    From: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prawidłowy montaż wtyku F
    Date: Wed, 9 Jun 2010 00:02:37 +0200

    On Tue, 8 Jun 2010, identifikator: 20040501 wrote:

    | dobry temat, ja się podłączę...
    |
    | a Kto ma zrobiony wtyk F przy zewnętrznej antenie telewizyjnej?
    | nie wiem co za debil to wymyślił, a reszta głupków bezmyślnie kopiuje...
    | jak można w antenie na dachu zamontować gniazdo F, w głowie mi się to nie
    | mieści...
    |
    | a dlaczego? a dlatego, że kabel pracuje i na przykład u mnie po zimie złączka
    | na poddaszu się rozłączyła - środek kabla się skurczył i wsunął "w kabel"...
    |
    | pytanie: co dzieje się u Was na dachach przy antenach ze złączką F?

    Wiesz jest roznie i o tym mowilismy na pl.rec.telewizja
    Subject: Pasta zabezpieczajaca

    Tu jak widze glownie rozmawia sie o romku.

    Moje uwagi:

    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
    Najlepiej dobra tasma monterska (adhesive tape).
    W zaleznosci od klimatu, rodzaju F-ki, kabla, sa rozne
    zagrozenia zwiazane, głownie z wilgocia.
    W Polsce, zwykle co naleci to wyschnie, ale juz w Anglii
    to woda moze wyplywc z kabla do domu, byc zasysana przez
    "hermetyczny" LNB, czy DiSEqC, korodowac styki zlaczek.

    Dawniej do LNB dolaczano specjalna mase hermetyzujaca,
    jak guma do zucia.

    Wazne zeby bylo to szczelne, bo bedzie wsysalo wode,
    tak jak dawniej torebki plastykowe na LNB.

    Z wazelina, smarami to nie probuj, wyplynie ci to, zasyfi
    okolice i przyciagnie kurz i syf z calej okolicy.
    -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

    Inne mozliwosci:

    [Szybkozłączka+CaP]
    http://www.hollex.pl/akcesoria/zlaczki/281-szybkozla
    czkacap

    Zastosowanie:
    - częste ściąganie i nakładanie kabla do konwertera lub odbiornika,
    podręczne np. w serwisach, przy testach lub sprawdzaniu sprzętu.
    - przekładanie kabla z jednej anteny (konwertera) do kilku
    odbiorników satelitarnych.

    A przy jednorazowkach:
    [Złączka CaP czarna]
    http://www.hollex.pl/akcesoria/zlaczki/272-zlaczka-c
    ap-czarna-100szt

    Jest wodoszczelna, a czarna złączka jest odporna na promienie
    słoneczne i UV.
    Zalecana jest zwłaszcza przy konwerterach (na zewnątrz) - łączy
    w sobie zwykłą F-kę i jej zabezpieczenie (strata zaledwie 0,08dB).

    Pzdr.J.P.