. Data: 2013-02-08 23:01:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <i...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    net...

    > Nie Tobie o tym decydować.

    Oczywiście, powinien lekarz.
    Jaki obstawiasz % 70 letnich dziadków zdolnych do przejścia testów na
    prawko?
    Bo ja kilka, nie więcej niż 10.

    >Dla Ciebie kapeluszem jest dziadek jadący aveo
    > na działkę, ty jesteś kapeluszem w ceedzie dla pomykacza w jakimś AMG.

    Pełna zgoda, dlatego od 2 lat ceedem porusza się zazwyczaj moja żona. ;-)

  • 33. Data: 2013-02-08 23:02:48
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > ta uniwersalna prawda stanie się dla Ciebie tym wyraźniejsza, im bardziej
    > będziesz się zbliżał do wieku, gdy jedynymi przejażdżkami będą te skodą na
    > działkę dokarmić gołębie w wieku około 70lat.

    Zasrancow, znaczy sie golebii nie lubie, skoda jezdzilem w mlodosci, mam
    sentyment.

    > Wiem, wiem, Ty w zaawansowanym wieku będziesz jak teraz
    > miszczem, królem dróg..

    Wiek nie ma tu nic do rzeczy. Z reguly najbardziej zaskoczeni zmiana z
    czerwonego na zielone sa mlodsi ode mnie. Czy tak trudno przygotowac sie
    na zmiane swiatel? Czy tak trudno skrecajac w lewo na 1 pasmowej zblizyc
    sie do srodka, by inni mogli pojechac prosto? Czy tak trudno na
    wielopasmowej wybrac inny pas niz prawy stajac przed swiatlami, by inni
    mogli skrecic na zielonej strzalce? Jak nazwac palanta, ktory nie
    potrafi skojarzyc zatrzymywania sie samochodu przed przejsciem dla
    pieszych i musi do wafla nedzy ominac? Albo cipuna, co blokuje konczacy
    sie pas pol kilometra od konca?
    Z pewnoscia z wiekiem pogarsza sie sprawnosc, ale bezmyslnosc, glupota,
    zlosliwosc jesli juz w srednim, czy mlodym wieku tak sie objawia, to
    strach pomyslec, co bedzie, jesli do tego dojda jeszcze zachowania
    zwiazane z wiekiem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 34. Data: 2013-02-08 23:24:01
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Fri, 8 Feb 2013 22:51:09 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Ale dyskutujesz z pojedynczym słowem (niezbyt szczęśliwym), czy z całą ideą
    > (jak najbardziej słuszną, w sensie sprawdzania zdolności rzecz jasna)?

    Z podejściem. Ale z "miszczami" się nie wygra.
    Z tego co obserwuję w moim otoczeniu to staruszkowie jak już stetryczą do
    końca to porzucają jeżdżenie samodzielnie prowadzonymi pojazdami. Owszem,
    na drogach zdarza się znaleść jakiegoś nieszczęśnika zupełnie nie radzącego
    sobie z sytuacją, ale nie jest to na tyle częste by robić wielkie halo.
    Samochodów dużo, korki, każdy gdzieś się spieszy, by zarobić, zdążyć etc.
    Można próbować zrozumieć flustrację.

  • 35. Data: 2013-02-08 23:26:16
    Od: Iglo <i...@o...pl>

    Dnia Fri, 8 Feb 2013 23:01:58 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Oczywiście, powinien lekarz.
    > Jaki obstawiasz % 70 letnich dziadków zdolnych do przejścia testów na
    > prawko?
    > Bo ja kilka, nie więcej niż 10.

    Ba, ja znam jednego który jeździ w takim wieku. Jeździ to za dużo
    powiedziane, jest zawieziony swoim dyliżansem na wieś gdzie spędza lato i
    tam ujeżdża bestię przez las do pobliskiego spożywczaka. Całkiem sprawnie
    zresztą. Pokolenie z innej gliny.

    > Pełna zgoda, dlatego od 2 lat ceedem porusza się zazwyczaj moja żona. ;-)

    W kapeluszu ? :-)

  • 36. Data: 2013-02-09 08:49:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-08 23:24, Iglo pisze:

    > Można próbować zrozumieć flustrację.

    No słowo daję, że nie ma takiego słowa.

    --
    MN

  • 37. Data: 2013-02-09 08:53:33
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-02-08 23:01, Cavallino pisze:

    > Oczywiście, powinien lekarz.
    > Jaki obstawiasz % 70 letnich dziadków zdolnych do przejścia testów na
    > prawko?
    > Bo ja kilka, nie więcej niż 10.

    Te "dziadki" całe życie miały prawko. Zdobyły ogromne doświadczenie za
    kółkiem. Co z tego, że jakiś głupi test wykaże, że mają mniejszą
    sprawność fizyczną. Nadrabiają ogromnym doświadczeniem. Nie muszą
    pretendować do miana kierowcy wyścigowego. Nie muszą znakomitym
    refleksem omijać zaskakujących sytuacji na drodze, bo ich doświadczenie
    powoduje, że takie sytuacje wyczuwają z daleka i po prostu im zapobiegają.

    --
    MN

  • 38. Data: 2013-02-09 09:37:42
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <i...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Z podejściem.

    Czyli z ideą.
    No to się nie zgodzimy.

    >Ale z "miszczami" się nie wygra.

    Kapelusznicze ma być na wierzchu?
    Nie w tym kraju.
    Wyprowadź się gdzieś, będziesz zadowolony.

  • 39. Data: 2013-02-09 09:38:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > W kapeluszu ? :-)

    Zdarza się, że w czapce.
    Ale jeździ dość agresywnie na szczęście.

  • 40. Data: 2013-02-09 09:39:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:kf4v9h$quu$...@n...task.gda.pl...

    > Te "dziadki" całe życie miały prawko. Zdobyły ogromne doświadczenie za
    > kółkiem. Co z tego, że jakiś głupi test wykaże, że mają mniejszą sprawność
    > fizyczną.

    To, że ona jest potrzebna do prowadzenia samochodu.
    I jak jej nie masz, to i prowadzić nie powinieneś.