  • Data: 2013-12-28 20:06:44
    Temat: Re: Prad z wiatrakow
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-12-28 19:25, szczepan bialek pisze:
    > U?ytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisa? w wiadomo?ci

    Rozumiem, że skoro wyciąłeś tamtą myśl,
    to odpowiedź na pytanie o prawa Newtona
    w STW jest satysfakcjonująca.

    > Za diabla nie naucze sie czytac ze zrozumieniem Twoich wypracowan.

    Prościej już pisać nie daję rady:) Mogę wrócić do odsyłania
    do geometrii różniczkowej;-)

    > Zostaly mi ino oryginaly uznanych uczonych. Moze mieli korektorow.
    > Jest Twoja STW gdzie opublikowana?

    Po raz pierwszy? W 1905, dwie pracki w jakimś niemieckim
    czasopiśmie naukowym.

    > Bo jezeli nie rozni sie od tej Einsteina to po co piszesz jakies
    > streszczenia.

    Są dwie sprawy.

    Po pierwsze, jakby wszyscy tak od razu łapali, co tam jest napisane,
    to by problemu nie było. No i nie napisano tam wszystkiego.

    I to ostatnie prowadzi nas do drugiej sprawy. Nauka (w sensie
    działalność cywilizacji) to proces, nie całowanie po dupie
    kilku geniuszy. Dwie wspomniane pracki Einsteina nie stanowią
    całej STW. Nie stanowią całego jej zrozumienia.
    Samą STW zajmowało się kilkunasty takich geniuszków i wielu
    tylko mądrych ludzi, każdy cos dołożył. Zarówno do warstwy formalnej,
    jak i do zrozumienia.
    Spokojnie moge powiedzieć, że zajmujący się tym _student_ może
    mieć obecnie lepsze zrozumienie STW niż Einstein
    _w momencie pisania_ tych prac w 1905. Choćby o wkład Minkowskiego
    z 1907;)

    Geniusza potrzeba do wymyślenia czegoś nowego. Im bardziej
    odległego od wcześniejszych wyobrażeń, tym większego.
    Ale powstały twór potrafi być prosty. I taka jest STW.

    pzdr
    bartekltg