-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.178.218.245.16
4!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Prawo do naprawy
Date: Thu, 8 Feb 2024 16:54:47 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1itflyx6vhtw3.bpvvp2emxm3s$.dlg@40tude.net>
References: <a...@n...icm.edu.pl>
<1...@4...net>
<upk3gb$24he$1@news.icm.edu.pl>
<1...@4...net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<uprb8k$ffo5$1@news.icm.edu.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<a...@4...net>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<1w96559e6kh3p$.1a0gigmoobdbp$.dlg@40tude.net>
<JzYwN.1672$hq1.844@fx13.ams1>
NNTP-Posting-Host: 178.218.245.164
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="178.218.245.164"; logging-data="20213";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:9biH+lTaXIikuYVgVx8LWD4gfLE=
sha256:6rUDeg5w+lR0pNxUhydJOuuw04JoPhpcWxN3k4527TQ=
sha1:rLxZtzF2P9ez/B3sIPyX1aSFaRM=
sha256:aGJK2W2Rnecin4cC/EknNsOHWfgoZtUxriwyKL+DNdI=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49435
[ ukryj nagłówki ]On Thu, 08 Feb 2024 04:15:37 GMT, Marcin Debowski wrote:
> On 2024-02-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>> On Tue, 6 Feb 2024 17:37:50 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
>>> Pan J.F napisał:
>>>>> Biorąc pod uwagę, ile zwykle chcą za to przedłużenie, biznes o wiele
>>>>> lepszy niż przy oszczędzaniu na jakości wyrobu.
>>>>
>>>> No dokładnie, tylko ... kto oferuje tę gwarancję ?
>>>> Bo może być tak, ze ubezpieczyciel dogadał się ze sklepem,
>>>> albo ktos w sklepie sam, i producent nic o tym nie wie.
>>>
>>> Ubezpieczyciele powinni się bić o taką fuchę. Stawka kilkaset złotych,
>>> średni koszt naprawy podobnie. To tak, jakby założyć, ze wszystko się
>>> zaraz popsuje. A przecież tak nie jest.
>>
>> No chyba, ze producent wpadnie pomysł, ze może, a nawet powinno się
>> popsuć :-)
>
> Nie sądzę, aby którykolwiek z wielkich tak robił. Co się robi, to
> zakłada się pewną trwałość. Pralki czy większe lodówki to większy
> wydatek, ale drobniejszy sprzęt agd to jakieś 5-6 lat. Mając to na
> względzie tnie się koszty produkcji. Konkurencja robi tak samo.
Pralki i lodówki to drobny wydatek szczególnie w $ licząc.
No chyba, ze ktos jakis wypasiony model kupuje.
A to i tak znacznie taniej niz cisnieniowy ekspres do kawy :-)
A trwałosc ... sam wiesz - jak zrobisz trwałe, to z czego będziesz żył
za 10 lat? :-)
Tak że sprzęt musi być na tyle nietrwały, zeby klient przyszedł po
drugi i następne, ale na tyle trwały, aby przyszedł z powrotem do
ciebie, a nie do konkurencji.
Gdzies tam jest też normalna technika - np łożyska w pralce wytrzymują
przeciętnie iles tam, i moze być bardzo kosztowne podwojenie tego
czasu.
> Tu ławiej
> to robić, bo wydatek akceptowalny i sama chęć wymiany na coś nowego, po
> tych 3-5 latach może wystarczyć.
>
> A jak jest coś droższe, to są większe oczekwiania i jakby się miało coś
A niekoniecznie - np sporo samochodow jest sprzedawanych po 3 latach
jeżdzenia. Zastaw się a postaw się? Czy inne wyrachowanie?
> poważniej popsuć w ciągu jakiś 3ch lat i byłoby to też dość częste, a
> jeszcze dla różnych modeli, to jednak mocno uderzy w wizerunek firmy.
Dokładnie, ale:
-ludzie róznie uzywają. Jedni mogą prac co tydzien, inni codziennie.
-firm jest co najmniej kilka na rynku, jak paru klientów się obrazi,
to mogą za nich przyjsc byli klienci innej firmy, bo trafili na
kiepskie produkty tamtej firmy.
>>> Nie robi tego. Jak kupowałem lodówkę, to ona już stała gotowa do
>>> transportu, o a dodatkową gwarancje upomnieli się dopiero przy kasie.
>>
>> A teraz modne jakies magazyny logistyczne, w sklepie jest tylko
>> wystawa i kasa, towar przyjedzie z magazynu ... i tu juz mozna wybrać
>> własciwą skrzynię/paletę :-)
>
> Takie coś byłoby łatwe do zdemaskowania i miałbyś katastrofę
> wizerunkową.
Niekoniecznie.
Bedzie wszystko w system wpisane, komputer wskaże, którą z magazynu
załadować, i tylko paru programistów będzie wiedziało, ze tak jest.
Albo nawet nie, bo będą dwa artykuły w systemie - pralka, i ta sama
pralka z wydłużoną gwarancją. Niby ta sama pralka.
Poza tym zawsze mozna puscic taką plotkę na konkurencje :-)
> Co do tych ubezpieczeń to uważam, że to czyste żerowanie na naturalnej
> tendencji do "spokoju ducha".
Ogólnie tak.
Kiedys do mnie Era dzwoni. "zauwazylismy, ze zdarza się panu
przekroczyc limit darmowych minut, wiec proponujemy lepszy abonament,
w którym juz pan nie bedzie musiał płacic wyzszych rachunków".
Tylko cały czas będą wyzsze :-)
> Te ubezpieczenia nie są indywidualne, więc
> działają jak np. NNW, na zasadzie usrednionego ryzyka na puli towarów,
> gdzie ryzyko usterki jest podobne.
Tak jest, ale jednak jest jakies ryzyko.
Na którym łatwo popłynąc, jak się okaże, ze producent bubla wypuścił,
i to w milionie egzemplarzy.
Więc trzeba miec odmowę w zanadrzu :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ZLe0T1rUeDA
> Pod tym względem, trudno się na nich
> opierać MZ jako dokładające się do kryterium wyboru. Choc owszem, jesli
> wszystkie pralki w sklepie maja, a jakaś nie, to może trochę zastanawić :)
To raczej tak, ze klient wybiera co mu się podoba, a potem sprzedawca
namawia na dodatek.
Choc ... nie chwaliła się jakas siec (MM?) ubezpieczeniem od
stłuczenia ekranu w smartfonie ?
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 10.02.24 16:25 alojzy nieborak
- 10.02.24 16:36 alojzy nieborak
- 12.02.24 05:35 Marcin Debowski
- 12.02.24 15:57 PeJot
- 13.02.24 07:36 Marek
- 13.02.24 16:24 PeJot
- 13.02.24 17:54 J.F
- 14.02.24 00:28 Marcin Debowski
- 14.02.24 11:12 Marek
- 14.02.24 16:27 PeJot
- 15.02.24 00:19 Marcin Debowski
- 15.02.24 16:27 PeJot
- 15.02.24 21:00 ptoki (ptoki)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security