  • 1. Data: 2010-06-03 11:32:56
    Temat: Praktyki P@yp@1@
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Ma ktoś sposób na praktyki tego *!%&*!!!?
    Zasiliłem pieniędzmi znajomego jego konto, jego konto w związku z tą
    transakcją zablokowali, żądają numeru kołnierzyka, a ja nawet nie zostałem
    poinformowany że coś jest nie tak.
    Znaczy, gdyby to była konkretna kasa, miałbym umoczone (znajomy być może
    też), a oni się dobrze bawią.
    Kosz, to gorzej niż z kontem dolarowym za komuny.

  • 2. Data: 2010-06-03 11:39:03
    Temat: Re: Praktyki P@yp@1@
    Od: StaM <q...@g...com>

    On 3 Cze, 13:32, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:
    > Ma ktoś sposób na praktyki tego *!%&*!!!?

    > Kosz, to gorzej niż z kontem dolarowym za komuny.
    Zajmujesz sie praniem? ;)
    StaM

  • 3. Data: 2010-06-03 12:06:59
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hu83t2$69f$1@node2.news.atman.pl>,
    Marcin [3M] nabazgrał:
> [...]
    > też), a oni się dobrze bawią.
    > Kosz, to gorzej niż z kontem dolarowym za komuny.

    Wybacz, ale przynajmniej dla mnie Twoja wypowiedź nie jest zbyt zrozumiała...

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Klastrami Polska stoi

  • 4. Data: 2010-06-03 12:12:18
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "StaM" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    On 3 Cze, 13:32, "Marcin [3M]" <m...@g...pl> wrote:
    > Ma ktoś sposób na praktyki tego *!%&*!!!?

    > Kosz, to gorzej niż z kontem dolarowym za komuny.
    Zajmujesz sie praniem? ;)
    StaM

    Przypominasz mi, ze "wypranie" (w sensie prl-u) dolarów pochodzących
    skądkolwiek wymagało wpłacenia na 24h na konto dolarowe w banku? :)
    Prawie o tym zapomniałem...

    A co do P-p - imo powinni zgłosić sprawę organom ścigania. Ich statut oimw
    nie przewiduje tropienia przestępstw.
    Nikomu tego nie życzę, ale dopominanie się: wyciągu bankowego z listą
    transakcji, dowodu, prawa jazdy, rachunku za śmieci, pit-u przez organizację
    która >>>>nie potrafi poprawnie podać swojego numeru telefonu<<< to jakaś
    paranoja.
    p.s. Zdecydowana akcja ze strony pp nastąpiła po wydaniu dyspozycji...
    uwiarygodnienia użytkownika poprzez dokonanie przelewu na jego konto...
    Wcześniej wszystko szło gładko i bez przeszkód.

  • 5. Data: 2010-06-03 12:25:05
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    >W poście <hu83t2$69f$1@node2.news.atman.pl>,
    > Marcin [3M] nabazgrał:
    >
    > Wybacz, ale przynajmniej dla mnie Twoja wypowiedź nie jest zbyt
> [...]
    Tak jak dla mnie reakcja PP...
    Wyobraź sobie, że zasilasz konto znajomego. On nie ma bankowości
    elektronicznej, więc cię o to poprosił.
    Zasilasz własnego PP, robisz przekazanie środków na jego konto. Kwota
    niewielka, poniżej 200zł.
    On dostaje kasę robi płatność, kasa wychodzi.
    Jednocześnie postanawia się (znajomy) uwiarygodnić przed PP. Robi z PP
    "uwiarygodnianie z przelewem", co w/g pp powoduje przelanie dwóch małych
    kwot na konto właściciela. Ta akcja powoduje:
    -zablokowanie konta i żądanie przesłania całej listy dokumentów (często w
    polskich realiach bez sensu, bo chcą np. rachunek za wywóz śmieci nie
    starszy niż miesiące. Równie dobrze mogliby chcieć zdjęcia z Yeti na tle
    ich siedziby).
    -cofnięcie płatności (kontrahent wysłał przedmiot, więc teoretycznie to nie
    jest problem znajomego, ale trochę głupio)
    -zakwestionowanie mojej akcji zasilenia konta (żądanie wyjaśnienia, za co te
    pieniądze). O tyle jest to ciekawe, że nie zapytano mnie, dlaczego takie
    przesłanie miało miejsce. Wyjaśnienie żadnej ze stron nie jest skuteczne,
    żądają... dowodu wysyłki towaru (mimo iż przesyłając pieniądze zaznaczyłem
    "inne", a nie zapłatę za cokolwiek.

    Dostali: zdjęcie dowodu, prawa jazdy, zdjęcie wyciągu bankowego z imieniem,
    nazwiskiem i adresem. Pod wyciągiem chcą widzieć listę transakcji.
    IMO podpada to pod chęć wyłudzenia danych osobowych.

    Przypominam: akcja zaczęła się po próbie uwiarygodnienia użytkownika
    przesłaniem środków na JEGO konto bankowe.

  • 6. Data: 2010-06-03 12:42:32
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hu86us$6lr$1@node2.news.atman.pl>,
    Marcin [3M] nabazgrał:
> [...]
    > nazwiskiem i adresem. Pod wyciągiem chcą widzieć listę transakcji.
    > IMO podpada to pod chęć wyłudzenia danych osobowych.

    No niestety Paypal jest znany z robienia problemów jeśli nie autentyfikujesz
    się jedyną słuszną metodą (CC). Dlatego jak jest wybór, to ja wolę użyć
    jakiegoś Google Checkout. Ostatnio też zastanawiam się nad wynalazkami typu
    Flattr, ale to już dość specyficzna rzecz.

  • 7. Data: 2010-06-03 12:50:13
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marcin [3M] napisał:

    > Przypominam: akcja zaczęła się po próbie uwiarygodnienia użytkownika
    > przesłaniem środków na JEGO konto bankowe.

    Teraz wyjaśniłeś bardziej dokładnie co Ciebie spotkało. W sumie dziwne.
    W mailu podali jakąś podstawę regulaminową serwisu? Powołali się na
    konkretny punkt?
    Wiele razy przekazywałem zapłatę jako "inne" i nie miałem problemu. Ani
    ja, ani odbiorca pieniędzy.
    Maciek

  • 8. Data: 2010-06-03 13:13:30
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > konkretny punkt?
    > Wiele razy przekazywałem zapłatę jako "inne" i nie miałem problemu. Ani

    Mnie się jakoś nie czepiają ani nie informują o problemach i wątpliwościach
    co do moich pieniędzy i tego, co się z nimi dzieje..
    To znajomy ma wyjaśniać za co dostał kasę. Wyjaśnienie, że znajomy zasilił
    jego konto jest niewystarczające. Ja mógłbym zostać okradziony, ale to ich
    nie obchodzi. Nie sygnalizowali mi, że coś na moim koncie wysysa kasę.
    Ale może nie mogli się skontaktować? mają tylko mój mail i numer telefonu
    stacjonarnego? Biedaki.

  • 9. Data: 2010-06-03 13:15:09
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

> [...]
    > typu
    > Flattr, ale to już dość specyficzna rzecz.

    Moja CC, którą się autoryzowałem jest już nieaktualna... Mogę sprzedać konto
    binladenowi :)
    Dzięki za GCo, przyjrzę się.

  • 10. Data: 2010-06-03 13:56:46
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > to ja wolę użyć jakiegoś Google Checkout. Ostatnio też zastanawiam się
    > nad wynalazkami typu Flattr, ale to już dość specyficzna rzecz.

    E tam. Jak raz wczoraj autoryzowalem nowe konto PP przelewami
    wlasnie i nie bylo zadnych problemow...

    Po prostu ktos sie wpasowal postepowaniem w jakis wzorzec
    i machina zadzialala jak miala zadzialac. Przy takiej skali nie wyobrazam
    sobie zreszta, zeby kazda sprawe mial zalatwiac czlowiek...