  • 51. Data: 2011-03-09 23:04:38
    Temat: Re: Pozytywny poniedziałek - akcja policji
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-09 22:34, J.F. pisze:

    > raczej pytanie po co w miastach trzy lub wiecej pasow, skoro wszyscy
    > powinni stac na jednym :-)

    Właśnie.

    > drugi pas sie przyda do wyprzedzania ... tylko jaki przepis na to
    > pozwala :-)

    W zasadzie to literalnie traktując PoRD nalezy wyprzedzać prawym - w
    większości wypadków można, no i jest możliwie blisko prawej krawędzi:P

    > Ale jednak na tym sie policjanci obecnie opieraja i od lat nikt nie
    > mial watpliwosci ze po wyprzedzaniu zjezdza sie z powrotem na prawy
    > pas. Z wyjatkiem A4 :-)

    Też zjeżdzam, a na czym się opierają policjanci okaże się jak ktoś
    odmówi przyjęcia mandatu. W praktyce obstawiam, że będą łapać każdego na
    lewym i w zależności od tego czy zapierdalał, czy nie będzie mandat za
    prędkość, albo za "nie trzymanie się prawej krawędzi", także bym się
    zbytnio z tej akcji nie cieszył.

    > Ale za to w miare dokladnie sprecyzowano warunki i dodano "z
    > zastrzezeniem". W tym o prawej krawedzi nic takiego nie ma.

    Ale też wyraźnie zastrzeżono z zastrzeżeniem czego - strefy zamieszkania.

    > Przepisow nie znamy, a konkretnie art 5 :-)

    Znamy, znamy. To tylko przykład, że PoRD należy czytać jako całość, a
    nie jeden ustęp. Dobra niech będzie znak droga ekspresowa - ile wtedy i
    dlaczego? Od razu dodam, że znak ten nie ustala prędkości, a jedynie
    stwierdza, że to droga ekspresowa - prędkość jest w innym przepisie. No
    i dlaczego ten przepis niby ma być ważniejszy? Bo jest przypadkiem
    szczególnym drogi ekspresowej, nad ogólnym drogi w terenie zabudowanym
    bądź nie. I tak samo przypadkiem szczególnym jest droga czteropasmowa
    lub dwujezdniowa nad przypadkiem ogólnym drogi z dwoma (lub trzema, bądź
    nawet jednym:) ) pasami w dwie strony, lub niewydzielonymi.

    > A jak znajdzie dziure w barierkach, albo inaczej wjedzie - ma sie
    > okazac ze to wolno, bo zaden przepis nie zakazuje ? :-)

    Jak nie zakazuje - a "ruch prawostronny"?

    Na tej zasadzie tyo nie ma też przepisu zakazującego przewozić różowe
    żerafy na bagażniku dachowym:P

    Shrek.

  • 52. Data: 2011-03-09 23:34:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Mar 2011 23:04:38 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    >i dlaczego ten przepis niby ma być ważniejszy? Bo jest przypadkiem
    >szczególnym drogi ekspresowej, nad ogólnym drogi w terenie zabudowanym

    A tu sie mylisz
    Art. 20. 1. Prędkość dopuszczalna pojazdu lub zespołu pojazdów na
    obszarze zabudowanym [...]
    3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem
    ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:
    1) samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o
    dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t:
    a) na autostradzie - 130 km/h,
    b) na drodze ekspresowej dwujezdniowej - 110 km/h, [...]

    Na autostradzie w miescie jedziemy 50km/h.

    >Jak nie zakazuje - a "ruch prawostronny"?

    No i masz sprecyzowane w kolejnych przepisach co to znaczy :-)

    >Na tej zasadzie tyo nie ma też przepisu zakazującego przewozić różowe
    >żerafy na bagażniku dachowym:P

    A nie wolno ? Cielaka na tylnej kanapie nie wolno :-)

    J.

  • 53. Data: 2011-03-09 23:50:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <lskorupka@wirtualna> napisał w wiadomości news:

    > Przepisy są generalnie tak konstruowane że są najpierw zasady ogólne
    > "prawa krawędź", a potem szczególne "cztery pasy - prawa połowa".

    Bzdury i tyle.
    Podeprzesz się jakimś wyrokiem sądowym?
    Bo na razie to usiłujesz nam weprzeć że wiesz lepiej niż sądy i policja czy
    istnieje obowiązek jazdy pasem prawym.

    > Bez sensu

    Bez sensu to jest Twoje gadanie.
    Co było do powiedzenia, zostało powiedziane.
    Jak się upierasz przy nierozumieniu słowa pisanego, to już nie mój problem.
    EOD

  • 54. Data: 2011-03-10 10:04:10
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 08.03.2011 14:22, Vlad The Ripper pisze:
    > Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    > http://polskalokalna.pl/wiadomosc-dnia/news/w-ponied
    zialek-wzmozone-kontrole-policji-na-a4,1606053

    > Dobrze jest czasami przeczytać takiego newsa, chociaż nie wierzę, żeby
    > cokolwiek to zmieniło nie ?
    >
    > I po co tak komplikować prostą sprawę. Wystarczyłoby dopuścić w przepisach
    > wyprzedzanie z prawej na drogach mających więcej niż 1 pas ruchu w jedną
    > stronę.

    Za późno. Taki przepis już istnieje. I to od
    baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaard
    zo dawna.

  • 55. Data: 2011-03-10 19:06:42
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-09 23:50, Cavallino pisze:

    > Bzdury i tyle.

    Nie ma jak siła argumentów.

    > Podeprzesz się jakimś wyrokiem sądowym?

    A ty?

    > Bo na razie to usiłujesz nam weprzeć że wiesz lepiej niż sądy i policja
    > czy istnieje obowiązek jazdy pasem prawym.

    Sądy się chyba nie wypowiadały, a policja jak to policja czasem gada
    bzdury. Okaże się jak ktos mandatu nie przyjmie.

    Znowu powalająca moc argumentów;)

    Shrek.

  • 56. Data: 2011-03-10 19:09:06
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-09 23:34, J.F. pisze:

    > A tu sie mylisz

    Fakt - no więc niech będzie poza zabudowanym.

> [...]
    > a) na autostradzie - 130 km/h,
    > b) na drodze ekspresowej dwujezdniowej - 110 km/h, [...]
    >

    > Na autostradzie w miescie jedziemy 50km/h.

    Ściśle rzecz biorąc w zabudowanym. Z tego wynika, że na wjeździe na S8 w
    DC jest 50;)

    > A nie wolno ? Cielaka na tylnej kanapie nie wolno :-)

    Raczej nie.

    Shrek.

  • 57. Data: 2011-03-10 19:34:30
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 8 Mar, 00:47, Mateusz <m...@g...com> wrote:
    > http://polskalokalna.pl/wiadomosc-dnia/news/w-ponied
    zialek-wzmozone-k...

    > Dobrze jest czasami przeczytać takiego newsa, chociaż nie wierzę, żeby
    > cokolwiek to zmieniło nie ?

    Tak czytam i sie zastanawiam jak oni to chca kontrolowac?
    Bo tak:
    Wszyscy jada te 130. Oni nie sa w poscigu wiec w tym strumieniu
    samochodow stoja bo niby z jakiej okazji maja jechac na sygnale
    przekraczajac predkosc dozwolona. Wiec jak beda szukac tych
    przyspawanych do prawego? Przeciez zeby to stwierdzic trzeba za takim
    gostkiem chwile jechac.

    Smiglowcem czy jak?

    No chyba ze szukaja przyspawanych do prawego i wlokacych sie mniej niz
    te 130 czy ile tam akurat jest dozwolone. :)

  • 58. Data: 2011-03-12 07:53:56
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-03-10 19:09, Shrek pisze:
    > Ściśle rzecz biorąc w zabudowanym. Z tego wynika, że na wjeździe na S8 w
    > DC jest 50;)

    Drogi ekspresowe i autostrady nie mogą być budowane w terenie
    zabudowanym. Po pierwsze właśnie z tego powodu, że prędkości
    w terenie zabudowanym jest określona odgórnie, a po drugie,
    że podwyższenia prędkości w terenie zabudowanym dot. tylko pojazdów
    o DMC < 3,5t. Podobnie jest w DC, S8 przebiega w całości w terenie
    niezabudowanym. Więc jest 120(80) km/h.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 59. Data: 2011-03-12 09:25:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Mar 2011 07:53:56 +0100, Rychu wrote:

    >Drogi ekspresowe i autostrady nie mogą być budowane w terenie
    >zabudowanym.

    No jak nie - mam pokazac AOW?

    Tylko to sie zalatwia inaczej - nie stawia sie na drodze tablicy
    informujacej ze teren zabudowany, stawia sie na zjazdach.
    I mamy "eksterytorialna" droge :-)

    >Po pierwsze właśnie z tego powodu, że prędkości
    >w terenie zabudowanym jest określona odgórnie, a po drugie,
    >że podwyższenia prędkości w terenie zabudowanym dot. tylko pojazdów
    >o DMC < 3,5t.

    Eee, nic takiego nie widze, chyba ze zmienili.

    Za to .. w terenie zabudowanym mozna predkosci zwiekszyc znakiem.
    Dowolnie zwiekszyc - moze byc i 200km/h.
    W niezabudowanym mozna tylko zmniejszyc :-)

    J.

  • 60. Data: 2011-03-12 10:11:59
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-03-12 07:53, Rychu pisze:

> [...]
    > że podwyższenia prędkości w terenie zabudowanym dot. tylko pojazdów
    > o DMC < 3,5t. Podobnie jest w DC, S8 przebiega w całości w terenie

    Serio na wjeżdzie z TT jest znaczek koniec terenu zabudowanego?

    Shrek.