  • Data: 2018-07-04 17:26:45
    Temat: Re: Powód, dla którego warto zadbać o opony
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 4 lipca 2018 10:08:47 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:

    > Dlaczego nie pomoże? Na długich mam dzień przed maską. Tego nie widać na
    > nagraniach bo kamera badziewna ale wydaje mi się, że ich zasięg jest
    > taki, że z 200km/h bez problemu dałoby się zahamować po zobaczeniu
    > przeszkody.

    Bo nie mozesz jechac ciagle na dlugich a jak pojedziesz to pewnie sie szybciej
    zmeczysz jak wszyscy beda dlugimi swiecic.
    Dlatego paradoks.

    > Sęk w tym, że standardu póki co nie ma. Są klasy przyczepności w różnych
    > warunkach ale diabeł tkwi w szczegółach. Stan obecny przewiduje, że
    > klasę określa sam producent w swoich testach. Gdzieś wyczytałem, że UE
    > pracuje nad standaryzacją. Powstanie zapewne instytucja generalnego
    > badacza opon, który sam będzie nadawał klasy poszczególnym produktom. No
    > i fajnie. Jeden z nielicznych sensownych kroków urzędniczych UE.

    czyli aktualnie nadal mozliwa jest sytuacja kiedy dobra zuzyta opona bedzie gorsza od
    sredniej nowki.

    I tak sie dyskusja konczy bo to co dla jednego jest ok dla drugiego jest
    nieakceptowalne.

    Tyle ze oboje jezdza na krawedzi przyczepnosci swoich opon. Ergo: nie ma poprawy
    bezpieczenstwa, tylko jedni jezdza krocej bo szybciej.