eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPowtórka z miernictwa: 'discrimination threshold' kontra 'resolution' › Re: Powtórka z miernictwa: 'discrimination threshold' kontra 'resolution'
  • Data: 2010-10-15 15:14:51
    Temat: Re: Powtórka z miernictwa: 'discrimination threshold' kontra 'resolution'
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 17:25:42 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Czy ktoś na bieżąco z miernictwa mógłby mi przybliżyć różnicę
    > pomiędzy 'discrimination threshold' a 'resolution' dla cyfrowego
    > urządzenia pomiarowego mierzącego odległość dwu punktów?
    >
    > A przy okazji, jak się tłumaczy 'discrimination threshold' na nasze?
    > Wiem tyle, że 'resolution' to rozdzielczość...

    Po mojemu to będzie tak:
    Discrimination threshold to próg rozróżnienia (lub kalka językowa:
    dyskryminacji) - minimalna odległość mierzonych punktów.
    Resolution - rozdzielczość, czyli minimalna różnica między dwoma
    odległościami, którą urządzenie wykaże.
    Żaden z tych parametrów nie mówi o DOKŁADNOŚCI urządzenia (choć większa
    rozdzielczość sugeruje większą dokładność, ale tylko sugeruje).
    --
    GLaF