eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrąd silnika a obciążenieRe: Prąd silnika a obciążenie
  • Data: 2009-11-15 21:51:30
    Temat: Re: Prąd silnika a obciążenie
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Silnik już Ci dobrano, przekładnię też.
    Dlatego pozwolę sobie podpowiedzieć tylko rozwiązanie mechaniki, zapewne
    jedno z wielu.

    Nie wiem jak dokładnie chcesz mierzyć moment, ale jeśli dokładnie (i
    szybko*), w dodatku nakrętka będzie dokręcana do sztywnego podłoża -
    potrzebujesz elastyczny element dzięki któremu rozciągniesz w czasie sam
    moment zaciśnięcia (dojścia do właściwego momentu).
    Możesz zrobić to przez elastyczne przeniesienie napędu z przekładni na
    nakrętkę. Jeśli przykładowo poświęcisz jeden obrót na jak gdyby napięcie
    mechanizmu przy osiąganiu właściwej wartości momentu na nakrętce - to
    przy odkręcaniu będziesz miał doskonałe pole do rozpędzenia się i
    odkręcenia nakrętki. Jeśli dodatkowo rozpędzisz jakąś masę (niewielkie
    koło zamachowe?) to nie będziesz musiał walczyć z odkręceniem znacznie
    większym prądem. Warto jedynie zadbać o to, aby przy odkręcaniu
    sprzężenie nie było już elastyczne po przekroczeniu punktu _środkowego_.
    Widzę to jako koło zamachowe powiązane sprężyną z wałkiem napędzającym
    nakrętkę, w środku sprężyny sprzęgło kierunkowe z 1 pazurem (aby
    zapewnić luz na rozpędzenie przy odkręcaniu). Wydaje się to banalne.

    Pozdrawiam.
    Irek.N.
    * może warto szybko do momentu wystąpienia jakiejś siły, a później już
    wolno dla podniesienia dokładności?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: