eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPowtórka z miernictwa: 'discrimination threshold' kontra 'resolution' › Re: Powtórka z miernictwa: 'discrimination threshold' kontra 'resolution'
    From: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.fizyka
    Subject: Re: Powtórka z miernictwa: 'discrimination threshold' kontra 'resolution'
    Date: Sun, 17 Oct 2010 15:20:19 +0200

    > jak się tłumaczy 'discrimination threshold' na nasze?

    zwykle jest to "próg pomiarowy", np.:
    [ZDOLNOSC PROCESU POMIAROWEGO]
    http://www.phr.net.pl/material/2007r/PHR2(19)2007/Kl
    os_Jakus_2_19_2007.pdf

    przykladowo przy pomiarze SNR [Odstep sygnalu od szumu]
    http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/snr/index.html
    na rycinie:
    [Zależność jakości sygnału SNR i stopy błedów - BER dla FEC=3/4]

    widzimy, ze dla SNR ponizej 5,0 dB miernik przestaje rozrozniac
    sygnal mierzony, traci synchronizacje, wiec pomiar nie ma sensu.

    natomiast rozdzielczosc w zakresie pomiarowym jest rzedu
    0,01 dB.

    oczywiscie dokladnosc pomiaru to jeszcze inna sprawa.

    Pzdr.J.P.
    ps
    np. termometr ma swoj prog pomiarowy, gorny i dolny

    zwykle w zaleznosci od dziedzin, tlumaczy sie roznie,
    w zaleznosci od tradycji