  • Data: 2016-12-19 17:53:07
    Temat: Re: Pralka Bosch Logixx 8 - pompka wody kręci w drugą stronę.
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-12-19 o 17:17, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup

    > Czy ja dobrze widze, ze rdzen obejmuje taka plastikowa "rurke", a wirnik
    > kreci sie w niej, izolowany od otoczenia ?

    http://files.tinypic.pl/i/00852/ynf3raj83ke9.jpg

    Na to wygląda.
    Wydaje mi się to błędem konstrukcyjnym - im większa odległość
    stojan/wirnik, tym mniejsza SEM.
    A przynajmniej tak zawsze było, jak naprawiałem magneta w motorach.

    > A uzwojenia wyprowadzone sa osobno, czy jako jedno (dwa piny tylko)?

    Połączone szeregowo, dwa piny do zasilania.

    > Nie widac chocby zwartych zwojow na rdzeniu ... to chyba jakas inna
    > odmiana silnika - histerezowy ?
    > Byc moze z domieszka indukcyjnego.

    cHGW.
    W wirniku prawdopodobnie magnes.
    Kręcąc palcem, poczynając od godziny 12, do godziny 3 wzrasta opór,
    później przed godz. 4 przeskakuje na godz. 6. Drugie pół obrotu
    analogicznie.

    Czyli rodzaj indukcyjnego.

    > Widywalem podobne ... tzn podobnie tajemnicze, ktore nie wiadomo jak
    > startowaly :-)

    Pewnie pole el-mag ze stojana przesunięte względem biegunów magnesu w
    wirniku. Nadaje mu "kopa", a później leci bezwładnością.
    Uczyłem się elektromechaniki tylko w szkole średniej, zresztą była
    bardzo pobieżna. Nie pamiętam już :(

    > Ale pisales, ze mocno kreci. A strona mu obojetna jak widac.

    "Mocno" to pojęcie względne ;)
    Palcem dotykałem osi wentylatora, w dodatku mokrego, więc małe tarcie.
    Naciskałem względnie mocno - pracował.
    Wentylatora nie próbowałem zatrzymywać za śmigła.

    > Uzwojenia wygladaja dobrze, choc zwarcia to nie wyklucza.

    Zamówiłem:

    https://north.pl/karta/silnik-pompy-odplywowej-29093
    6-do-pralki-electrolux,732-HT-3695.html

    zmierzę, jak przyjdzie.