-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
Date: Mon, 16 Jul 2018 23:12:23 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 120
Message-ID: <pij1nq$cr5$1@node2.news.atman.pl>
References: <phe9vh$oqk$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<phgosj$gt0$1@node1.news.atman.pl>
<e...@g...com>
<phintt$ric$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<phisdh$vno$1@node2.news.atman.pl>
<5b3cff96$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
<phj1d0$o1g$1@node1.news.atman.pl>
<5b3d0e77$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
<phj83h$ut3$1@node1.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<phm3p3$pq0$1@node1.news.atman.pl>
<168crkn4dzbxa.1ij7m7el85xwe$.dlg@40tude.net>
<phok7e$8h8$1@node1.news.atman.pl>
<5b43481b$0$614$65785112@news.neostrada.pl>
<pi8l7p$vpp$1@node1.news.atman.pl>
<5b487ada$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
<pidrco$ua8$1@node1.news.atman.pl>
<1i96pficmsztj$.1hvpacite6hon$.dlg@40tude.net>
<piga9u$a82$1@node1.news.atman.pl>
<1hwr32utzs184$.irtt4r01srd5$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1531775546 13157 89.69.207.111 (16 Jul 2018 21:12:26
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 16 Jul 2018 21:12:26 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
In-Reply-To: <1hwr32utzs184$.irtt4r01srd5$.dlg@40tude.net>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635860
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-07-16 o 03:08, J.F. pisze:
>>>>> Tam jest jakis indeks nosnosci. Zazwyczaj skorelowany z wymiarem,
>>>>> no i rozmiar opon dopasowany do wagi.
>>>> Indeks nośności może być różny w tym samym modelu i rozmiarze opony. Np.
>>>
>>> Moze, sa dostawczaki.
>>> I moze to miec znaczenie, jak tak na torze testujesz.
>>
>> Ja nie jeżdżę dostawczakiem a opon nie badam na torze lecz w codziennym
>> użytkowaniu. Po cholerę mam kupować zwykłą oponę danego modelu z
>> przyczepnością B skoro XL, w niewiele wyższej cenie ma A?
>
> Ale te dostawczaki tez sa, troche ciezsze niz zwykle osobowki, i opony
> mocniejsze do nich sa.
Teraz używam 245/40 R18 w wersji XL tej opony:
https://www.oponeo.pl/model-opony/dunlop-sport-maxx-
rt-2
Sądzisz, że dostawczaki na takich jeżdżą? :-D Albo inaczej: sugerujesz,
że używam opon od busa jakiegoś bo są wzmacniane? :-D
> A wybor nosnosci raczej maly - jakos konstruktor rozmiar dobiera.
> Albo te samochody w jednej klasie wszystkie podobnie waza :-)
Mały wybór?? Wspomniany model ma indeksy nośności od 84 do 98 (w
zależności od rozmiaru), a w danym rozmiarze zazwyczaj po 2 indeksy. Jak
dla mnie to spory wybór.
>> Nie "masz" ale "miałeś". Obecne auto zachowuje się zupełnie inaczej na
>> zakrętach i hamowaniu ze skręconą kierownicą nić wspomniane. Kiedyś
>> napisałem: w moich autach mogło wiele rzeczy szwankować, ale nigdy
>> hamulce i zawieszenie. Nawet w gównianych autach o to dbałem.
>
> No coz, z mojego doswiadczenia ... dobre te hamulce robia - zazwyczaj
> dzialaja nawet bez dbania. A klienci Tabela jakos do niego dojechali
> bezpiecznie :-)
>
> A reszta zawieszenia ... imo mniej istotna.
Mało jest istotne dla Ciebie, że auto znosi w trudną do przewidzenia
stronę przy hamowaniu z powodu rozwalonych tulei na wahaczu? Mało też
jest istotne dla Ciebie, że mocniej przyspieszając auto znosi w jedną a
puszczając gaz - w drugą?
To konkretny przykład zachowania auta z przednim napędem przy
rozwalonych tulejach. Parę razy to już przerabiałem w różnych autach.
>> Sorki, ale to kończy dyskusję. Nie masz porównania. Argument jest mocno
>> z palca wyssany gdyż droga "dostosowana" do 90 (czyli z ograniczeniem do
>> 90, jak interpretuję) nie oznacza, że na zakręcie na tejże drodze nie
>> wylecisz w krzaki. Na zakrętach musisz umieć dostować
>
> Jak zakret taki, ze grozi wyleceniem, to bedzie stosowny znak.
Świetna teoria :-) Chętnie popatrzałbym jak pokonujesz wskazane przeze
mnie zakręty z taką prędkością. Oczywiście wszystkie mają dopuszczalną
90 i brak innych oznaczeń.
> Tak jak tym fotelikiem dla dziecka - bezpieczenstwo nie ma ceny, ale 6
> tys zl za fotelik to chyba przesada ?
Jak z własną poduszką, to wcale nie. Na jakiś targach widywałem takie cuda.
>
> No i druga kwestia - czy ta drozsza opona aby na pewno lepsza :-)
Pisałem już o tym, że niekoniecznie. A w zimówkach to zazwyczaj nawet
nie jest to prawdą.
>> Obecnie żadnych. Z kolei z zimowymi mam mega problemy. Po ich założeniu
>> efekt jest jakbym na łyżwach jeździł. Drastycznie wzrosła droga
>> hamowania na prostym i wynoszenie na zakrętach również). Tak jak
>> napisałem - ich wymiana na inne, niby topowe, niczego nie zmieniła.
>
> Po naszych autostradach 180 to ci na dowolnej oponie pojade.
> One maja lagodne zakrety.
Sęk w tym, że nie tylko o zakręty chodzi, a jeśli już to znacznie
groźniejsze są te poza autostradą. Przez te właśnie opony stłuczkę
miałem zaraz po wyjechaniu z warsztatu, gdzie je przekładałem. I to przy
prędkościach miejskich. Jechałem jak zwykle, gość przede mną zahamował a
ja mimo sporego dystansu - już nie. Zachowanie auta zupełnie inne. Na
zimówkach trzymam od tamtej pory naprawdę duże dystanse i nigdy nie
wciskam gazu do dechy by piruetów nie odstawiać. Na letnich nie da się
zerwać gumy przy starcie.
>
>> Aż boje się, że przejadę pieszego lub wjadę komuś w d...
>
> Ja mam tempomat, choc ostatnio szwankuje, i zazwyczaj to jednak za
> kims jade - jak sie tak szybko lubi jechac, to sie szybko dogania.
> Wtedy to on pilnuje predkosci, a ja tylko odstepu :-)
W sensie ustawienia sobie górnego limitu? Jak dla mnie słabo przydatne.
Nie lubię nie mieć możliwości gwałtownego przyspieszenia gdy taka będzie
potrzeba. Z kolei ustawiać tempomat przed każdą kontrolą ... nie wiem
czy nie będzie to bardziej absorbujące niż pilnowanie prędkości samemu.
W ogóle nie bardzo widzę zastosowanie tempomatu do czegokolwiek. Czasem
używam go w sensie limitu dolnej prędkości na odcinkowych pomiarach
prędkości ale tylko wtedy, gdy nikt przede mną nie jedzie. A to dlatego,
że kierowcy mają absurdalny zwyczaj zwalniania przed bramkami dużo
poniżej ograniczenia na tym odcinku. Zresztą niektórzy z nich nawet
pomiędzy bramkami miewają falującą prędkość +/- 20km/h. Jadąc za takim -
tempomat się wyłącza i po zabawie.
Na autostradzie jeszcze gorzej - zawsze ktoś się wtryni przed nos i auto
szarpie co chwilę pilnując dystansu. Do dupy taka jazda.
> To jest mozliwe ... ale ESP tego nie pilnuje ?
Co do tego ma ESP? Przecież system ten działa dopiero gdy jakieś koło
traci przyczepność. Jeśli np. tył kiepsko hamuje to ESP nie jest
mechanikiem i nie naprawi zdezelowanych elementów.
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 16.07.18 23:17 Marek S
- 17.07.18 12:31 p...@g...com
- 17.07.18 20:29 Cavallino
- 17.07.18 22:46 Marek S
- 17.07.18 22:53 Marek S
- 18.07.18 17:58 Cavallino
- 18.07.18 21:11 Marek S
- 18.07.18 22:54 Cavallino
- 19.07.18 23:42 Marek S
- 20.07.18 17:23 Cavallino
- 20.07.18 20:47 Marek S
- 21.07.18 21:01 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A