  • 31. Data: 2004-01-25 13:41:43
    Temat: Re: Prawda o POL-34
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 25 Jan 2004, futszaK wrote:

    > jak już to portal płaci innemu operatorowi więc pozostają dwie strony
    > a co złego w tym że płacą dwie strony ???

    trzy !

    > klient-ssacz chce mieć dostęp do zasobów więc płaci. inny operator
    > chce mieć dostęp do klientów końcowych więc albo buduje do nich własną
    > infrastrukture (nonsens), albo płaci temu, kto tą infrastrukture
    > wybudował (TPSA).

    ale takie POL34 ma klientow koncowych

    > Przecież nikt nie broni MANom budowania własnej sieci dostępowej do
    > klientów końcowych, może jakaś ciekawa oferta dla sieci osiedlowych

    alez oni (MANy) maja wlasna siec dostepowa i to duza...

    > (które połowe roboty już zrobiły) powstały tysiące na terenie kraju
    > ???
    >
    > Ja wiem że narzekać jest znacznie łatwiej niż cokolwiek zrobić...

    No to podziel sie z nami co chcesz zrobic ?

    Wojtek

  • 32. Data: 2004-01-25 13:44:54
    Od: f...@i...pl

    > nikt nie zamusza, chcą zarabiać na klientach komercyjnych to niech
    > część tej kasy oddadzą dla TPSA za to że ci klienci mają dostep do

    A zatem czy wg Ciebie nie ma zadnego gornego limitu zadan TPSA.
    Gdy powiedza: placcie po 10K$ za Mbps i co drugi tydzien polerujcie nam
    buty, to MAN'y tez powinny sie na to zgadzac ?
    Przez takich jak Ty cala nasza Polska jest wlasnie taka jaka jest
    czyli beznadziejna !

    > klientów znajdujących się w sieci dostępowej wybudowanej ZA PIENIĄDZE
    > TPSA

    ale Ci klienci dostepowi juz placa TPSA za wybodowana siec.

    No to bardzo malo wiesz, niestety.

    Wojtek

  • 33. Data: 2004-01-25 13:45:21
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 25 Jan 2004, Szymon Sokół wrote:
    > ...a trzoda chlewna formowałaby klucze i odlatywała na zimę do
    > ciepłych krajów...

    cudowne :)))))))))))))))

    Wojtek

  • 34. Data: 2004-01-25 13:46:58
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 25 Jan 2004, Michal Gawrylczyk wrote:
    > O, to to dokladnie. MANy kroja kase na klientach komercyjnych i nie dosc
    > ze sciagaja kase z KBN, to jeszcze przy odrobinie szczescie maja darmowy
    > styk z TPSA (ktory jest _najdrozszym_ mozliwym laczem). I w takich warunkach
    > maja z nimi konkurowac operatorzy dzialajacy na normalnych zasadach,
    > placacy tepsie duza kase za peering, utrzymujacy sie tylko i wylacznie z
    > wplywow od swoich klientow.

    Ale problemem nie jest styk TPSA-MAN'y tylko
    cena za styk jakiegokolwiek operatora z TPSA.

    > I nagle jak TPSA chce potraktowac wszystkich rowno (pomijam kwestie ceny,
    > bo jest ona przesadzona zarowno dla MANow jak i dla operatorow), to

    i na tym sie dyskusja konczy, wszelkie dalsze wywody sa zbedne, albowiem
    sendem sprawy jest anormalna cena TPSA

    Wojtek

  • 35. Data: 2004-01-25 13:47:28
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@e...net>

    W artykule <P...@i...pl> f...@i...pl
    napisał(a):

    > TPSA wiecej ssie z MAN'ow, bo w praktyce obecnie w sieci TPSA
    > sa juz niemal tylko ssacze.

    Nie, zapomniales o setkach malych providerow z 2Mb/s polpakiem. Tego
    jest tez baaardzo duzo. A jak juz pisalem wczesniej w MANach stoi
    bardzo duzo serwerow, ktore zarabiaja na tym ze ludzie od nich
    ssaja (o2.pl, tlen.pl, allegro.pl, cyberion.pl ....) Gdyby wywalic
    wszystkie komercyjne serwis z MANow podejrzewam z ruch by znaczaco zmalal.

    --
    Tomasz Paszkowski

  • 36. Data: 2004-01-25 13:48:05
    Od: f...@i...pl

    On Sun, 25 Jan 2004, gito wrote:
    > w tej sprawie tpsa juz samie sie ladnie zalatwila
    > ping po 1600ms skutecznie utrudnia rozmowe na irc
    > a takie pingi maja userzy z sdi czy dsl, o neo nie wspomne bo juz ich
    > dawno na ircnecie nie ma.

    No ale przynajmniej ilosc fllod'ow i skan'ow z NEO zmalala :))
    Kazda sytuacja ma swoje pozytywne strony ;>

    Wojtek

  • 37. Data: 2004-01-25 13:48:56
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Michal Gawrylczyk <m...@g...pl> wrote:
    > O, to to dokladnie. MANy kroja kase na klientach komercyjnych i nie dosc
    > ze sciagaja kase z KBN, to jeszcze przy odrobinie szczescie maja darmowy
    > styk z TPSA (ktory jest _najdrozszym_ mozliwym laczem).

    Darmowy styk z TPSA dla MAN-kom jest niedopuszczalny -- ale to chyba
    nie jest problem wycinać na darmowej bramce część komercyjną? Chyba
    wszystkie MAN-y mają dwa AS-y, komercyjny i edukacyjny. (A jak któryś
    nie ma i ma klientów komercyjnych, to będzie musiał mieć, bo zostanie
    wycięty w całości.)

    Jeżeli istotnie MAN-y chciały puszczać (puszczały?) swój ruch
    komercyjny przez darmową bramkę, to... nie dziwię się TPSA.

    Choć jak kiedyś puszczałem swój ruch przez bramkę ICM-TPSA,
    to mnie odcięli, mimo że jestem edu, a na dodatek miałem łącze
    do TPSA (2Mbps) i za nie płaciłem. Powody były ściśle komercyjne,
    w sensie "no jak to, korzystam z darmowej bramki, to nie będę
    za chwilę ich klientem". Łącze utrzymywałem celowo (choć nieużywane)
    właśnie z tego powodu, żeby nie mieli problemów z moim statusem
    jako klienta. Nie chcieli. Z łącza zrezygnowałem w chwilę po tym,
    jak mi odcięli dostęp do tej bramki. Ruch generowany przez klientów
    TPSA był tak duży, że zatykało moje łącze, a nie opłaca się kupować
    więcej. Tak więc polityka jest czasem... dziwna.

    p.

    http://nerdquiz.sgh.waw.pl/ -- polska wersja quizu dla nerdów ;)

  • 38. Data: 2004-01-25 13:55:08
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Uzytkownik wrote:

    > Ale problemem nie jest styk TPSA-MAN'y tylko
    > cena za styk jakiegokolwiek operatora z TPSA.

    > i na tym sie dyskusja konczy, wszelkie dalsze wywody sa zbedne,
    > albowiem sendem sprawy jest anormalna cena TPSA

    Tytul posta sugeruje dyskusje na temat POL34 ;-) wiec na ten temat
    sie wypowiedzialem i wyrazilem swoja opinie na temat dzialania MANow.

    Dyskusja na temat cen TPSA nie ma specjalnie sensu, bo wszyscy wiemy
    ze sa za wysokie i mozna to potraktowac jako dogmat ;-)

    Michal

  • 39. Data: 2004-01-25 13:57:15
    Od: futszaK <t...@s...pl>

    On Sun, 25 Jan 2004 14:30:42 +0100, "Michal Gawrylczyk"
    <m...@g...pl> wrote:

    >I nagle jak TPSA chce potraktowac wszystkich rowno (pomijam kwestie ceny,
    >bo jest ona przesadzona zarowno dla MANow jak i dla operatorow), to
    >podnosi sie krzyk ze jak to mozna odciac uczelnie do sieci TPSA. W sytuacji,
    >gdy MAN zostaje postawiony na rowni z operatorem komercyjnym okazuje
    >sie, ze ow MAN nie potrafi zapewnic swoim klientow profesjonalnej obslugi,
    >a caly czas jechal na farcie...

    zapewnic to pewnie i by zapewnił ale musiałby zacisnąć pasa (czytaj
    zmniejszyć pensje prezesa or sth)

    futszaK
    598339018 601061867
    Telefon to wynalazek SZATANA !!!

  • 40. Data: 2004-01-25 13:58:30
    Od: f...@i...pl

    napisał(a):

    > Nie, zapomniales o setkach malych providerow z 2Mb/s polpakiem. Tego

    No i co tacy 2Mbps'owcy moga zaoferowac ?

    Nie twierdze, ze nie.

    Wojtek