-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.91.230.58.69!n
ot-for-mail
From: viktorius <v...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poziom naładowania akumulatora
Date: Wed, 7 Oct 2020 14:04:26 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <rlkasb$250$1$viktoriu@news.chmurka.net>
References: <5f76e23c$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5f781431$0$17350$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1> <rlc7uj$nis$1@news.icm.edu.pl>
<rlei8g$1t7$1$viktoriu@news.chmurka.net> <rlifq1$hrf$1@dont-email.me>
<rljq0l$nhc$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<rljudm$q2o$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
<rlk4om$tru$1$viktoriu@news.chmurka.net>
<o...@l...harvard.local>
NNTP-Posting-Host: 91.230.58.69
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Wed, 7 Oct 2020 12:04:27 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="viktoriu";
posting-host="91.230.58.69"; logging-data="2208";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.12.1
In-Reply-To: <o...@l...harvard.local>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2685902
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-10-07 o 12:42, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .10.2020 o 12:20 viktorius <v...@i...pl> pisze:
>
>
>> Kilka V to róznica miedzy sprawnym aku, a pozwieranym padaką :P
> Miałem tak kiedyś chyba w pugu 306 - zaśniedziałe klemy (dokręcane
> plastikowym motylkiem) powodowały, że napięcie w instalacji było wyższe
> niż na akumulatorze - bo był spadek napięcia na klemach. Akumulator był
> zdrowy.
>
I odpalał bezproblemowo?
>
>> Przy zadeklarowanej dokładności 1,5% z zakresu 20V to wychodzi +0,3V,
>> ale nie sądzę, żeby az tak bardzo pływał ten miernik pomiedzy
>> pomiarami robionymi w 30s odstępie czasu.
>
> No, ale zakładam, że używałeś dwóch różnych mierników.
> Przecież jednym nie jesteś wstanie tego sprawdzić dokładnie. Musisz mieć
> pomiar w dwóch punktach w tym samym czasie. Napięcie w instalacji pływa,
> załączają się odbiorniki, zmieniają się obroty silnika itp.
> Na obwodzie zapalniczki możesz mieć np grające radio, które wprowadza
> dodatkowe niewielkie pływanie napięcia na tym konkretnym obwodzie (bo
> np. obciążenie od głośników jest zmienne).
>
Nie napierdzielam basem, żeby mi napięcie przysiadało. Zakłócić to
napięcie może wentylator chłodnicy, ale usłyszałbym że się włącza.
Zresztą nawet po włączeniu wentylatora napięcie siada, owszem, chwilowo.
Po może sekundzie jest z powrotem napięcie jakie, jakie powinno być.
Alternator, a konkretniej regler dobija do właściwego napiecia
podbijając prąd wzbudzenia alternatora, nawet na obrotach jałowych.
Na pracującym silniku mam w instalacji 14.2, czasem skoczy o 0,1V i to
byłoby na tyle pływania napięcia. Mogę więc spokojnie wykonać pomiar w
innymi miejscu. To nie NASA, tylko zwykłe auto i to w dodatku z Francji ;)
--
viktorius
Następne wpisy z tego wątku
- 07.10.20 14:11 Tomasz Gorbaczuk
- 07.10.20 14:51 J.F.
- 09.10.20 21:03 kk
- 10.10.20 21:58 kk
- 10.10.20 22:01 kk
- 11.10.20 08:51 Tomasz Gorbaczuk
- 12.10.20 09:14 viktorius
- 12.10.20 09:19 viktorius
- 12.10.20 09:55 Cavallino
- 12.10.20 10:08 viktorius
- 15.10.20 23:44 kk
- 15.10.20 23:45 kk
- 15.10.20 23:47 kk
- 16.11.20 17:20 m4rkiz
- 16.11.20 17:48 collie
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=