  • 21. Data: 2011-11-24 13:46:21
    Temat: Re: Prawa jazdy od 2012 roku
    Od: "Berni_bn" <s...@p...onet.pl>

    W Banana Republic of Poland wszystko jest możliwe. W szczególności
    działanie prawa wstecz. Zobacz chociaż przypadek dowodów osobistych.
    Sam wciąż mam zieloną książeczkę z wpisem jak byk "Ważność - BEZTERMINOWO"

    Widzę kolosalną różnicę pomiędzy DO a PR. To drugie to uprawnienia nabyte i
    już. Odebrać je można tylko w określonych dość nadzwyczajnych
    okolicznościach.
    Natomiast DO do czego Cię uprawnia? No może do kupienia piwa :)

  • 22. Data: 2011-11-24 13:54:38
    Od: asdgfrf dfged <g...@g...com>

    > Widzę kolosalną różnicę pomiędzy DO a PR. To drugie to uprawnienia nabyte i
    > już. Odebrać je można tylko w określonych dość nadzwyczajnych
    > okolicznościach.

    Zgadzam się, niby tak... Ale jednak, tak jak pisałem wyżej, nowe
    rozporządzenie w ogóle nie przewiduje możliwości wydania nowego
    dokumentu (kat. B) na okres dłuższy niż 15 lat. Tak więc jeżeli
    utracisz stare prawo i dostaniesz nowe (duplikat) to tylko na 15 lat i
    potem musisz zrobić badania lekarskie.

  • 23. Data: 2011-11-24 13:56:06
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-11-24 13:39, asdgfrf dfged pisze:

    > Ooo, wielkie dzięki, tego szukałem! :-)
    > Dokument jest sążnisty ale nie ma tam mowy o starych prawach jazdy
    > więc ich terminy ważności oraz terminy ważności uprawnień zachowujemy.
    > Tym niemniej w przypadku utraty tego dokumentu duplikat zostanie
    > wydany już max na 15 lat i po upływie tego okresu robimy nowe badania
    > lekarskie.

    Rozporządzenie napisane niechlujnie jak zwykle. Niech mnie ktoś
    mądrzejszy oświeci, dlaczego sytuacja gdy ktoś będzie chciał wymienić
    prawo jazdy np. ze względu na zmianę miejsca zamieszkania/zameldowania
    podlega pod zapis o _wydaniu wtórnika_? Jakiego wtórnika skoro chodzi o
    wymianę dokumentu?

    par 7 punkt 3. "od osoby ubiegającej się o wydanie wtórnika prawa jazdy
    lub pozwolenia:
    a) wniosku o wydanie wtórnika prawa jazdy,
    b) dowodu uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy lub pozwolenia oraz
    opłaty ewidencyjnej,
    c) fotografii, o której mowa w § 6 ust. 1 pkt. 3,
    d) dokumentu, o którym mowa w § 6 ust. 1 pkt 2, jeżeli zmiana dotyczy
    daty ważności uzyskanego uprawnienia,
    e) kserokopii posiadanego prawa jazdy lub pozwolenia, jeżeli wydanie
    dokumentu następuje w wyniku zmiany danych;"

    Więc z tego niestety wynika, że zmiana adresu = wydanie PJ na 15 lat.

    --
    MZ
    OC/AC samochodu w LibertyDirect dodatkowo do 100 zł taniej:

  • 24. Data: 2011-11-24 13:58:29
    Od: asdgfrf dfged <g...@g...com>

    > Wi c z tego niestety wynika, e zmiana adresu = wydanie PJ na 15 lat.

    Tak, niestety dokładnie tak...

  • 25. Data: 2011-11-24 14:18:18
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Nov 2011 13:46:21 +0100, Berni_bn napisał(a):

    > Widzę kolosalną różnicę pomiędzy DO a PR. To drugie to uprawnienia nabyte i
    > już. Odebrać je można tylko w określonych dość nadzwyczajnych
    > okolicznościach.

    Bzdura. Nie odróżniasz uprawnień od dokumentu który je potwierdza.
    Przypomnę, że na starym, książeczkowym PJ również miałem wpisane, że jest
    ważne bezterminowo.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI

  • 26. Data: 2011-11-24 14:37:54
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    asdgfrf dfged <g...@g...com> napisał(a):

    > Tak, niestety dok=B3adnie tak...

    Mnie to zwisa i powiewa. mam 53 lata. Jak bym zgubił albo się przeprowadzał i
    dostał na 15 lat to ważność się skończy w najgorszym przypadku jak będę miał
    prawie 7 dych. O ile dożyję oczywiście. Będę, jak dożyję, jeździł ( o ile będę
    mógł) nawet jak się zrobi nieważne PJ. Co mi będą mogli zrobić? Chyba tylko
    przez papierek w dupę pocałować. Po przekroczeniu pewnego magicznego wieku
    człowiek staje się bezkarny.

  • 27. Data: 2011-11-24 15:45:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Berni_bn" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Widzę kolosalną różnicę pomiędzy DO a PR. To drugie to uprawnienia
    >nabyte i już. Odebrać je można tylko w określonych dość

    Np w drodze ustawy. Wczoraj byles uprawniony, a dzis nie :-)

    Dalej mozna wlos podzielic - uprawnienia sobie, a dokument sobie.
    Uprawnienia np masz, ale dokument waznosc stracil :-)

    >Natomiast DO do czego Cię uprawnia? No może do kupienia piwa :)

    Do odebrania PJ z urzedu ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2011-11-24 16:06:22
    Od: asdgfrf dfged <g...@g...com>

    > Np w drodze ustawy. Wczoraj byles uprawniony, a dzis nie :-)

    W drodze ustawy to jeszcze rozumiem. Ale tutaj chodzi o rozporządzenie
    ministra. Odbieranie uprawnień wskutek konsekwencji zapisu w
    rozporządzeniu wydaje mi się zaś co najmniej wątpliwe...

  • 29. Data: 2011-11-24 16:52:21
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Nov 2011 07:06:22 -0800 (PST), asdgfrf dfged napisał(a):

    > W drodze ustawy to jeszcze rozumiem. Ale tutaj chodzi o rozporządzenie
    > ministra. Odbieranie uprawnień wskutek konsekwencji zapisu w
    > rozporządzeniu wydaje mi się zaś co najmniej wątpliwe...

    On tylko przecież odbierze ważność dokumentu a nie uprawnienia. Że skutek
    taki sam - who cares?
    Nie pierwszy raz i nie ostatni.

  • 30. Data: 2011-11-24 16:55:14
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-24 12:05:44 +0000, "4CX250" <t...@p...ornet.pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Przeprowadź się po roku 2012, wyrób w związku z tym nowe prawo jazdy i
    > przekonaj się co będzie w tyj rubryce w nowym PJ.
    `
    Oczywiście.
    Gdzieś twierdziłem coś innego?

    --