  • 21. Data: 2010-09-13 12:04:03
    Temat: Re: Poznań - Wypadek motocyklistow przy kontroli predkosci
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    Mystik pisze:

    > To miejsce w żaden sposób nie jest szczególne, poza tym, że nie masz
    > możliwości zatrzymania się do kontroli, ani po lewej, ani po prawej
    > stronie, nie powodując zagrożenia dla jadących za Tobą. Chyba, że
    > właśnie dokonasz awaryjnego hamowania z jednoczesną zmiana pasa i
    > wpasowaniem się zaraz obok radiowozu.
    > I tak właśnie zrobił to kierowca samochodu.
    > No to wyobraź sobie, że jedziesz grzecznie 80km/h (raczej mało
    > prawdopodobne w tym miejscu) i dość nieoczekiwanie jeden z samochodów
    > zajeżdża Ci drogę i jeszcze wyhamowuje, żeby zaparkować.

    odbijam instynktownie w lewo, bo z prawej mam na pasie auto i wpierdalam
    sie w radiole. za kare.

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 22. Data: 2010-09-13 12:31:58
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Mystik <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >wpasowaniem się zaraz obok radiowozu.
    >I tak właśnie zrobił to kierowca samochodu.

    No i to juz pisali tu wczesniej: nikt mu nie kazal zatrzymywac sie
    "awaryjnie" ani w zaden inny sposob powodujacy zagrozenie. To
    wylacznie jego wina, co narobil. Zadna okolicznosc nie zdejmuje z
    kierowcy odpowiedzialnosci za to co robi na drodze, w tym takze
    zatrzymanie do kontroli. To chyba proste mimo wszystko?;)
    Gdyby przyjac wasz sposob myslenia (superfaktu z netu i Twoj;)
    srodkowy pas automatycznie stawalby sie pasem dla "nietykalnych".
    Ale tak nie jest.

    >Nie widzę żadnego problemu, żeby w tym miejscu stał fotoradar

    Ja tez nie widze, ogolem nawet wolalbym zeby wszedzie zamiast
    suszarkowych staly fotoradary. Widok policjanta zatrzymujacego pojazdy
    na drodze powinien byc zarezerwowany na sytuacje szczegolne.
    Pewnie kiedys tak bedzie. Albo "radary" beda w pojazdach. Albo co.
    Ale dopokad jest jak jest trzeba zachowac rozsadek i panowac nad
    pojazdem i sytuacja w kazdych okolicznosciach.

    >Mało tego, Policja może stać kilometr dalej, za wiaduktem, gdzie moga ze
    >spokojem zatrzymać delikwenta na już dwupasmówce.

    A tam jest jakis wiadukt? Pacz, nareszcie jakis konkret;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 23. Data: 2010-09-13 13:11:58
    Od: Mystik <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-13 14:31, Jacot pisze:
    > Mystik<m...@p...onet.pl> wrote:

    > No i to juz pisali tu wczesniej: nikt mu nie kazal zatrzymywac sie
    > "awaryjnie" ani w zaden inny sposob powodujacy zagrozenie.

    A to zależy od tego co zrobił, jakie wykonał gesty, policjant. Jeżeli
    wyraźnie wymachał go lizakiem i wykonał gest kierujący go na ten kawałek
    asfaltu, to gościu mógł się tym zasugerować.

    > wylacznie jego wina, co narobil. Zadna okolicznosc nie zdejmuje z
    > kierowcy odpowiedzialnosci za to co robi na drodze, w tym takze
    > zatrzymanie do kontroli. To chyba proste mimo wszystko?;)

    Oj, oj. Gdyby to wszystko było takie proste, to i policjanci i przepisy
    nie byłyby potrzebne.

    > Gdyby przyjac wasz sposob myslenia (superfaktu z netu i Twoj;)
    > srodkowy pas automatycznie stawalby sie pasem dla "nietykalnych".
    > Ale tak nie jest.

    Nikt tego nie twierdził. Wydaje mi się, że coś za bardzo uogólniasz i
    wyciągasz zbyt daleko idące wnioski.
    Po prostu sposób na wyegzekwowanie prawa dla jadących środkowym pasek
    jest pewnie z tysiąc. A policjanci, być może w najlepszej wierze,
    wybrali najgorzej.
    Jest jeszcze aspekt ich późniejszego zachowania.

    > A tam jest jakis wiadukt? Pacz, nareszcie jakis konkret;)

    No przecież Michal V-R pisał:
    "
    Miejsce w którym ów wypadek się zdarzył to wylot z Poznania na
    Katowice.Trzy pasy ruchu w każdą stronę stan nawierzchni
    średni,ograniczenie 80 km.h.W tym miejscu trawiasty pas rozdziału jest
    wyasfaltowany na odcinku ok 20 m.Jest to pamiątka po remoncie
    zaczynającego się kilkanaście metrów dalej kilkusetmetrowego wiaduktu
    przebiegającego nad torami kolejowymi stacji towarowej Poznań-
    Franowo.Ów wiadukt remontowano ze cztery lata temu przez półtora
    roku przerzucając najpierw cały ruch na jedną nitkę wiaduktu ( w tym
    czasie rozebrano i postawiono drugą nitkę wiaduktu ) a potem na
    odwrót.Pozostały po tym wspomniane wyasfaltowane przejazdy przez pas
    rozdziału jezdni znajdujące się na wylocie i na wlocie owego
    wiaduktu.I na tym przejeździe panowie policjanci zaczęli sobie od
    kilku miesięcy urządzać polowanie z radarem na kierowców.
    "
    Masz trzy pasy pod lekko górkę zakończoną wiaduktem (dość długim) z
    barierkami po obu stronach. Do tego naprawdę spory ruch dość szybkich
    pojazdów.
    Jak się tam cokolwiek stanie, zepsuje samochód czy jest mała stłuczka,

    pozdr.
    Mystik

  • 24. Data: 2010-09-13 16:25:00
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Mystik <m...@p...onet.pl> wrote:

    >No przecież Michal V-R pisał:
    >"Miejsce w którym ów wypadek się zdarzył to wylot z Poznania na

    A, tego posta mi wlasnie brakowalo;)
    Od sadzenia to sa sady ale obawiam sie, ze i tak nie zdejmuje to
    odpowiedzialnosci z kierowcy samochodu. Nawet przy zalozeniu ze w
    Poznaniu procent zastrzelonych jest wyzszy niz gdzie indziej. Ale jest
    to jakas linia obrony.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 25. Data: 2010-09-13 16:38:27
    Od: "ania" <a...@t...kropka.pl>

    Użytkownik "(pj)"

    > w skrócie to ja tak:
    > macie w tym Posen pierdolnętego szefa drogówki (o ile jest ten sam co
    > pare lat temu), i takowych jego podwładnych. Tyle.

    krakow nie odstaje od tego poziomu, to chyba jednak jakies wyzsze instancje
    wymyslaja im sposob zarabiania pieniedzy do czarnej dziury budzetowej

    jak auta stoja w wielokilometrowym korku to drogowki nie ma (a w tym korku
    dzieja sie sceny mrozace krew w zylach jak tir probuje korek objezdzac), jak
    korek znika to od razu pojawia sie policja z radarem, bo w koncu o 1 w nocy
    na tej drodze mozna trafic kilka samochodow i na pewno jadacych szybciej niz
    w dzien w korku - zeby bylo motocyklowo to przez tiry pchajace sie na 3
    motocyklisci juz nie maja gdzie:-)

    --
    ania

  • 26. Data: 2010-09-13 16:50:00
    Od: Mystik <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-09-13 18:25, Jacot pisze:

    > Od sadzenia to sa sady...

    Ciekawie to wygląda bez polskich znaków :).

    pozdr.
    Mystik

  • 27. Data: 2010-09-13 17:43:22
    Od: Piotr May <p...@r...pl>

    http://www.piomay.riders.pl/inne/tu.jpg

    --
    piomay
    www.piomay.riders.pl

  • 28. Data: 2010-09-13 21:30:26
    Od: N1 <s...@v...pl>

    W dniu 2010-09-12 21:12, Piotr May pisze:
    > Tylko ze Ty jestes policjantem ? :)

    Nie, rozwoze pizze :-)

  • 29. Data: 2010-09-13 23:24:27
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Mystik <m...@p...onet.pl> wrote:

    >Ciekawie to wygląda bez polskich znaków :).

    Starczy nawyk, przyznaje i bije sie w piers ale ja tak przywyklem, ze
    naprawde widze tam te ogonki w sadzie;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 30. Data: 2010-09-13 23:27:53
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Piotr May <p...@r...pl> wrote:

    >http://www.piomay.riders.pl/inne/tu.jpg

    Oz kurde, musiales to pokazac?;) A juz prawie dalem sie przekonac, ze
    wszystkiemu winni policjanci.
    Rozumiem ze lapali na zjezdzie z tej estakady?

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10