eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPowód, dla którego warto zadbać o oponyRe: Powód, dla którego warto zadbać o opony
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Date: Wed, 4 Jul 2018 17:08:39 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 61
    Message-ID: <phintt$ric$1@node2.news.atman.pl>
    References: <phe9vh$oqk$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    <phg107$bk7$1@node2.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <phgosj$gt0$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1530716925 28236 89.69.207.111 (4 Jul 2018 15:08:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 4 Jul 2018 15:08:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    In-Reply-To: <e...@g...com>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635222
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-07-04 o 15:35, s...@g...com pisze:

    > Dlatego jest to paradoks. Z jednej strony trzeba jechac tak aby
    > wjezdzac na obszar oswietlony a z drugiej przy 90km/h w nocy na
    > autostradzie jedzie sie praktycznie w ciemno poza przypadkiem gdy
    > ktos przed chwila jechal i widac bylo ze przejechal spokojnie.

    Wiesz, wszystko zależy od auta i zastosowanych w nim rozwiązań.
    Najgorsze są światła "tradycyjne" w niskim samochodzie. Wyższe auta z
    wyżej umocowanymi reflektorami mają znacząco lepszy zasięg (pisałem o
    tym). Na dobrych xenonach (takowe mam) jest znacząco lepiej. Same się
    poziomują, światło jest białe i zasięg jest dużo większy. Znaki drogowe,
    pasy świecą z oddali. Ale najlepiej jest na matrycowych "inteligentnych"
    LED, które de facto są światłami długimi włączonymi non-stop a
    jednocześnie nie oślepiają. Niestety póki co za takowe trzeba nieźle
    zapłacić póki co. Pewnie za rok czy dwa staną się standardem.

    > Tak czy siak paradoks i chyba nawet opony czy jazda caly czas na
    > swiatlach drogowych wiele nie pomoze.

    Dlaczego nie pomoże? Na długich mam dzień przed maską. Tego nie widać na
    nagraniach bo kamera badziewna ale wydaje mi się, że ich zasięg jest
    taki, że z 200km/h bez problemu dałoby się zahamować po zobaczeniu
    przeszkody.

    > Choc bylby to ciekawy
    > eksperyment gdyby wszyscy ciagle jezdzili na dlugich.

    Rozwiązanie już istnieje: powyżej.

    >> Jasne, ale patrz powyższe. Osobiście wolałby ze względu na siebie
    >> samego aby kolega z kwiczącymi oponami jeździł na moich zamiast
    >> wpaść w poślizg przy 30km/h i skasować moje auto.
    >>
    >
    > Przesadzasz. Rozumiem co masz na mysli ale przesadzasz.

    Tak, trochę podbarwiam. Jednakże te kwiczące na byle zakręcie opony to
    cytat. Zresztą sam na takich jeździłem w poprzednim aucie gdy sytuacja
    ekonomiczna była fatalna. Na każdym rondzie wynosiło samochód gdy nieco
    agresywniej wjechałem. W letnich oponach potrafi być przepaść jakościowa
    między modelami w przyczepności na suchym asfalcie. W zimowych już nie
    ma aż takich różnic i generalnie są znacznie mniej przyczepne na suchym
    (też kiedyś o tym pisałem).

    > Rownie dobrze
    > mozna by wprowadzic zamordyzm i opon ktore obiektywnie testowane sa
    > gorsze niz jakis standard nie dopuszczac do ruchu. Ale chyba jakis
    > standard jest? Czy jednak moge zrobic opone z byleczego i sprzedawac
    > mimo ze slizga sie jak teflon?

    Sęk w tym, że standardu póki co nie ma. Są klasy przyczepności w różnych
    warunkach ale diabeł tkwi w szczegółach. Stan obecny przewiduje, że
    klasę określa sam producent w swoich testach. Gdzieś wyczytałem, że UE
    pracuje nad standaryzacją. Powstanie zapewne instytucja generalnego
    badacza opon, który sam będzie nadawał klasy poszczególnym produktom. No
    i fajnie. Jeden z nielicznych sensownych kroków urzędniczych UE.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: