  • Data: 2018-05-11 15:33:17
    Temat: Re: Poziom RMS audio, płyta CD a dynamika dźwięku
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-11 o 14:57, BQB pisze:
    > (...)
    > Tak zupełnie z ciekawości, jak na płycie gramofonowej była zapisana
    > informacja o dwóch kanałach i jak wyglądał odczyt? Bo ZTCP to igła była
    > jedna, urządzenie całkowicie analogowe więc wydaje mi się, że powinny
    > być 2 igły i dwa rowki dla nich na płycie, ale może się mylę?

    Jedna igła, ale dwa przetworniki, albo piezo, albo magnetyczne. Obejrzyj
    adapter (ten w znaczeniu ścisłym) z bliska.
    Poczytaj o systemie 45/45.

    W pewnym uproszczeniu można przyjąć model trójkąta równoramiennego i go
    "zakotwiczyć" jednym z wierzchołków - wtedy dwa pozostałe ruszają się.
    Jeśli w tym nieruchomym wierzchołku jest jeden z przetworników, to on
    wtedy "milczy", pomimo, że igła wraz z drugim przetwornikiem rusza się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam