  • 1. Data: 2017-01-05 15:10:08
    Temat: Pożyczenie samochodu
    Od: "Adam" <...@d...pl>

    Będę pożyczał mój samochód osobowy znajomemu,
    na okresy kilkudniowe, może dłuższe.
    Zarówno ja, jak i mój znajomy używamy samochodu
    wyłącznie do celów prywatnych.
    Co należy załatwić przed pierwszym pożyczeniem
    żeby uniknąć ewentualnych kłopotów - ubezpieczenia,
    jakie?

    Proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2017-01-05 15:40:03
    Temat: Re: Pożyczenie samochodu
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-01-05 15:10, Adam wrote:

> [...]
    > wyłącznie do celów prywatnych.
    > Co należy załatwić przed pierwszym pożyczeniem
    > żeby uniknąć ewentualnych kłopotów - ubezpieczenia,

    zobacz czy w OWU nie masz czegos nt. korzystania pojazdu
    przez inne osoby i ew. co sobie wymyslili w razie zlamania
    warunkow - czy doplata do polisy skalkulowanej na taka
    opcje czy jakies inne reperkusje.

    Bo skads sie biora te pytania 'czy pojazd bedzie uzywany
    przez inna osobe/jaki jej wiek/ile czasu posiada PJ'
    - czy przypadkiem nie masz polisy w ktorej to uwzgledniono.

    --

    memento lorem ipsum

  • 3. Data: 2017-01-05 22:00:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam ...@d...pl ...

> [...]
    > wyłącznie do celów prywatnych.
    > Co należy załatwić przed pierwszym pożyczeniem
    > żeby uniknąć ewentualnych kłopotów - ubezpieczenia,

    Mysle, ze trzeba sie konkretnie umówić co w razie "w".
    I juz.
    Ja czasami pozyczam, wtedy mowie wyraźnie:
    - auto nie ma AC, jak walniesz to płacisz.
    - jak walniesz, to płacisz x za utracone znizki
    - auto ma AC, udział własny w stłuczce xxx
    - płacisz za dzien tyle i tyle, ryzyko biore na siebie.

    Wybór nalezy do ciebie :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 4. Data: 2017-01-05 22:05:52
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-01-05 15:10, Adam wrote:
> [...]
    > wyłącznie do celów prywatnych.
    > Co należy załatwić przed pierwszym pożyczeniem
    > żeby uniknąć ewentualnych kłopotów - ubezpieczenia,

    dwie rady z doswiadczenia - spiszcie umowe uzyczenia - moze mu sie
    przydac podczas kontroli drogowej, stluczki itp., druga sprawa - notuj
    kto kiedy samochodu uzywa, bo jak za pare miesiecy bedzie sie trzeba
    wytlumaczyc z nieostrej fotki z FR to przestaniecie byc znajomymi ;)

  • 5. Data: 2017-01-06 00:08:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

> [...]
    > - jak walniesz, to płacisz x za utracone znizki
    > - auto ma AC, udział własny w stłuczce xxx
    > - płacisz za dzien tyle i tyle, ryzyko biore na siebie.

    Niezłe. Zanotowałem sobie.

    Acha jeszcze. Jakie masz środki przymusu bezpośredniego do egzekwowania
    zadośćuczynienia?

    ;)

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 30 latach?

  • 6. Data: 2017-01-06 08:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Acha jeszcze. Jakie masz środki przymusu bezpośredniego do egzekwowania
    > zadośćuczynienia?

    Pozyczam tylko zaufanym osobom :)

    Ach, poniewaz pozyczam tez takie stare autko zapasowe to jest jeszcze jedna
    opcja: jak się zepsuje, to zostaw je byle gdzie, byle nie na srodku
    skrzyzowania :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 7. Data: 2017-01-06 08:48:51
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:

    > Pozyczam tylko zaufanym osobom :)

    Ale wiesz pieniądze nie kartofle. Czasem warto poświęcić przyjaźń ;)

  • 8. Data: 2017-01-06 09:13:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-01-06 o 08:48, PiteR pisze:

    > Ale wiesz pieniądze nie kartofle. Czasem warto poświęcić przyjaźń ;)

    Nie warto. We wszystkich znanych mi przypadkach pożyczania
    zakończonych jakimś problemem, to zawsze właściciel usłyszał,
    - wiesz stary, przecież to nie przeszkadza - poradzisz sobie sam z tym
    albo, że to drobiazg itp. Więc zostaniesz tak czy siak sam z tym problemem.
    Ja nigdy nie dorosłem do tego, żeby pożyczyć swoje auto
    (trochę dlatego, że go stale potrzebuję a trochę dlatego, że właśnie
    boję się
    problemów) ale za to bez oporów, bez dodatkowych umów i zastrzeżeń pożyczam
    auto rezerwowe. Jest to miejskie wozidełko, które jest sprawne,
    warte ok 4000 - nie boisz się nawet 100% kasacji, bo to nie jest
    jakiś wartościowy cud techniki, pożyczasz bezstresowo
    i tak odbierasz :-)

  • 9. Data: 2017-01-06 18:26:50
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 05.01.2017 o 22:05, m4rkiz pisze:

    > dwie rady z doswiadczenia - spiszcie umowe uzyczenia - moze mu sie
    > przydac podczas kontroli drogowej, stluczki itp.,

    To jest - mam wrażenie - działanie spowodowane historyczną
    nadgorliwością urzędniczą i przyzwyczajeniem, że "na wszelki wypadek"
    trzeba.
    Otóż jeśli samochód nie widnieje jako poszukiwany, to możesz nim jechać.
    A jak jeszcze masz od niego dokumenty, to nawet mandatu za ich brak nie
    zapłacisz. Nie trzeba żadnych zaświadczeń, umów, ani nic innego.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 10. Data: 2017-01-06 22:41:02
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-01-06 18:26, LEPEK wrote:
> [...]
    > A jak jeszcze masz od niego dokumenty, to nawet mandatu za ich brak nie
    > zapłacisz. Nie trzeba żadnych zaświadczeń, umów, ani nic innego.

    oczywiscie, umowa uzyczenia moze byc jak najbardziej zawarta ustnie ale
    z doswiadczenia wiem ze (zwlaszcza w pewnych przypadkach - dobre auta
    albo kierowcy ktorzy robia gorsze wrazenie) posiadanie takiego papierka
    podczas kontroli potrafi zaoszczedzic znacznie wiecej czasu niz traci
    sie na jego przygotowanie