    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Prad odnawialny
    Date: Sun, 11 Jan 2015 23:09:20 +0100

    Pan Mario napisał:

    > Jak by tak było to nie byłoby problemu ze szkodami górniczymi. A jeśli
    > dobrze pamiętam to strach było jechać na Śląsk bo tam nawet drogi były
    > popękane od szkód.

    Znaczy czego nie było, nie było kopalni piasku podsadzkowego? Wypełnianie
    wyrobiska piaskiem nie chroni całkiem przed szkodami górniczymi. Wtedy
    nikt nie miał oporów by fedrować pod miastami -- ten dom się podparło
    belką, tamten skręciło śrubą i jakoś było. Widywałem takie nieraz,
    przed i po przejściu przodka pod takim. Drogami, to w ogóle mało kto
    się przejmował, mieli je w tyłku. Przy wydobyciu na zwał, to nie takie
    tam pęknięcia, tylko ziemia się obsuwa, na powierzchni widać jak idzie
    wydobycie. Jak mi mówił spec od budowy kopalń, ważne, by nie przerywać
    wydobycia na niedziele i święta. Wtedy ta fala na powierzchni idzie
    równo bez zkłóceń. Zostaje zapadlisko po niej. Pod drogami starają się
    tego nie robić, bo to by dopiero były koszty.

    Jarek

    --
    Co jest lepsze w życiu tato,
    Skończyc studia, czy łopatą,