    From: "Grzegorz" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.pregierz
    Subject: Re: Praca elektryk monter ZE
    Date: Fri, 30 May 2014 22:19:45 +0200

    > Zanim się odniosę do reszty, czy mógłbyś rozwinąć o co Ci chodzi (ten
    > cudzysłów, i reszta)?

    Chodzi o pieniadz równoległy.
    Za złotówki nie można było dostać wszystkiego.
    Wszyscy mieli mniej wiecej po równo.
    Ale pojawili sie "równiejsi" czyli ci którzy uwazali, że im sie za
    cięzką
    pracę należy wiecej (szeroko pojęty aparat władzy uczestniczacy
    w podziale dóbr na które było w gospodarcze zbyt duzo pieniadza).
    -kwity, bony, przydziały, asygnaty, pozwolenia, zaswiadczenia,
    koniaki, kiełbasa i znajomości,
    Złotówki miał każdy. Nie dawało to jednak prawa zakupu wszystkiego
    i w dowolnej ilości.
    Trzeba było mieć jeszcze ów magiczny papier

    Tylko teeoretycznie.
    Kryteria przyjęć na studia .... nie wiedza tu decydowała,
    Lekarze ... kasa, znajomosci, kasa, znajomości ....
    Leki sprowadzane prywatnie lub wysyłane przez ciocię z NRF'u,
    Woda - marnotrastwo bo za darmo lub ryczałtem,
    notoryczne spadki cisnienia i braki w dostawach.
    g.