eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.wwwPozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domenąRe: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Kapsel <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
    Date: Thu, 23 Feb 2012 09:45:52 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 48
    Message-ID: <ifj0s5mt514w$.dlg@kapselek.net>
    References: <1...@g...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: 194.181.161.174
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1329986708 12352 194.181.161.174 (23 Feb 2012 08:45:08 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 23 Feb 2012 08:45:08 +0000 (UTC)
    X-User: tojakapsel
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.www:400565
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 22 Feb 2012 05:25:19 -0800 (PST), Petre napisał(a):


    > Rozważam co będzie bardziej korzystne czy zrobić alias czy zrobić całą
    > kopię sklepu (zmieniając tylko szatę graficzną, pozostawiając całą
    > resztę taką samą).

    Nie ma znaczenia, czy zrobisz alias, czy przekopiujesz skrypt na nowy ftp,
    jeśli sklep widoczny będzie jednocześnie pod dwoma różnymi adresami, to dla
    Google będą to dwie osobne witryny.

    Google broni się przed praktykami powielania treści, ostatnio zrobili w tym
    celu osobny algorytm nawet, bo stare reguły były, ogólnie rzecz biorąc,
    biedne. Zrobienie kopii sklepu w dłużej perspektywie (najczęściej paru
    miesięcy) prawdopodobnie spowoduje, że jedna wersja (najczęściej ta nowsza)
    straci pozycje (albo nawet nie zdąży ich uzyskać).


    Szata graficzna niewiele pomoże. Jeśli chcesz mieć np. dwa sklepy, to
    powinieneś zrobić dwa sklepy. Z możliwie zróżnicowaną treścią i strukturą.
    Google w minimalnym stopniu interesuje się grafikami więc ich podmiana da
    tylko złudzenie zróżnicowania dla użytkowników końcowych.


    A teraz, jako zawodowy pozycjoner, dam Ci dobrą radę :)
    Zamiast bawić się w kopiowanie sklepu i opanowywanie "topa", co de facto
    nie da Ci takich korzyści jakich oczekujesz, skup się na rozwoju swojej
    witryny.
    Zainwestuj czas i pieniądze, zatrudnij speców, którzy poprawią sklep pod
    kątem optymalizacji (prawie zawsze można coś wartościowego zrobić),
    rozbuduj opisy produktów, podepnij jakąś formę blogową (np. stwórz poradnik
    w którym opiszesz aspekty stosowania oferowanych produktów).
    Skup się też na mocniejszym pozycjonowaniu jednego sklepu - lepiej opanować
    top na większą liczbę fraz niż mieć parę ważnych fraz dla kilku witryn (co
    jest też technicznie trudniejsze).

    To, co próbujesz zrobić nie ma wielkiego sensu, choćby dlatego, że w Polsce
    ludzie kierują się głównie ceną, a w Twoich sklepach te ceny będą zapewne
    bardzo podobne (identyczne?). Jeśli sklep z pozycji 1 będzie miał dobrą
    ofertę, cenę i zbuduje zaufanie, to większość ludzi tam kupi, jeśli nie -
    dostając to samo na pozycji 2, nie zyskasz praktycznie niczego.
    Pomyśl o tym :)


    --
    Kapsel
    http://kapselek.net
    kapsel(malpka)op.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: