  • 41. Data: 2010-02-25 20:36:29
    Temat: Re: Poznań- czerwone światła na zjazdach z rond
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > a moze ny tak postawic na zjazdach z ronda sygnalizatoz z sygnalem
    > zielonym (ci na kolizyjnym maja czerwone) i zoltym (ci na kolizyjnym - o
    > ile sa - maja zielone)?

    Chodzi Ci raczej o coś w rodzaju strzałki warunkowej (żółte nie służy do
    tego).
    Jakby pomyśleć może i na strzałkę znalazłoby się miejsce.

  • 42. Data: 2010-02-25 21:23:50
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-02-25 20:36, Cavallino wrote:

    > Chodzi Ci raczej o coś w rodzaju strzałki warunkowej

    Dokladnie - cokolwiek, co mi powie: "jedź smialo" albo "uwazaj na prawy
    bok" :-)

    > (żółte nie służy do
    > tego).

    Wiem...

    > Jakby pomyśleć może i na strzałkę znalazłoby się miejsce.

    Ale pomysl racjonalizatorski moznaby zglosic i jakis sygnal opracowac -
    a dzieki temu z ronda co cykl zjechaloby pewnie o 1-3 samochodow wiecej
    niz teraz (bo po reformie to bedzie ich o polowe mniej)

    Pozdro

    Maseł

  • 43. Data: 2010-02-25 21:59:08
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Chodzi Ci raczej o coś w rodzaju strzałki warunkowej (żółte nie służy do
    > tego).
    > Jakby pomyśleć może i na strzałkę znalazłoby się miejsce.

    ja chce tylko powiedziec, ze ktos rzucił na pms klatwe.
    Z ostatnich dwóch dni:
    - zjezdzajac z ronda Przybyszewskiego (ono sie chyba jakos inaczej
    nazywa...) zagadałem sie przez telefon i zostałem obtrabiony, bo ci z
    poprzecznej juz ruszali. Przeszkodziłem tylko troche, ale dawno takiej gafy
    nie strzeliłem.
    - dzis ruszajac znowu na tym samym rondzie strąciłby mnie gosc przelatujacy
    przez poprzeczna - na szczescie widziałem go duzo wczesniej, ABS zadziałał
    i nawet jeszcze klakson zdarzyłem wcisnac.
    - zjezdzajac z ronda sródka w strone ronda rataje jechałem lewym pasem. I
    obtrabił mnie gosc skrecajacy w prawo i oczywiscie majacy zielone. I musze
    powiedziec, ze marjan to był pikus. Przeciez ten musiał przeleciec 2 pasy,
    a do nastepnego skrzyzowania jest pewnie z 500 metrów. Ale to był
    wychowawca - zatrzymalismy sie na nastepnych swiatłach, pytam go po co
    trabi (dodam, ze nawet jakby chciał to raczej by mnie nie trafił, bo byłem
    troche przed nim i bylem szybszy) i po co przecina cała krzyzówke zeby
    zjechac na lewy pas. A pan oczywisci, ze przeciez swiatło miał zielone.

    Reasumujac - to co nie zdarzało mi sie nigdy, w 2 dni zdarzyło mi sie 3-
    krotnie.
    Przyznac sie! Kto? neelix, pmlb, marjan? ;-)

  • 44. Data: 2010-02-25 22:31:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale pomysl racjonalizatorski moznaby zglosic i jakis sygnal opracowac -
    > a dzieki temu z ronda co cykl zjechaloby pewnie o 1-3 samochodow wiecej
    > niz teraz (bo po reformie to bedzie ich o polowe mniej)

    I od razu mogli by je na Starołęce zaaplikować.

  • 45. Data: 2010-02-25 22:33:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

> [...]
    > troche przed nim i bylem szybszy) i po co przecina cała krzyzówke zeby
    > zjechac na lewy pas. A pan oczywisci, ze przeciez swiatło miał zielone.

    Akurat tam miał rację, tam jest kłopot z pieszymi na kierunku poprzecznym
    więc często łatwiej skręcić na lewy pas niż na prawy (po którym piesi
    jeszcze lezą nawet na czerwonym).
    O ile naprawdę miał zielone, a nie przypadkiem strzałkę (jakby miał zielone,
    to ci jadący na wprost również).

  • 46. Data: 2010-02-25 23:29:05
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-02-25 21:59, Budzik wrote:
    > Z ostatnich dwóch dni:
    > - zjezdzajac z ronda Przybyszewskiego (ono sie chyba jakos inaczej
    > nazywa...)

    Plac Nowakowskiego...

    BTW - wiesz moze gdzie jest rondo Kopernika?

    Pozdro

    Maseł

    P.S. i jak tu ufac informacjom podawanym przez zapowiadaczke w tramwaju?

  • 47. Data: 2010-02-25 23:59:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

> [...]
    > O ile naprawdę miał zielone, a nie przypadkiem strzałkę (jakby miał
    > zielone, to ci jadący na wprost również).

    Miał zielone napewno. Pieszych nie było na ulicy. Zrobił to celowo, zeby mi
    pokazac, ze on miał zielone. Najsmieszniejsze jest to, ze, tak jak
    powiedziałem, nawet jakby miał dostac kase za stłuczkę ze mna, to by mnie
    nie trafił, ale potrabic sobie musiał.

  • 48. Data: 2010-02-26 00:59:09
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maseł m...@p...onet.pl ...

    > Plac Nowakowskiego...

    widze, ze jednak rondo Nowaka-Jeziorańskiego

    > BTW - wiesz moze gdzie jest rondo Kopernika?

    hahaha
    nie wiedziałem, ze tak sie nazywało rondo Kaponiera.

  • 49. Data: 2010-02-26 02:17:34
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-02-26 00:59, Budzik wrote:
    > widze, ze jednak rondo Nowaka-Jeziorańskiego

    A fakt - plac jest tuz obok ronda Przybyszewskiego/Nowaka-Jeziorańskiego
    Przybyszewskiemu zostala sie jeszcze ulica, ale co Poznaniakom zawadzil
    Majakowski, to do dzisiaj nie wiem (juz nie mowiac o Serbach)

    > hahaha
    > nie wiedziałem, ze tak sie nazywało rondo Kaponiera.

    Niewielu Poznaniakow (zwlaszcza "nowych") to wie. A taka jest wlasnie
    oficjalna nazwa drukowana na wiekszosci map.

    Pozdro

    Maseł

  • 50. Data: 2010-02-26 08:59:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maseł m...@p...onet.pl ...

    > Niewielu Poznaniakow (zwlaszcza "nowych") to wie. A taka jest wlasnie
    > oficjalna nazwa drukowana na wiekszosci map.

    o mnie "nowy" to raczej powiedziec nie mozna...