  • 41. Data: 2011-03-09 12:01:16
    Temat: Re: Pozytywny poniedziałek - akcja policji
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-03-08, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    > No chyba że przepisy o prędkości byłyby dopasowane do realiów, a nie
    > wymyślone przez (p)osłów w oderwaniu od czegokolwiek.

    Przepisy są w miarę dobre, to drogi są kiepskie i źle oznakowane.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 42. Data: 2011-03-09 17:36:31
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-09 10:22, Cavallino pisze:

    > Nie, wtedy obowiązuje Cię przepis dotyczący skręcania w lewo.

    Czyli nie w każdym. Jakiś postęp.

    > Nie wypowiadałem się o tym sformułowaniu.

    Wypowiadałeś się o przepisie - a przepis jest taki, że jak są co
    najmniej dwa pasy w każda stronę, to masz jechać prawą połową jezdni, a
    nie koniecznie przy prawej krawędzi.

    > Aaaa, o to chodzi.
    > To już było wyjaśnienie tego przepisu dla niekumatych.

    Dobra - wróćmy do przepisu - czego nie rozumiesz w "prawej połowie".
    Lewy pas leży w prawej czy w lewej połowie?

    Shrek.

  • 43. Data: 2011-03-09 19:40:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w wiadomości news:

    > Wypowiadałeś się o przepisie - a przepis jest taki, że jak są co najmniej
    > dwa pasy w każda stronę, to masz jechać prawą połową jezdni, a nie
    > koniecznie przy prawej krawędzi.

    Nie ma takiego przepisu.
    Jest przepis który mówi, że masz jechać możliwie najbliżej prawej krawędzi.
    Do tego na prawej połowie jezdni.
    Przy skręcie w lewo, możliwie najbliżej to jest na pasie do skrętu w lewo, a
    jak go nie ma, to przy środku jezdni.

    > Dobra - wróćmy do przepisu - czego nie rozumiesz w "prawej połowie".

    To Ty nie rozumiesz, że prawa połowa nie wyłącza "możliwie najbliżej".

  • 44. Data: 2011-03-09 19:58:23
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-09 19:40, Cavallino pisze:

    > Nie ma takiego przepisu.

    Jest.

    3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o
    czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się
    na prawej połowie jezdni.

    > Jest przepis który mówi, że masz jechać możliwie najbliżej prawej krawędzi.

    też jest. Jest to przepis ogólny i jest od niego sporo wyjątków -
    między innymi podany wyżej.

    > To Ty nie rozumiesz, że prawa połowa nie wyłącza "możliwie najbliżej".

    A ty nie rozumiesz, że jeśli przy wielu pasach ruch miałby się odbywać
    na zasadach ogólnych - "możliwie blisko.." i "obowiązuje ruch
    prawostronny", to dodatkowy przepis szczególny "na prawej połowie" byłby
    pozbawiony sensu.

    Shrek.

  • 45. Data: 2011-03-09 20:03:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jest.
    >
    > 3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o
    > czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się
    > na prawej połowie jezdni.

    I ani słowa o tym, że ma to być niekoniecznie przy prawej krawędzi.
    Więc musisz się bardziej postarać w wymyślaniu swoich przepisów.

    > też jest. Jest to przepis ogólny i jest od niego sporo wyjątków - między
    > innymi podany wyżej.

    Nijak z powyższego przepisu nie wynika, żeby miał być takowym wyjątkiem.
    Te dwa przepisy należy stosować ŁĄCZNIE a nie ROZŁĄCZNIE.

> [...]
    > zasadach ogólnych - "możliwie blisko.." i "obowiązuje ruch prawostronny",
    > to dodatkowy przepis szczególny "na prawej połowie" byłby pozbawiony

    Absolutnie nie, po prostu dla tępaków dla których lewy pas jest możliwie
    blisko prawej krawędzi jezdni (było tutaj takich co niemiara), trzeba było
    dać wskazówkę, że w żadnym przypadku możliwie blisko nie oznacza na lewej
    połowie.

  • 46. Data: 2011-03-09 21:18:46
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-09 20:03, Cavallino pisze:

    > I ani słowa o tym, że ma to być niekoniecznie przy prawej krawędzi.
    > Więc musisz się bardziej postarać w wymyślaniu swoich przepisów.

    Przepisy są generalnie tak konstruowane że są najpierw zasady ogólne
    "prawa krawędź", a potem szczególne "cztery pasy - prawa połowa".
    Podobnie jak generalnie w zabudowanym jest 50 km/h, ale jak stoi znak
    "70" to możesz jechać 69, mimo że 70 "prawa połowa" nie wyklucza także
    50 "prawa krawędź".

    > Nijak z powyższego przepisu nie wynika, żeby miał być takowym wyjątkiem.
    > Te dwa przepisy należy stosować ŁĄCZNIE a nie ROZŁĄCZNIE.

    Bez sensu - jak ma być przy prawej krawędzi, to zbędne jest dodawanie,
    że prawa krawędź jest na prawej połowie. Więc skoro jest dodatkowy
    warunek "cztery pasy" i rozszerzenie "prawej krawędzi" na "prawą
    połowę", to znaczy, ze jest to wypadek szczególny i zastępuje on ogólny.
    Podobnie jak znak pierwszeństwo przejazdu zastępuje ogólną zasadę prawej
    reki - takich przypadków w przepisach są tysiące.

> [...]
    > blisko prawej krawędzi jezdni (było tutaj takich co niemiara), trzeba
    > było dać wskazówkę, że w żadnym przypadku możliwie blisko nie oznacza na

    Dla tych tępaków jest juz wskazówka w postaci "ruchu prawostronnego".
    Kolejna trzecia jest zbędna. Przepisów nie konstruuje się w sposób
    powiem raz, dla pewności powtórzymy, a dla tępaków napiszemy po raz trzeci.

    Shrek.

  • 47. Data: 2011-03-09 21:47:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Mar 2011 19:58:23 +0100, Shrek wrote:

    >Jest.
    >3. Kierujący pojazdem, korzystając z jezdni dwukierunkowej co najmniej o
    >czterech pasach ruchu, jest obowiązany zajmować pas ruchu znajdujący się
    >na prawej połowie jezdni.

    Co nie znaczy ze przestal obowiazywac
    4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej
    krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są wyznaczone, nie może
    zajmować więcej niż jednego pasa.

    IMO wszystkie obowiazuja, przy czym ten o prawej krawedzi zawsze i
    wszedzie, skoro nie napisano ze tylko w niektorych przypadkach.

> [...]
    >na zasadach ogólnych - "możliwie blisko.." i "obowiązuje ruch
    >prawostronny", to dodatkowy przepis szczególny "na prawej połowie" byłby

    na drodze dwukierunkowej dwupasowej mozna jednak wyprzedzac lewa
    polowa, a na 4-ro pasowej nie, co chyba logiczne jest, bo i po co -
    wystarczy poczekac az sie dwie furmanki wyprzedza i w pedal :-)

    Ale i tak punkt 3 na autostradzie nie ma zastosowania, ani na innych
    drogach dwujezdniowych.

    J.

  • 48. Data: 2011-03-09 22:15:13
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-09 21:47, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > IMO wszystkie obowiazuja, przy czym ten o prawej krawedzi zawsze i
    > wszedzie, skoro nie napisano ze tylko w niektorych przypadkach.

    Jakby obowiązywał zawsze i wszędzie, to nie budowano by lewego pasa.

    Podobny przypadek:

    Art. 20.

    1. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze
    zabudowanym w godzinach 500-2300 wynosi 50 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.

    1a. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na obszarze
    zabudowanym w godzinach 2300-500 wynosi 60 km/h, z zastrzeżeniem ust. 2.

    2. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów w strefie
    zamieszkania wynosi 20 km/h.

    Tu nawet konkretnie napisano kiedy nie jest 50 km/h. Czy jeśli stoi znak
    "70" to ten przepis również obowiązuje, skoro nawet wyrażnie napisano,
    kiedy nie obowiązuje i nie ma nic o znaku "70"?

    > na drodze dwukierunkowej dwupasowej mozna jednak wyprzedzac lewa
    > polowa, a na 4-ro pasowej nie, co chyba logiczne jest, bo i po co -
    > wystarczy poczekac az sie dwie furmanki wyprzedza i w pedal :-)

    Dobra, a jak obronisz przepis, że jak są dwie jezdnie to należy jechać
    prawą? Na wypadek jakby ktoś chciał przez barierki wyprzedzać?

    BTW - trzeba by sprawdzić co w konwencji wiedeńskiej na ten temat napisali.

    Shrek.

  • 49. Data: 2011-03-09 22:34:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Mar 2011 22:15:13 +0100, Shrek wrote:

    >Jakby obowiązywał zawsze i wszędzie, to nie budowano by lewego pasa.

    raczej pytanie po co w miastach trzy lub wiecej pasow, skoro wszyscy
    powinni stac na jednym :-)

    drugi pas sie przyda do wyprzedzania ... tylko jaki przepis na to
    pozwala :-)

    Ale jednak na tym sie policjanci obecnie opieraja i od lat nikt nie
    mial watpliwosci ze po wyprzedzaniu zjezdza sie z powrotem na prawy
    pas. Z wyjatkiem A4 :-)

> [...]
    >zamieszkania wynosi 20 km/h.
    >
    >Tu nawet konkretnie napisano kiedy nie jest 50 km/h.

    Ale za to w miare dokladnie sprecyzowano warunki i dodano "z
    zastrzezeniem". W tym o prawej krawedzi nic takiego nie ma.

    >Czy jeśli stoi znak
    >"70" to ten przepis również obowiązuje, skoro nawet wyrażnie napisano,
    >kiedy nie obowiązuje i nie ma nic o znaku "70"?

    Przepisow nie znamy, a konkretnie art 5 :-)

    >Dobra, a jak obronisz przepis, że jak są dwie jezdnie to należy jechać
    >prawą? Na wypadek jakby ktoś chciał przez barierki wyprzedzać?

    A jak znajdzie dziure w barierkach, albo inaczej wjedzie - ma sie
    okazac ze to wolno, bo zaden przepis nie zakazuje ? :-)

    P.S. barierka nie jest obowiazkowa,

    J.

  • 50. Data: 2011-03-09 22:50:32
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Mar 2011 23:36:02 +0100, Adam Płaszczyca
    <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    >Tak? A4 do jezdnia dwukierunkowa?

    Na niektórych odcinkch? :P

    http://jerzu.waw.pl GG:129280