  • Data: 2016-12-19 18:40:10
    Temat: Re: Pralka Bosch Logixx 8 - pompka wody kręci w drugą stronę.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:o3939i$985$...@u...news.interia.pl...
    W dniu 2016-12-19 o 17:17, J.F. pisze:
    >>> http://oi65.tinypic.com/13zwfpg.jpg
    >>> http://www.tinypic.pl/j27tj6atiy0z

    >http://files.tinypic.pl/i/00852/ynf3raj83ke9.jpg

    >Na to wygląda.
    >Wydaje mi się to błędem konstrukcyjnym - im większa odległość
    >stojan/wirnik, tym mniejsza SEM.
    >A przynajmniej tak zawsze było, jak naprawiałem magneta w motorach.

    Ale dzieki temu masz przestrzen sucha i mokra i zadnych przeciekow
    przez uszczelnienia osi.
    Tudziez zadnego korodowania tych osi - bo chrom sie na uszczelce
    wytrze.

    Podobnie sa zrobione pompy obiegowe do CO - tylko ze tam sa dwa
    uzwojenia i kondensator.
    A przynajmniej byly dawniej, bo teraz Unia cos wywalczyla...

    >Połączone szeregowo, dwa piny do zasilania.

    No to zadnego przesuniecia fazy nie ma - tylko jedna para biegunow.

    >cHGW.
    >W wirniku prawdopodobnie magnes.
    >Kręcąc palcem, poczynając od godziny 12, do godziny 3 wzrasta opór,
    >później przed godz. 4 przeskakuje na godz. 6. Drugie pół obrotu
    >analogicznie.
    >Czyli rodzaj indukcyjnego.

    Synchronicznego z magnesem stalym.

    Takie konstrukcje tez sa, ale pozostaje kwestia rozruchu.
    Sterownik robi jakis wolny start, czy jednak ten magnetyzm to objaw
    histerezy.

    Jak sie chcesz doktoryzowac w temacie, to mozesz zaznaczyc to obecne
    polozenie wlasne wirnika, wlaczyc silnik na chwile (dobrze nalac wode
    do smarowania wirnika), i sprawdzic czy sie polozenie biegunow
    zmienilo.
    Jesli to histerezowy - to powinno sie przestawic.

    >Pewnie pole el-mag ze stojana przesunięte względem biegunów magnesu w
    >wirniku. Nadaje mu "kopa", a później leci bezwładnością.

    Ale wirnik sie kreci i jego pole tez. I stale przestawia.
    To sie robi nabiegunnikami rdzenia, lekko niesymetryczne.

    Tylko ze dobrze sie sprawdza w zegarkach, a niekoniecznie dobrze w
    szybkich silnikach.

    >"Mocno" to pojęcie względne ;)
    >Palcem dotykałem osi wentylatora, w dodatku mokrego, więc małe
    >tarcie. Naciskałem względnie mocno - pracował.
    >Wentylatora nie próbowałem zatrzymywać za śmigła.

    Zaraz ... jakiego wentylatora ? Masz na mysli smigielka w przestrzeni
    "mokrej" ? To raczej turbina do wody.

    A na sluch ... kreci sie czy nie ? Bo jesli sie kreci to chyba
    pompuje.

    >Zamówiłem:
    >https://north.pl/karta/silnik-pompy-odplywowej-2909
    36-do-pralki-electrolux,732-HT-3695.html
    >zmierzę, jak przyjdzie.

    IMHO - odsrodkowa turbina do wody.

    Na moj gust - wsciekniesz sie, ale silnik/pompa sa prawdowpodobnie
    dobre.
    Sprawdzales czy rury drozne?
    Tam jeszcze jakis filtr w obiegu jest.

    Ostatnio naprawilem pralke wyciagajac jakas skarpetke z odplywu.

    Zaraz ... a to jest wlasciwy silnik ? Od elektroluxa, nie od boscha

    J.