  • Data: 2009-11-12 23:53:40
    Temat: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Od: shg <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomościnews:hdh9l4$fc4$1@inews.gazeta.pl...

    > 1.3kW potrzebujesz, nie wiem czy wiesz.

    Takiej mocy trzeba, żeby kręcić z podaną prędkością obrotową i
    momentem. W wypadku dokręcania śrub taka moc nie będzie potrzebna.
    Wymagany moment przy "nakręcaniu" jest dużo mniejszy, samo dokręcenie
    wymaga dopiero dużego momentu, ale już niekoniecznie takiej prędkości
    obrotowej.

    > Komutatorowy bedzie w sam raz, ze wszystkimi wadami oczywiscie.

    Też tak myślę. Idealnie pasowałby silnik szeregowy, który przy
    większych obrotach ma mniejszy moment i duży moment przy małej
    prędkości obrotowej.
    Pozycja z enkodera optycznego. Pomiar momentu można zrealizować
    mierząc prąd pobierany przez silnik.