eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklePraktyczny kurs pierwszej pomocy(w wypadkach komunikacyjnych). › Re: Praktyczny kurs pierwszej pomocy(w wypadkach komunikacyjnych).
  • Data: 2009-05-11 07:19:58
    Temat: Re: Praktyczny kurs pierwszej pomocy(w wypadkach komunikacyjnych).
    Od: "Power" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sqeeb" <s...@i...community> wrote in message

    >Najpierw ratujemy życie, potem zdrowie? A z selekcjonowaniem ofiar,
    >tzn. kogo najpierw ratujemy to podejrzewam, że nikt na takie pytanie
    >nie odpowie.

    >Najgorsze mieć wypadek w środku wsi. Tubylcy może i nie są zszokowani
    >nawet jak Ci farba płynie skąd się da i skąd się nie da, ale z reguły
    >nie zachowują się racjonalnie. Np. mnie chcieli po dosyć silnym upadku
    >posadzić do pionu, ale któryś tam był mądrzejszy i zabronił.

    Odpowie, system selekcji ofiar nazywa się triage i uczą tego na kursach
    ratownictwa. Nie pierwszej pomocy tylko ratownictwa bo to znacznie szersze
    pojecie. Na takim kursie powini Ci powiedzieć co zrobic jak widzisz
    zdarzenie, jak zabezpieczyć siebie i innych, jak postępować z gapiami na
    miejscu wypadku itp.

    Nie pytaj sie dugo na forum tylko zapisuj sie chłopaku na kurs, weź sobie
    taki co ma 40-60 godzin szkolenia i skocz do dobrej firmy któa robi takie
    kursy i wiele szkoleń dodatkowych.

    pozdr.
    Maciej