-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.belwue.de!newsfeed01.sul.
t-online.de!t-online.de!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!74.125.46.134.MISMATCH!
postnews.google.com!news2.google.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highw
inds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosti
ng.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostra
da.pl!news.neostrada.pl!localhost!smolik
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poznań- czerwone światła na zjazdach z rond
Date: Tue, 2 Mar 2010 23:48:29 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 118
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1002282315240.2192@quad>
References: <hlopsi$d6l$1@news.onet.pl> <j...@o...org.pl>
<2...@b...poznan.pl> <hltirs$b3g$1@news.onet.pl>
<hm0p4g$g8s$1@news.interia.pl> <hm0rm9$rid$1@news.onet.pl>
<hm0s4f$jr2$1@news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1267570843 1006 83.15.167.123 (2 Mar 2010 23:00:43
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Mar 2010 23:00:43 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <hm0s4f$jr2$1@news.interia.pl>
X-X-Sender: moj@quad
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2260468
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 23 Feb 2010, MarekM wrote:
> W dniu 2010-02-23 16:19, Cavallino pisze:
>
>> I co robił ten sygnalizator przed wjazdem?
>
> Wpuścił mnie na rondo, a na rondzie to ja żondzem ;-)
>
>> Ale są przy wjeździe.
>
> Przy tym, którym Ty wjechałeś - na pewno. A czy są przy tym, obok
> którego zjeżdżasz? :) Owszem, powinny być,
W "potocznym rozumieniu słowa wyrażanym jako 'muszą'".
W odróżnieniu od regulacji światłami!
> ale w tej sytuacji przepisy
> są IDENTYCZNE, jak w sytuacji omawianej, a piszę o przepisach, a nie o
> praktyce (na które to przepisy sam się powołałeś). Skrzyżowanie dwóch
> dróg jednokierunkowych
Otóż nie.
Sprawdź zapis przy znaku C-12: wyraźnie stanowi, że A-7 postawiony
razem z nim określa pierwszeństwo do CAŁEGO ronda (skrzyżowania
z drogą okreżną), a nie tylko danego wjazdu.
A-7 jest wyjątkowy: na rondzie dotyczy całego ronda, za to (na każdym
skrzyżowaniu) postawiony "przy jezdni" dotyczy tylko tej jezdni (a nie
całej drogi/kierunku, również jeśli kierunek się "rozłazi").
Mi wychodzi że wersja określająca (za pomocą A-7) pierwszeństwo
*tylko* i *aż*jednej drogi (wjazdu) jest niemożliwa.
Nie ma takiego znaczenia dla A-7 na rondzie.
Albo dotyczy wskazanej jezdni (w praktyce: najczęściej pasa,
w miejscach w których są "odnogi", częste dla pasa ruchu w prawo),
albo całego ronda.
> (zjazd z ronda, wjazd na rondo), przy jednej z nich
> (tej, którą się poruszasz) nie ma ani sygnalizacji, ani znaku
> - a co jest przy drugiej, możesz się tylko domyślać
Sprzeciw.
> (i nie masz obowiązku
Sprzeciw, wysoki sądzie ;) (z małej, z małej ;))
> tego wiedzieć, bo Ciebie dotyczą znaki ustawione na Twojej drodze).
I te znaki *mogą* dotyczyć czegoś więcej niż najbliższy wjazd.
C-12 jak i C-12 + A-7 mają takie znaczenie.
> Jeżeli twierdzisz, że w sytuacji takiej jak Rondo Rataje przy zjeździe
> przepisy regulują pierwszeństwo tych z prawej, to identycznie powinieneś
> się zachowywać na rondach bez świateł
Porównują kierowanie światłami z kierowaniem bez świateł?
Nie, nie i nie!
Tak dla jasnosci: NIE WTYKAM się do meritum sporu, bo spóźniony
jestem o tydzień ;), ale tezy jako w rachubę wchodziły "domysły"
stanowczo odrzucam: zapis o tym iż A-7 postawiony RAZEM z C-12
dotyczy CAŁEGO ronda jest IMVHO *wyjątkowo* jasny.
> (a przecież tego nie robisz).
Bo zasada JEST inna.
Światła:
- uchylają pierwszeństwo ustalone znakami
- ale NIE są objęte przepisem o "umieszczeniu razem z C-12"
> Chodzi mi tylko o polemizowanie z tezą: to wynika z przepisów, bo -
> niestety - przepisy nie regulują sytuacji, w której na jednym z
> kierunków ruch jest kierowany, na innym nie.
IMO regulują, bo dlaczego by nie.
Tam gdzie działa sygnalizator, ma on pierwszeństwo, tam gdzie
nie działa, liczy się "pierwszeństwo ustalone dla całego ronda".
> W ogóle w przepisach
> "rondo" nie jest zdefiniowane, znak C-12 "ruch okrężny" informuje
> jedynie o kierunku ruchu, więc w zasadzie każde przecięcie się kierunków
> ruchu na rondzie to osobne skrzyżowanie. W sytuacji ronda bez świateł i
> z A-7 przy wjeździe odnosząc się do przepisów literalnie wynika, że
> obydwa pojazdy powinny ustąpić pierwszeństwa (dla zjeżdżającego brak
> jakiegokolwiek znaku, nawet D-1 "droga z pierwszeństwem"
Teza: pisząc te słowa dawno już zapomniałeś co minister napisał
przy C-12 ;)
Sądząc z braku reakcji Cavallino i Adama Płaszczycy, czekają
aż doczytasz (i dostanę po głowie za psucie flejma).
> więc ustępuje tym z prawej
Ależ WOLNO mu ustąpić pierwszeństwa, o którym WIE, że ma,
tylko powinien machnąć ręką albo cóś (że ustępuje), żeby
na daremno nie czekali :|
> a dla wjeżdżającego znak A-7). Absurd? Takie mamy prawo...
Wyjątkowo (?) muszę wziąć ministra w obronę ;)
> A skoro w tej sytuacji to absurd, to dlaczego nie jest absurdem dla
> "rond" z sygnalizatorem przed wjazdem?
Bo z natury rzeczy sygnalizacja nie może dawać "trwałego
pierwszeństwa", skoro jej stan zmiennym jest i podatnym
na uchylenie jedynie machaniem przez policmajstra...
> ale nie każdy myśli logicznie (albo stosuje własną logikę, popartą
> długoletnią praktyką
Obstawiam, że statystyczny kierowca nie umie wyjaśnić podstaw
prawnych 80%++ swoich zachowań.
Ale w przypadku C-12 + A-7 wyjątkowo ma rację, nawet jak nie wie
dlaczego, a Ty się zwyczajnie czepiasz ;)
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 03.03.10 00:33 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
Najnowsze wątki
- 2025-02-12 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-02-12 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-12 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Kraków => PHP Full Stack Developer <=
- 2025-02-12 Karta dźwiękowa stereo
- 2025-02-12 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-12 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-12 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-12 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-02-12 Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- 2025-02-11 Mini pecet
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=