eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoziom naładowania akumulatoraRe: Poziom naładowania akumulatora
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.69!n
    ot-for-mail
    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poziom naładowania akumulatora
    Date: Wed, 7 Oct 2020 14:04:26 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <rlkasb$250$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    References: <5f76e23c$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5f781431$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1> <rlc7uj$nis$1@news.icm.edu.pl>
    <rlei8g$1t7$1$viktoriu@news.chmurka.net> <rlifq1$hrf$1@dont-email.me>
    <rljq0l$nhc$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <rljudm$q2o$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <rlk4om$tru$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    NNTP-Posting-Host: 91.230.58.69
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 7 Oct 2020 12:04:27 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
    posting-host="91.230.58.69"; logging-data="2208";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.1
    In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685902
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-10-07 o 12:42, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .10.2020 o 12:20 viktorius <v...@i...pl> pisze:
    >
    >
    >> Kilka V to róznica miedzy sprawnym aku, a pozwieranym padaką :P
    > Miałem tak kiedyś chyba w pugu 306 - zaśniedziałe klemy (dokręcane
    > plastikowym motylkiem) powodowały, że napięcie w instalacji było wyższe
    > niż na akumulatorze - bo był spadek napięcia na klemach. Akumulator był
    > zdrowy.
    >

    I odpalał bezproblemowo?

    >
    >> Przy zadeklarowanej dokładności 1,5% z zakresu 20V to wychodzi +0,3V,
    >> ale nie sądzę, żeby az tak bardzo pływał ten miernik pomiedzy
    >> pomiarami robionymi w 30s odstępie czasu.
    >
    > No, ale zakładam, że używałeś dwóch różnych mierników.
    > Przecież jednym nie jesteś wstanie tego sprawdzić dokładnie. Musisz mieć
    > pomiar w dwóch punktach w tym samym czasie. Napięcie w instalacji pływa,
    > załączają się odbiorniki, zmieniają  się obroty silnika itp.
    > Na obwodzie zapalniczki możesz mieć np grające radio, które wprowadza
    > dodatkowe niewielkie pływanie napięcia na tym konkretnym obwodzie (bo
    > np. obciążenie od głośników jest zmienne).
    >

    Nie napierdzielam basem, żeby mi napięcie przysiadało. Zakłócić to
    napięcie może wentylator chłodnicy, ale usłyszałbym że się włącza.
    Zresztą nawet po włączeniu wentylatora napięcie siada, owszem, chwilowo.
    Po może sekundzie jest z powrotem napięcie jakie, jakie powinno być.
    Alternator, a konkretniej regler dobija do właściwego napiecia
    podbijając prąd wzbudzenia alternatora, nawet na obrotach jałowych.

    Na pracującym silniku mam w instalacji 14.2, czasem skoczy o 0,1V i to
    byłoby na tyle pływania napięcia. Mogę więc spokojnie wykonać pomiar w
    innymi miejscu. To nie NASA, tylko zwykłe auto i to w dodatku z Francji ;)




    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: