  • 31. Data: 2004-01-21 22:36:25
    Temat: Re: Poznań Internet Exchange ??
    Od: "Tom(asz)" <t...@g...pl>

    Dnia 2004-01-21 23:04, Pawel Rutkowski napisał:

    > Pokaz mi gdzie mam lacze od GTSu, bo jakos nie widze.
    > Lacza GTS wcale nie wypadaja tak genialnie ostanio - od czasu
    > upadku E-Bone.

    A co , masz łącze od TelEnergo , bo zrobiliście im stronę ??
    Nie wiem dlaczego piszesz - "sugerujesz".

    Widać masz inne zdanie , a tylko ludzie którzy nie mieli kontaktu z
    siecią GTS lub których firmy " nie stać" na łącze od "profesjonalnego"
    ( moim zdaniem ) providera wątpią w to, iż w chwili obecnej / nawet po
    upadku Ebona / GTS jest najlepszym dostawcą hurtowego Internetu w Polsce.
    Sprint rzeczywiście ustępuje Ebonowi, ale niestety nie ma w chwili
    obecnej porównywalnego pod względem dostawcy, Dla NIKOGO. To co ma GTS (
    SPRINT i BT , oraz własną sieć Srodkowoeuropejską - nie ma innej alternatywy

  • 32. Data: 2004-01-21 22:42:27
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...rsc.pl>

    > A co , masz łącze od TelEnergo , bo zrobiliście im stronę ??

    A czy ja gdzies napisalem ze mam lacze od TelEnergo ?
    Chyba juz Ci sie argumenty zaczely konczyc.

    > Widać masz inne zdanie , a tylko ludzie którzy nie mieli kontaktu z
    > siecią GTS lub których firmy " nie stać" na łącze od "profesjonalnego"

    Pierwsza rzecz: nie widzialem zadnej roznicy miedzy IP profesional
    a IP Standard. A dzialalem na obu ( fakt iz na profesional jak istnial
    jeszcze ebone).

    > ( moim zdaniem ) providera wątpią w to, iż w chwili obecnej / nawet po
    > upadku Ebona / GTS jest najlepszym dostawcą hurtowego Internetu w Polsce.
    > Sprint rzeczywiście ustępuje Ebonowi, ale niestety nie ma w chwili
    W tej kwesti sie przynajmniej zgadzamy.

    > obecnej porównywalnego pod względem dostawcy, Dla NIKOGO. To co ma GTS (
    Rozumiem ze chodzi Ci o kwestie "hurtowego dostawcy" ?

    PS. Poniewaz zaczyna sie robic OT proponuje przejsc na priv lub EOT.

    Pozdrawiam
    Pawel

    --
    Pawel Rutkowski Centauri RSC
    +48 22 847 68 52 http://www.rsc.pl

  • 33. Data: 2004-01-21 22:44:57
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Pawel Rutkowski wrote:

    > Nie do Aperto - do GTS :P
    >
    > Rozumiem ze ten "dobry internet" to tylko dla Klientow ktorzy
    > odpowiednio placa - bo reszta Klientow to badziew wedlug GTSu.
    >
    > Czy za sprzet do zestawienia "dobrego internetu" uwazasz DSLPipe'y ?
    > Bo ja juz na nich mialem problemy.

    Eee, z tym badziew to troche przesadziles. Kazdy jest istotny, bo tych
    klientow ktorzy placa duzo jest zdecydowanie mniej niz tych malych,
    wiec nie mozna poprzestac tylko na obsludze duzych.

    Co do sprzetu to powiedzialbym tak - do kazdej uslugi nalezy dobrac
    odpowiedni, Aperto czy DSLPipe'y dzialaja bardzo fajnie jezeli sa
    odpowiednio wykorzystane. Ale hosting i Aperto? Hmmm..... ;-)

    GTS moze zaproponowac tez inne modemy, np. VDSLe czy Ascomy,
    albo radiolinie np. SAF. Odpowiednio dobrane dzialaja bardzo fajnie.

    Michal

  • 34. Data: 2004-01-21 22:49:39
    Od: "Tom(asz)" <t...@g...pl>

    Dnia 2004-01-21 23:32, robert j. wozny napisał:

    > z tego co mi przychodzi do głowy na szybko: telenergo, atman...

    Masz rację- przychodzi do głowy.
    A konkrety ??
    Na żadnej ze stron w/w firm nie znalazłem informacji o styku powyżej 100
    Mbps. Specjalnie piszę POWYŻEJ , aby nie było wątpliwości, że nie chodzi
    mi o styk FastEthernetowy , a np. STM-1 lub STM 4........ z TP S.A
    oczywiście.

    Pomijam oczywiście , że styk to jedno, a wykupiona przepływność to
    drugie.............

  • 35. Data: 2004-01-21 22:50:30
    Od: "Misiu" <m...@p...pl>

    > Co do MANow, to niedawno byla dosc dluga i ciekawa dyskusja
    > na ten temat - wybierz sie do archiwum i poczytaj co niektorzy mieli
    > do powiedzienia.
    >
    > No i chetnie zobacze co wyjdzie z Twojego naglasniania sprawy ;-)

    Hehe milosnik TPSA :D:D:D
    a slyszales o Screem ?? hmm ??

    Z naglasniania moze nic nie wyjdzie moze cos wyjdzie ale twoja postawa
    napewno niczego dobrego nie wrozy

  • 36. Data: 2004-01-21 22:51:00
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    robert j. wozny wrote:

    > z tego co mi przychodzi do głowy na szybko: telenergo, atman...

    Tak z ciekawosci - czy faktycznie mozna to jakos potwierdzic?
    Chociazby jakas informacja na stronie? Albo moze ktos wie i
    powie? ;-)

    Michal

  • 37. Data: 2004-01-21 22:53:29
    Od: "Tom(asz)" <t...@g...pl>

    Dnia 2004-01-21 23:35, Bartosz Waszak napisał:

    > to, że nie rozdaja za darmo netu tak samo jak to jest w USA
    >
    > MSPANC :)

    Nawet łosie muszą płacić na Alasce...................za internet :-)

  • 38. Data: 2004-01-21 22:53:39
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...rsc.pl>

    > Eee, z tym badziew to troche przesadziles. Kazdy jest istotny, bo tych
    > klientow ktorzy placa duzo jest zdecydowanie mniej niz tych malych,
    > wiec nie mozna poprzestac tylko na obsludze duzych.

    Hmm... Milo ze Ty tak sadzisz, natomiast wiele osob w GTS ma takie podejscie
    jak napisalem - o dziwo w wiekszosci przypadkow sa (byly) to osoby z poza
    dzialow technicznych.

    > Co do sprzetu to powiedzialbym tak - do kazdej uslugi nalezy dobrac
    > odpowiedni, Aperto czy DSLPipe'y dzialaja bardzo fajnie jezeli sa
    > odpowiednio wykorzystane. Ale hosting i Aperto? Hmmm..... ;-)

    Coz, jakos nikt mnie o tym nie poinformowal ze Aperto jest do dupy,
    natomiast handlowiec ( mozesz sprawdzic kto nim byl ) zarzekal
    sie na wszystkie swietosci ze aperto nie bedzie chodzic gorzej od DSLpipe'a.
    Ciekawy tez jest fakt iz podczas testow lacze chodzilo znaczniej lepiej
    niz po ich zakonczeniu.

    > GTS moze zaproponowac tez inne modemy, np. VDSLe czy Ascomy,
    > albo radiolinie np. SAF. Odpowiednio dobrane dzialaja bardzo fajnie.
    Technologia (posrednio) mnie nie interesuje - place okreslone pieniadze
    za okreslona usluge - nieprawdaz ? Czy zatem parametry lacze nie powinny
    byc takie za jakie place ?

    PS. Poniewaz to juz drugi post z cylko off-topic "o bojach moich z aperto"
    proponuje przejsc na priv, albo EOT.

    Pozdrawiam
    Pawel Rutkowski

  • 39. Data: 2004-01-21 22:59:43
    Od: "Michal Gawrylczyk" <m...@g...pl>

    Misiu wrote:

    > Hehe milosnik TPSA :D:D:D

    ROTFL, to jest dobre ;-)

    > a slyszales o Screem ?? hmm ??

    ??

    > Z naglasniania moze nic nie wyjdzie moze cos wyjdzie ale twoja postawa
    > napewno niczego dobrego nie wrozy

    Zrozum - operator nie moze sprzedawac internetu za bezcen. Nawet
    pewnie nie zdajesz sobie sprawy jak ogromne naklady sa konieczne
    zeby uruchomic, utrzymywac i rozbudowywac siec szkieletowa, albo
    ile kosztuje sprzet konieczny do zapewnienia last-mile do klienta.

    Michal

  • 40. Data: 2004-01-21 23:01:13
    Od: Robert Święcki <c...@c...pw.edu.pl>

    Tom(asz) napisał w <bumvj2$2ihh$2@news2.ipartners.pl>:

    > Masz rację- przychodzi do głowy.
    > A konkrety ??
    > Na żadnej ze stron w/w firm nie znalazłem informacji o styku powyżej 100
    > Mbps.

    słabo szukasz

> [...]
    > oczywiście.
    >
    > Pomijam oczywiście , że styk to jedno, a wykupiona przepływność to

    irc.efnet.pl ;)

    --- - NEWS: Siec ATMAN uruchomila nowy punkt styku (ATM OC-12c) z siecia
    Polpak-T.
    --- - Jest to obecnie najszerszy i najlepszy technicznie krajowy punkt
    styku z ta
    --- - siecia. Mamy nadzieje, ze dzieki temu jakosc i dostepnosc efnetu (i
    innych
    --- - serwisow udostepnianych przez ATMAN lub abonentow ATMAN) bedzie
    jeszcze
    --- - lepsza :-)
    --- -
    --- - Aktualnie:
    --- - 3 z-atman.tpnet.pl (194.204.176.121) 0.619 ms 0.634 ms 0.700 ms
    --- - 4 z.war-ar9.do.war-r1.tpnet.pl (213.25.12.61) 0.676 ms 0.649 ms
    0.705

    z prywatnych rozmów wiem, że wykorzystywany ok 300/150.

    poza tym..
    http://www.atm.com.pl/atmsa/informacje/index.php?y=2
    003&f=polpak.html

    --
    Pozdrowienia, Robert!

    NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand, even if it's
    labelled "SEX AND FREE BEER" (C)1992 Dave Haynie - Amiga developer