  • 41. Data: 2012-04-24 15:01:01
    Temat: Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości
    >A konstrukcja mojego kolegi to niby nie?
    >http://wiatrak.xlx.pl/mala%20elektrownia%20wiatrowa
    _pliki/mov03928.mpg

    Dobrze rozpoznaje te zaroweczke ze to jest 12V 5W ?

    >Co do mocy - nie chcę strzelać (jak się dowiem to napiszę), ale ZTCW
    >jest plan żeby powiększyć łopaty... chyba daje to do myślenia?

    >Nie taki poroniony skoro szeroko stosowany. Z resztą do amerykanki
    >spokojnie można dać rdzenie - nie robi się tego celowo.

    Uwierze jak zobacze wyniki rzeczywistych pomiarow, moga byc chocby i
    na www, ale z pomiarow, a nie z teorii, czy poboznych planow.

    J.

  • 42. Data: 2012-04-24 15:50:19
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 24.04.2012 15:01, J.F wrote:

    > Dobrze rozpoznaje te zaroweczke ze to jest 12V 5W ?

    Nie wiem... ale ja tam widzę lampę warsztatową "sznurówkę" ("kablówkę")
    - więc raczej 230V 60W - każdy widzi to co mu pasuje ;)

    Mirek.

  • 43. Data: 2012-04-24 17:54:24
    Od: "McGayver" <g...@t...aol.com>

    "J.F" napisał:
    > No widzisz - a dostales wiedze w skrocie :-)

    Żadnej wiedzy nie dostałem, bo nikt nawet nie wspomniał o ograniczeniach
    teoretycznych a co dopiero praktycznych, w każdym razie mam nadzieję że
    znajdzie się ktoś kto o tym nie wie i to zrobi:)

    > Sama powierzchnia i wiatrem zarowki nie zaswiecisz.

    Dlatego ta powierzchnia jest podpięta pod prądnicę, a ta prądnica dobrana
    pod moc jaką można z tego wiatru wyciągnąć.

    > A w jakiej szczelinie ? bo tu masz szczeline jakies 10mm, i pole
    > absolutnie nie bedzie 0.9T, a i w 0.1T watpie.

    No właśnie w tej szczelinie między magnesami i pewnie ma ona coś koło 10mm i
    dlatego jest tam spokojnie 0.9T, wiec nie wątp tylko sobie policz albo
    pomierz jeśli potrafisz, ja takie obliczenia przeprowadzam w 5 minut wiec ci
    mówię, uwzględniając nawet współczynniki rozproszenia nie teoretyczne, ale
    rzeczywiste pomierzone.
    Z neodymów można by spokojnie wyciągnąć nawet 1.3T ale jest ryzyko że w
    skutek zmiennych warunków atmosferycznych charakterystyka się przesunie i
    zostaną przekroczone parametry, więc 0.9T jest po prostu bezpieczne dla
    magnesów.

    > Watpie w te kilowaty.

    Jak wyżej, nie wątp, tylko policz, albo uwierz komuś kto policzył!

    > A ty myslisz ze masz w rece 1.5kW ?
    > Wlasnie to ze potrafi zarowke zaswiecic przy powolnym recznym
    > kreceniu zacheca do myslenia ze naprawde ma 1.5kW jak sie
    > troche szybciej zakreci.

    Ja mam w ręce chwilowo nawet więcej niż 1,5kW, ale nie oto idzie.
    Deklarowana moc w tytule jest dla 120obr/min, czyli dokładnie takiej
    prędkości obrotowej jaką ten gostek kręci i to ledwie zaświeca mu jedną
    żaróweczkę!
    Ta prądnica da na pewno nawet 15kW ale przy kilku tysiącach obrotów na
    minutę, bo to jest typowa konstrukcja wysokoobrotowa a amerykanka jest
    wolnoobrotowa.

    > a nie jakis poroniony wynalazek ze szczelina na centymetry.

    Chyba nie bardzo rozumiesz zasady działania amerykanki?
    Jak byś chciał to w te cewki możesz spokojnie wstawić rdzenie i uzyskać
    poniżej milimetrowe szczeliny, ale myślę że mocy by to nie zmieniło (niech
    mnie ktoś poprawi jeśli się mylę)
    Spokojnie można zbudować amerykankę na rdzeniach, ale pewnie taka
    konstrukcja była by znacznie droższa, oraz jej sprawność pewnie sporo by
    zmalała ze względu na straty w rdzeniu.
    W amerykance straty w rdzeniu praktycznie nie występują.

  • 44. Data: 2012-04-24 17:57:31
    Od: "McGayver" <g...@t...aol.com>

    "Mirek" napisał:
    > Nie wiem... ale ja tam widzę lampę warsztatową "sznurówkę"
    > ("kablówkę") więc raczej 230V 60W - każdy widzi to co mu pasuje ;)

    Dokładnie!
    Mnie bardziej interesuje te tanie źródło magnesów neodymowych, więc jak byś
    dał przykładowy namiar, albo się spytał kolegi ile mniej więcej kosztowały
    te magnesy od producenta bo taka informacja nie tylko mnie by
    zainteresowała.

  • 45. Data: 2012-04-26 22:03:43
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.alibaba.com/trade/search?SearchText=neody
    mium+magnet&Country=&IndexArea=product_en&fsb=y

    > Nie bądź leniwy

    Ja tam widzę
    Min. Order: 1000 Pieces
    nie za duzo:)

    Artur(m)

  • 46. Data: 2012-04-27 11:52:47
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Artur(m) napisał:
    [..]
    mium+magnet&Country=&IndexArea=product_en&fsb=y

    > Ja tam widzę
    > Min. Order: 1000 Pieces
    > nie za duzo:)

    Tam jest tylko jedna oferta? Dziwne, bo widzę 248 stron z wynikami,
    można znaleźć lepszą ofertę, o ile się chce.

    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 47. Data: 2012-04-28 18:27:15
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 24.04.2012 17:57, McGayver wrote:

    > Mnie bardziej interesuje te tanie źródło magnesów neodymowych, więc jak
    > byś dał przykładowy namiar, albo się spytał kolegi
    [...]

    Na razie jest nieuchwytny - jak się sytuacja zmieni to popytam.

    BTW - też wam tak ciężko ostatnio chodzą newsy na gazecie?

    Mirek.

  • 48. Data: 2012-07-10 23:01:18
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 28.04.2012 18:27, Mirek wrote:

    > Na razie jest nieuchwytny - jak się sytuacja zmieni to popytam.

    Co się dowiedziałem dzisiaj:
    - Magnesy za 12 zł sztuka.
    - Prądnica daje mocy ciągłej 2,5 kW - przy około 50 obr/min.
    - Chwilowo, podczas burzy dochodziło podobno do 7 kW - ale takiej mocy
    ciągłej raczej cieplnie nie wytrzyma.
    - Aktualnie trwają prace nad większymi łopatami.

    Mirek.

  • 49. Data: 2012-07-11 21:10:21
    Od: "adam" <a...@r...com.pl>

    Mirek" napisał:
    > Co się dowiedziałem dzisiaj:
    > - Magnesy za 12 zł sztuka.

    Jakiej wielkości są to magnesy i gdzie można je dostać po 12 zł sztukę?